X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי התיקון לחוק יתאפשר להאריך כהונת שופט מחוזי או שלום בארבע שנים נוספות ח"כ מיכאל איתן: "מדובר בניסיון לייעל את המערכת"
▪  ▪  ▪

ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה היום (א', 22.1.06), פה אחד, לקריאה שניה ושלישית, את הצעת החוק הממשלתית לתיקון חוק בתי המשפט (מבנה מערכת בתי המשפט ותיקונים שונים), התש”ס-2000, מטעם הממשלה לפיה יתאפשר מינוי "שופט עמית" אשר משמעותו - הארכת כהונה של 4 שנים נוספות לשופטי מחוזי ושלום שפרשו.
על-פי התוכנית המקורית, עליה פורסם ב- Nfc, קידמה המערכת השיפוטית, ביוזמת הנהלת בתי המשפט ונשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, הוספת סעיף בחוק ההסדרים המסדיר את הקמת המוסד "שופט עמית".
בעקבות הביקורות כנגד המהלך, החלה ועדת חוק, חוקה ומשפט, בראשותו של ח"כ מיאל איתן, בקידום המהלך בדרך של חקיקה ולא בחוק ההסדרים.
על-פי התיקון, אשר מצריך עדיין את אישור הכנסת, יתאפשר למנות לכהונה שופט של בית משפט מחוזי או של בית משפט שלום שפרש כ"שופט עמית" לתקופה של עד 4 שנים.
לדברי ועדת חוקה, חוק ומשפט, ההסדר נועד על-מנת "להקל על העומס בבתי המשפט ולאפשר ניצול של כוח אדם שיפוטי בעל ניסיון רב המעוניין להמשיך לתרום למערכת בתי המשפט".
ההסדר נקבע כהוראת שעה לתקופה של 4 שנים שבסיומה תיערך בחינה מחודשת האם לקבוע הסדר זה כהסדר קבוע.
כמו כן, הוחלט על הרחבת הרכב בית המשפט המחוזי הדן בערעורים על פסקי דין של בית משפט לענייני משפחה משופט אחד לשלושה שופטים, זאת למעט בהחלטות לפי חוק מניעת אלימות במשפחה וחוק מניעת הטרדה מאיימת וצמצום הרכב בית המשפט המחוזי הדן בערעורים על פסקי דין של בית משפט לעניינים מקומיים משלושה שופטים לשופט אחד.
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל איתן, מסר כי מדובר ב"ניסיון מבורך נוסף לייעל את המערכת, לקצר את התורים בבתי המשפט ולתת לציבור שירות טוב יותר".

תאריך:  22/01/2006   |   עודכן:  22/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
גרין-בול, מקבוצת דיסקונט: הירידות האחרונות בשווקים הבינלאומיים - הזדמנות לאסוף סחורה, בעיקר ביפן ובארה"ב    ארז צדוק, מנכ"ל גרין-בול: המימושים עשויים להימשך בטווח הקצר, אך מהווים הזדמנות לרכוש חברות טובות במחירים נוחים
ברוך לוי
84 רשויות מקומיות האריכו את ההתקשרות עם החברה לאוטומציה למספר שנים נוספות
ברוך לוי
הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בשגרירות ישראל ברומניה מארגנת משלחת בתחום הלוגיסטיקה והשילוח לנמל קונסטנצה    הסחר עם רומניה, שכלכלתה נמצאת בצמיחה מואצת, עולה על רבע מיליארד דולר
אלעזר לוין
זכתה במכרז לבנית השלב החדש של המפעל בקריית גת    הקבלן - דניה סיבוס    מכה לסולל בונה שהפסידה במכרז    דיווח בשלושה שלבים
עומר שיקלר
נשא דברים בכנס הרצליה    הודיע כי יסיר מאחזים בלתי חוקיים ויפעל להזזת גדר ההפרדה מזרחה - חזרה לקו הביטחוני    מתנגד לנסיגות חד-צדדיות לגבולות 67'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il