X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
t
נשא דברים בכנס הרצליה הודיע כי יסיר מאחזים בלתי חוקיים ויפעל להזזת גדר ההפרדה מזרחה - חזרה לקו הביטחוני מתנגד לנסיגות חד-צדדיות לגבולות 67'
▪  ▪  ▪

"נהיה מוכנים במסגרת הסכם קבע או הסכמי ביניים לפשרות, אך לא נתפשר על ביטחון ישראל. ברור לי לחלוטין כי במסגרת הסכם שלום יהיה פשרות על שטחים גם בצד הישראלי". את הדברים אמר יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, בכנס הרצליה השישי של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי. באותה זמן ממש נאם יושב-ראש העבודה, עמיר פרץ, והתחייב לשמור על ירושלים מאוחדת.
"התנאי ההכרחי להשגת שלום הוא השגת ביטחון. ההכרעה הגורלית בפניה ניצבת ישראל בשנים הקרובות היא קביעת הגבולות למדינת ישראל. לדעתי הם חייבים לכלול את בקעת הירדן, הגולן ומדבר יהודה, ירושלים רבתי, כביש חוצה ישראל והשטחים המקיפים את גוש דן", מפרט נתניהו את מצעו הביטחוני.
בריחה ישראלית לגבולות 67' - רוח גבית לטרור
נתניהו הוסיף, כי "ממשלה בראשותי תפעל להשגת הסכם שלום עם פרטנר פלשתיני המתנער מהשמדת ישראל". במסגרת מו"מ עם פרטנר פלשתיני הוא יהיה מוכן לקיום פשרות בשני הצדדים, תוך יצירת איזורי חיץ ביטחוניים.
לדברי נתניהו, "במידה ולא יהיה פרטנר פלשתיני - מפלגות משמאל לנו מוכנות לנסיגה חד-צדדית לגבולות 67'. כולם יודעים שזו כוונתם. לדעתי - בריחה ישראלית לגבולות 67' תחת לחץ הטרור תיתן רוח גבית לטרור".
גדר ההפרדה תוזז מזרחה
"במידה ולא יהיה פרטנר נפעל לבצר את גבולות ישראל", אמר נתניהו וציין, כי בין השאר, יפעל להזזת גדר הביטחון מזרחה, לתוואי של מערכת הביטחון, כדי שהגדר תרחיק את טווח הטילים מנמל התעופה בן-גוריון, מכביש 443 ומירושלים רבתי.
הוא הוסיף: "אנחנו פועלים להפרדת האוכלוסיה הפלשתינית מהאוכלוסיה היהודית". לדבריו, "נפנה מאחזים בלתי חוקיים, נסיר מחסומים ונאפשר תנועה פלשתינית חופשית. ברור לנו שלא נחזור לערי הרשות. אני מתכוון לא לשלוט באוכלוסיה הפלשתינית". הוא אמר כי יפעל להורדת מאחזים לא חוקיים. "אין לנו כל כוונה לחזור למרכזי הערים הפלשתיניות", פירט את תפיסתו.
אני אקיים משאל עם
לדבריו, ממשלתו תפעל להשגת רוב יהודי להסכם והוא יקיים משאל עם על תוכניותיו. "אני מתכוון להוביל להגעה להסכמה ציבורית רחבה להשגת גבולות בטוחים לציבור - אני אביא את זה למשאל עם". הוא חזר עוד מספר פעמים וציין, כי הוא מתנגד לנסיגה ישראלית חד-צדדית לגבולות 67' וכי הוא מוכן לפשרות במסגרת תהליך שלום.
לדבריו, "שלושת מרכיבי היסוד של העוצמה שלנו הם הביטחון, הכלכלה והמורשת היהודית והזהות היהודית".
חזרה למדיניות ההדדיות
"אסור לחזור לנסיגות חד-צדדיות ללא תמורה. מדיניות זו מחזקת את הקיצוניים ומחלישה את הגורמים המתונים". לדבריו, הרחוב הערבי מזהה דבר זה כחולשה ישראלית וכתמורה לפעלות הטרור ולכן היא מחזקת את ארגוני הטרור גם בבחירות הנוכחיות לרשות.
"לנסיגות יש חלופה אחת בלבד: מדיניות ההדדיות. זו מעודדת פעילות מתונה", אמר נתניהו ופרש את מישנתו המדינית. "היא מתגמלת באופן חיובי על פעולות חיוביות ומצד שני מחזירה מנה אחת אפיים על פעילות טרור. כך פעלתי בהסכמים שחתמתי בחברון וואי".
הוא מספר, כי במהלך כהונתו הזהיר את ערפאת שהמשך הטרור יביא לסילוק ערפאת מישראל ולכן ערפאת חדל מהאלימות. הוא ציין כי כך עשה מול לבנון ומנע ירי קטיושות.
"תחזיק נבוט גדול ודבר בשקט"
"שלוש שנות כהונתי הם שלוש השנים השקטות ביותר של העשור האחרון. הסיבה לכך - המדיניות שנקטתי. מדיניות הביטחון וההדדיות". הוא הזהיר, לדבריו, כי ירי של רקטות או טילים משטחי יהודה ושומרון יובילו לתגובה צבאית קשה.
"כל ממשלות ישראל, לרבות הממשלה בראשותי, הבהירו כי לא יוכלו להסכים להתחמשות אירן בנשק גרעיני. כראש ממשלה שעסק בנושא זה אין לי מה להוסיף לקבעית מדיניות זו. אבל אתן המלצה לחברי בממשלה: אחזור על דבריו של רוזוולט - תחזיק נבוט גדול ודבר בשקט, דבר פחות".
בהמשך דבריו פרש את משנתו הכלכלית ואמר כי יש לפעול לצמצום העול של המיסים כדי לחזור לצמיחה. "חשוב להמשיך ברפורמות כפי שאני התחלתי. הרפורמות האלה נותנות לנו סיכוי טוב. ביצענו בשנתיים וחצי 40 רפורמות ויש עוד 40 נוספות לעשות. ישראל יכולה כמעט להכפיל את התל"ג שלה וזה יעשה מדינה אחרת. זה דבר אפשרי ואני אציג את זה במסגרת מערכת הבחירות".

תאריך:  22/01/2006   |   עודכן:  22/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תקנה 20% משני נכסים מניבים בהשקעה של כ-100 מיליוןשקל    עיסקה משותפת שניה בחו"ל של שתי החברות
יוסי עבדי
עוד שלושה ימים נותרו עד לפתיחת הקלפיות הפלשתיניות    בישראל נלחצים מהסקרים הלא מחמיאים של הפת"ח, ומוציאים את "הנשק" האחרון: מרואן ברגותי    באישור ישראלי, התראיין אסיר העולם לרשתות ערביות וקרא לפלשתינים "לצאת ולהצביע"    "חלומו של ערפאת עוד יתגשם - והוא יקבר בירושלים", אמר
שי פאוזנר
תקציב הפרסום שלה יעמוד על 5 מיליון ש"ח לעומת 3 מיליון בלבד ב-2005    ברוקנר-נטע עבר אשתקד את מחסום 2 המשרדים הגדולים בשוק
שלומי דיאז
שני צרכני סמים נמצאו מתים בדירות בירושלים    במשטרה בודקים קשר בין המיקרים    בצפון ניהל אב תחנת סמים בסיוע ילדיו הקטנים
עומר שיקלר
זעם במערכת הפוליטית על ממצאי דוח מבקר המדינה    ראשי יישובי עוטף עזה פנו במכתב למופז: נבקשך "לנער" את מי שנחוץ ניעור בכדי שילדי ישראל יזכו למיגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il