X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התרופות מיועדות לחולים שכבר נמצאים בטיפול בסטטינים ולא הצליחו להשיג את רמות הכולסטרול הרצויות
▪  ▪  ▪

הטיפול בכולסטרול קיבל 'דחיפה' לאחרונה עם שיווקן של תרופות מסוג חדש הנקראות "מדכאי ספיגת כולסטרול". התרופות מכילות את המרכיב הפעיל 'אזטימיב' (ezetimibe), היעיל במניעת ספיגת הכולסטרול במעיים.
הכולסטרול הוא סוג שכיח של שומן גוף והוא חיוני בשמירה על תפקודים מסויימים של הגוף, כמו היווצרות ממברנות התאים (קרום התא), כמו גם הורמונים סטרואידים, המווסתים מאפייני גדילה ומאפיינים מיניים.
ישנם סוגים שונים של כולסטרול הנמצאים בגוף: כולסטרול HDL, שלעיתים קרובות מכונה הכולסטרול "הטוב" וכולסטרול LDL, המכונה לעיתים קרובות הכולסטרול "הרע". הכולסטרול LDL הוא שמעורר דאגה, מאחר ורמות גבוהות של כולסטרול LDL קשורות למחלות קרדיווסקולריות.
שני איברים מעורבים בייצור הכולסטרול בגוף: הכבד, שבו הוא מיוצר, והמעיים, שקולטים מחדש את הכולסטרול מהכבד (כולסטרול של כיס המרה), וכן ספיגה ממקורות תזונתיים. לפחות שני שליש של הכולסטרול הנספג על-ידי המעיים הוא כולסטרול של כיס המרה.
אפשרויות טיפול שונות
קיימות אפשרויות טיפול שונות הזמינות כיום לטיפול בכולסטרול, כולל תרופות, תזונה להורדת הכולסטרול ומשטר של פעילות גופנית. בדרך כלל, סוג התרופות הנמצאות בשימוש הרחב ביותר הן הסטטינים, הפועלות על הכולסטרול הנוצר בכבד.
ה'אזטימיב' (Ezetimibe) פותח לשימוש עם הסטטינים ובשילוב עם סגנון חיים נכון והרגלי תזונה בריאים. התרופה מיועדת לחולים שכבר נמצאים בטיפול בסטטינים ולא הצליחו להשיג את רמות הכולסטרול הרצויות. הכללת ה'אזטימיב' בתוכנית הטיפול הראתה ירידה גדולה ברמות הכולסטרול LDL מזו שהושגה ממינון גבוה יותר של תרופות הסטטינים.
מחקר הראה, כי דיכוי כפול, הן של ספיגת הכולסטרול במעיים והן של ייצורו בכבד, הוכח כיעיל יותר במלחמה ברמות כולסטרול LDL גבוהות מאשר התמקדות בייצור הכולסטרול בכבד בלבד.
בעוד הכולסטרול מושפע הן מתזונה והן מגורמים תורשתיים, קבוצות מסויימות, במיוחד ילידי דרום אפריקה, ילידי הודו ואנשים ממוצא יהודי נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח רמות גבוהות של כולסטרול LDL.
הערכת הסיכון הכרחית
קיימת חשיבות רבה להערכת גורמי הסיכון ולביצוע בדיקות כולסטרול קבועות, במיוחד כשכולסטרול גבוה אינו מראה לעיתים קרובות כל תסמינים משמעותיים לפני שהוא גורם לאיום בריאותי רציני.
עם ההתקדמות באפשרויות הטיפול הזמינות, אפשר לומר כי הכולסטרול נמצא בשליטה. הורדה יעילה של רמות הכולסטרול LDL לרמות המטרה יכולה להקטין את הסיכון לכולסטרול גבוה הקשור לאירועים כמו כאב חזה, התקף לב ושבץ.
למרות שכל האנשים צריכים להיות מודעים לסיכונים, חולי סוכרת, קרדיווסקולריים ואנשים שעברו שבץ צריכים להיות מודעים לכך במיוחד, ולדעת כי טיפול יעיל בכולסטרול יכול למנוע הישנות של האירוע.

תאריך:  23/01/2006   |   עודכן:  23/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
כך העיד דרור מור, בעדות אופי לעמרי שרון    העד זוקף לזכתו של עמרי את התמתנות אריאל שרון    מזוז מבקש: לשלוח את עמרי שרון לכלא    הבקשה להחמיר עם עמרי - למרות התרדמת שבה שרוי אריאל שרון, שנהנה מאותן עבירות שביצע עמרי    במערכת המשפטית מעריכים כי בסופו של דבר, בית משפט השלום, ואם יימשך התהליך אזי ערכאת הערעור, יסתפקו בעבודות שירות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי ההורמון לפטין, שהיה ידוע עד כה כאחראי על תחושות הרעב והשובע שלנו, יכול גם לסייע לאנשים בדכאון    המחקר עדיין בשלב עכברי המעבדה
ענבל אביב, שלומי דיאז
המשטרה עצרה הלילה חולייה בת חמישה חברים שהייתה בדרכה לחסל את אבוטבול    החמישה נעצרו סמוך לביתו של אבוטבול בשכונת רמת פולג בנתניה ובכך כנראה מנעה המשטרה את ניסיון החיסול
יפעת גדות
מעבדה בלונדון מצאה מוטציות המסוגלות להפוך את וירוס שפעת העופות לווירוס העובר בין בני אדם בדגימות שנלקחו מחולה בטורקיה
יוסי עבדי
ישראל נזכרת באיחור לגבש מדיניות מול החמאס    ל-Nfc נודע כי כבר בתחילת 2004 דחה שרון הצעה ללכת לבחירות ברשות ולחזק את הפת"ח    "זו הייתה שגיאה מדינית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il