X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממצאי המרכז הסיני לרשת האינטרנט מראים כי מספר שמות הדומיין במדינה עבר את המיליון לפי חברת Domain The Net, עד כה רק מעט חברות ישראליות רשמו שמות בסיומת cn.
▪  ▪  ▪

מספר שמות הדומיין הרשומים בסיומת הסינית .cn עבר את מחסום המיליון, כך הודיע מרכז המידע הסיני לרשת האינטרנט, אשר משמש כמנהל-המרשם של שמות הדומיין בסיומת זו בסין. הצמיחה ברישום השמות בשנה האחרונה הסתכמה בכ-150%. הסיומת הסינית הפכה עתה לסיומת שמות הדומיין הגדולה ביותר באסיה והשישית בגודלה בעולם.
מספר משתמשי האינטרנט בסין עומד על למעלה מ-103 מליון, כך על-פי הדוח האחרון שפרסם מרכז המידע הסיני ביולי 2005 (ביולי מספר שמות הדומיין עמד על 667,500), בקצב צמיחה שנתי של קרוב ל-20%.
לדברי יואב קרן, מנכ"ל Domain The Net, ספקית רישום שמות דומיין המובילה בישראל: "קיים יחס קבוע בעולם של דומיין אחד רשום לכל עשרה משתמשים בממוצע. בסין היחס גם היום הוא פחות מ-1 למאה. הצמיחה במספר משתמשי האינטרנט בסין הינה עצומה מבחינה נומינלית. צמיחה מהירה ומתמשכת זו צפויה גם להביא לצמיחה משמעותית במספר שמות הדומיין הרשומים בסיומת הסינית".
קרן הוסיף, כי "אנו רואים עדיין התעניינות קטנה יחסית של חברות ישראליות ברישום שמות דומיין בסיומת הסינית .cn. חברות רבות בעולם הכירו בחשיבות של פנייה ממוקדת ומפולחת לקהלי יעד בכל מדינה ומדינה, ומימוש של פנייה ממוקדת כזו באמצעות אתר אינטרנט מקומי עם כתובת בסיומת המקומית של המדינה. החשיבות הזו גבוהה במיוחד במזרח הרחוק ובעיקר בסין".
לאחרונה הוסיפה חברת Domain The Net 28 סיומות דומיין חדשות של מדינות שונות לרישום מהיר באמצעות אתר החברה באינטרנט, כאשר חלק גדול מהן הן סיומות של מדינות שונות באסיה ובמזרח אירופה כדוגמאת סין (.cn) הונג קונג (.hk), הודו (.in), טייוואן (.com.tw), פולין (.pl), ועוד. בנוסף מוצע רישום בסיומות אקזוטיות שונות כדוגמאת איי סיישל (.sc), לאוס (.la), ועוד.
כעת מציעה החברה למעלה מ-60 סיומות דומיין ברישום On-Line המתבצע במסדי הנתונים בעולם באופן מיידי דרך אתר החברה. בסך-הכל החברה מספקת שירותי רישום של שמות דומיין בלמעלה מ-300 סיומות כ-200 מדינות שונות.
לדברי יואב קרן, "בשנים האחרונות אנו רואים מגמה הולכת וגוברת של העמקת קשרי המסחר והעסקים בין ישראל למזרח אסיה. לאור זאת, חלק ניכר מהסיומות החדשות שבחרנו להוסיף הן סיומות של מדינות אלו. רישום שמות דומיין במדינות הללו תאפשר לחברות המשווקות למדינות אלה או מעוניינות לפעול שם, ליצור לוקליזציה של פעילותן, לפנות לקהלי היעד המקומיים ובכך למנף את עסקיהן".
עפ"י דוח שפרסמה חברת Verisign, המשמשת כמנהל המרשם (Registry) של הסיומות .com ו-.net חלה עליה משמעותית בשימוש בשמות דומיין עם סיומות של מדינות שונות, בהתאם להעמקת אחוזי החדירה של השימוש באינטרנט.
מגמה מעניינת ניתן לראות בתחילת איבוד ההגמוניה של ארה"ב באינטרנט, כאשר התפלגות רישום שמות הדומיין בין היבשות הינה: 31 מיליון שמות דומיין שנרשמו בצפון אמריקה לעומת 32 מיליון שמות דומיין שנרשמו באירופה, 10 מיליון שמות דומיין באסיה, 3 מיליון בדרום אמריקה ומיליון שמות דומיין בלבד באפריקה.
דויד פרידמן, סמנכ"ל השיווק של Domain The Net, הסביר נתונים אלה בכך ש"העלייה בביקוש לסיומת דומיין של מדינות מלמדת על מגמת ה'גלובליזציה הלוקלית'. במקביל לתהליך 'הכפר הגלובלי' שהאינטרנט הוביל, אנו עדים לתהליך של שימוש מושכל באינטרנט להגעה לקהלי יעד מפולחים. פילוח לפי חתכים של מדינות הוא כלי פילוח חשוב לכל חברה בשיווק שירותים ומוצרים. לפיכך אנו נמשיך לראות התחזקות של מגמת הבחירה בשמות דומיין עם סיומות של מדינות".
נתון מעניין נוסף עליו הצביע פרידמן, הוא השימוש בסיומות של מדינות לתחומים רלוונטיים שאינם קשורים ישירות למדינות היעד אך רלוונטיים למשתמשים.
דוגמת הסיומת של לאוס (.la) המשמשת רבים המעוניינים לפעול בלוס אנג'לס בארה"ב. כמו כן שימוש בסיומת הדומיין של מיקרונזיה (.fm) ע"י תחנות רדיו ברחבי העולם, כמו גם שימוש בסיומת הדומיין של האי טובלו (.tv) ע"י רשתות טלוויזיה ברחבי העולם.

תאריך:  23/01/2006   |   עודכן:  23/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בעקבות ההפצצה האווירית האמריקנית בדמדולה התאספו אלפי תומכי אל-קאעידה וצעקו: "יחי אוסאמה בן-לאדן!"
שלומי דיאז
הצעירה, תושבת נצרת, נחטפה מבית קרוביה בעוספיה    בתום מרדף שוחררה והחשודים נעצרו
גלית יצחק
הסרט "חדשות מהבית" יוקרן בהקרנת בכורה עולמית בפסטיבל ברלין שיתקיים בחודש פברואר    הסרט משלים טרילוגיה שיצר הבמאי בשנים 1979 ו-1997 ומסתיימת ב- 2005
שי פאוזנר
מדובר בקבוצה של שמונה מניות גדולות, שתשואתן המשוקללת ב-2005 היתה 35.6%, ואילו משקלן במדד הוא כ-53.2%    מניות הבנקים הניבו לבדן תשואה של 50% מול משקל של 25% בלבד במדד
מחלקה ראשונה
לוח השידורים שהוצג לוועדת הרשות השנייה לא סיפק את הוועדה והערוץ נדרש להציג לוח שיעמוד במכסות התוכן הנדרשות על-פי הכללים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il