X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעבדה בלונדון מצאה מוטציות המסוגלות להפוך את וירוס שפעת העופות לווירוס העובר בין בני אדם בדגימות שנלקחו מחולה בטורקיה
▪  ▪  ▪

מוטציות המסוגלות להפוך את וירוס שפעת העופות לווירוס העובר בין בני אדם נמצאו בדגימות שנלקחו מחולה בטורקיה, כך על-פי דוח שפורסם בעיתון "Nature" בסוף השבוע.
ארגון הבריאות העולמי עוקב אחר המצב, אך דוברת הארגון אמרה כי מוקדם מדי לדעת האם הווירוס משתנה בדרכים המאותתות על תחילתה של מגיפת שפעת עולמית בבני אדם.
ארגון הבריאות מנסה להרגיע
"זהו אחד שבודד מווירוס מסויים מטורקיה", אמרה דוברת הארגון, מריה צ'נג בז'נבה. מוטציה אחת נמצאה, אמרה, מה שמציע כי הווירוס עשוי להיות בעל נטייה גבוהה יותר להיקשר לתאי אדם מאשר לתאים של בעלי חיים", אך אין ראיות לדבריה כי הוא הופך מדבק יותר.
"במידה ויימצאו יותר דגימות מטורקיה עם מוטציה זו ונראה את הווירוס משתנה נהיה מודאגים יותר", אמרה.
עיתון Nature" ציטט מקרה של מוטציה נוספת שגם היא 'אותתה' על הסתגלות לבני אדם.
וירוסים של שפעת משתנים כל הזמן, הסבירה צ'נג. בכדי שהארגון יחליט על מצב של חשיבות בריאותית ציבורית בעקבות שינוי גנטי יש צורך לבדוק זאת מול מה שקורה מבחינה אפידמיולוגית, כלומר הדרך בה הווירוס מתנהג, ורפואית, כלומר האם הוא מסוכן יותר או פחות.
78 מקרי מוות
שפעת העופות אובחנה בטורקיה לראשונה בלהקת עופות בחודש אוקטובר. לאחר מכן, ב-5 בינואר שר הבריאות הטורקי דיווח כי שני בני נוער, אח ואחות, מתו מהמחלה, המקרה הראשון של מוות של בני אדם מחוץ לאסיה.
שלא כמו במדינות אחרות, בהן המקרים היו מפוזרים מבחינה גאוגרפית ושיעור מקרי המוות היה למעלה מ-50%, בטורקיה, נדבקו משפחות, וישנם דוחות רבים יותר על אנשים עם תסמינים מתונים. בנוסף ל-21 מקרים של הדבקות בטורקיה וארבעה מקרי מוות, ארגון הבריאות העולמי דיווח על 145 מקרים ו-78 מקרי מוות בקמבודיה, סין, אינדונזיה, תאילנד וויטנאם.
כאשר דווח על ההתפרצות הראשונה בטורקיה, התעוררה דאגה גדולה כי הווירוס מתנהג באופן שונה, אמרה צ'נג. לדבריה לא נראה כי זהו המקרה עד כה. הצוות הנמצא שם דיווח כי לאחר שבועיים של חקירה, הם לא מצאו שוני ניכר מהדפוס שנראה בדרום מזרח אסיה.
העלייה המהירה במספר המקרים המתגלים בקהילות החקלאיות במזרח טורקיה נובעת כנראה מהעובדה שאנשים המתגוררים באזור נוהגים להכניס את העופות לביתם כדי להגן עליהם ממזג האוויר הקר, מה שמעלה את מספר בני האדם הנחשפים לעופות נגועים.
המוטציות, שאובחנו על-ידי מדענים במעבדה בלונדון עלולות לאותת על כך שהווירוס מנסה דרכים שונות כדי לבדוק אם הוא יכול להדביק בקלות בני אדם. עד כה לא נראה כי לווירוס יש את היכולת לעשות זאת. אך קיימת חשיבות להמשך המעקב.
וירוס ה-H5N1 הדביק לראשונה בני אדם בשנת 1997 בהונג קונג. הוא הופיע מחדש בשנת 2003, ומאמצים לעצור אותו נכשלו. גורמי בריאות רשמיים לא מצאו עדיין עדויות לכך שהווירוס יכול להתפשט בקלות בין בני אדם.
"נהיה מודאגים אם נראה דור חדש של הווירוס שיצליח להתפשט בטורקיה, אמרה צ'נד. והוסיפה כי לא נראה כזה עד כה. בכל המקרים שדווחו עד כה היתה הסטוריה ברורה למדי של מגע עם עופות חולים.

תאריך:  23/01/2006   |   עודכן:  23/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
ישראל נזכרת באיחור לגבש מדיניות מול החמאס    ל-Nfc נודע כי כבר בתחילת 2004 דחה שרון הצעה ללכת לבחירות ברשות ולחזק את הפת"ח    "זו הייתה שגיאה מדינית"
שלומי דיאז
לדברי המשטרה הפשיעה ירדה בכ-13 אחוזים    המאבק יתרכז עם זאת בעבירות סחיטה באיומים, פח"ע וריבוי תאונות הדרכים כמו גם פשיעת הנוער
אסף גדות
האינטרנט הולך וכובש את עולם המבוגרים: כשליש מקרב בני 60+ גולשים באינטרנט    כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקטוגרפיה עבור "הבית ברמת השרון"
שלומי דיאז
בעקבות מתח רב בין פעילי מפלגות לקראת בחירת ראש המועצה    בקרב אנשים בישוב התגלו מטעני חבלה    ביום שבת הופעל מטען ליד רכבו של פעיל במפלגה יריבה
שלומי דיאז
האבטחה היא גם סביב ביתו בצפון הארץ    החשש הוא מניסיון לפגוע בו    מח"ש עשויים לפרסם מסקנות ראשוניות בימים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il