X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אריסון ובארינבוים אומרים בנפרד: הפסקנו את המו"מ על עיסקה ב-220 מיליון דולר הערכה: בגלל הפסדי שיכון ובינוי והקושי לגייס מימון
▪  ▪  ▪

נפסק המו"מ למכירת השליטה בשיכון ובינוי לקבוצת צבי בארינבוים, כך הודיעו היום שני הצדדים, בהודעות רשמיות נפרדות. כזכור, עמדה קבוצה בראשות בארינבוים, עם המשקיע האמריקני סאמי קאהן, לרכוש מאריסון ומ-450 עובדים של החברה כ-53% ממניותיה, בכ-220 מיליון דולר.
כל צד אומר בהודעתו הרשמית, כי הוא שיזם את הפסקת המו"מ. חברת שיכון ובינוי אומרת, כי קיבלה הודעה מחברת אריסון השקעות, שהיא החליטה להפסיק את המו"מ למכירת המניות. חברת וורלד טריידינג, בשליטת בארינבוים, אומרת כי החליטה להפסיק את המו"מ.
מקור בחברת וורלד טריידינג אמר היום ל-Nfc, כי אין סתירה בין שתי ההודעות. לדבריו, ההודעות מתואמות, וכוונתן היא ששני הצדדים החליטו בתיאום ביניהם להפסיק את המו"מ.
על-פי הערכות, החליטה קבוצת בארינבוים להפסיק את המו"מ, לאחר שפורסמו נתוני הרבעון השלישי של שיכון ובינוי, שהיו גרועים מן המצופה - הפסד של 132 מיליון שקל בינואר-ספטמבר, ושל 111 מיליון שקל ביולי-ספטמבר.
התעורר קושי בגיוס המימון הדרוש לרכישת החברה, ביחוד בשל הפסדיה בכלל והפסדי החברה הבת סולל בונה בפרט. גם עיסקות אחרונות, שבהן מימשה שיכון עובדים קרקעות, מצביעות על מצבה של החברה.
בארינבוים עמד תחילה לרכוש את השליטה בשיכון ובינוי בעיסקה יחד עם היהלומן ואיש העסקים בני שטיינמץ, כאשר שטיינמץ היה אמור להיות בעל 25% בקבוצה הרוכשת, ובארינבוים בעל 25%.
שניהם קיבלו אופציה לתקופה של 30 יום, שהוארכה לאחר מכן ב-10 ימים. בתום המועד הודיע שטיינמץ שהוא נסוג מהעיסקה, ככל הנראה בשל הנתונים על הפסדיה של שיכון ובינוי.
בארינבוים ניסה להמשיך במו"מ בכוחות עצמו, ושידך לעיסקה את סאמי קאהן מארה"ב. אולם המו"מ למכירת השליטה לקבוצת בארינבוים-קאהן לא התקדם, מהסיבות שפורטו לעיל, וגם התהלהבותו של קאהן מכניסה לעיסקה פגה. לא נמצאו משקיעים נוספים, ובשבועות האחרונים לא התנהל מו"מ של ממש בין הצדדים.
בהודעת החברות אין התיחסות לרכישת המניות של גרעין העובדים. שרי אריזון היא בעלת 35.9% בשיכון ובינוי, וקבוצה של 450 עובדים היא בעלת 17.8%. היום נמסר, כי אריסון ניהלה למעשה את המו"מ גם בשם קבוצת העובדים; היה ברור שאם אריסון תמכור, ימכרו גם העובדים, ואם היא אינה מוכרת, גם אין טעם במו"מ עם גרעין העובדים.
אריסון, מנכ"ל שיכון ובינוי, אורי שני, היו"ר עוזי ורדיזר, המנכ"ל החדש של סולל בונה, יהושע רפפורוט, ובכירים אחרים, יחויבו עתה לדון מחדש בהערכות שיכון ובינוי לשנים הקרובות.
רק לפני כשבועים אישרו תוכנית אסטרטגית, האמורה להביא את החברה לרווחיות כבר בשנת 2006. עתה יהיה עליהם, ככל הנראה, להביא בחשבון, שכדי למצוא קונה לחברה - אם אומנם אריסון עדיין תרצה למכור - יהיה עליהם להציג דוחות ומצב עיסקי משופרים בהרבה.

תאריך:  23/01/2006   |   עודכן:  23/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
השופט מונה לאחר שנכשלו הניסיונות לשכנע את השופט שהתפטר לחזור בו
עדי גלסקה ואשר גולדברג
השניים שחקנים ברזילאים, אשר שודכו לקבוצה דרך סוכן המקורב לטון קאנן ייבחנו ביום שלישי במשחק אימון מול עירוני ראשון לציון. עוד במכבי: טריקה לא נכנע
מירב לוי
תקים מפעל בישראל לייצור המזון ותעסיק 400-1000 עובדים    תתמודד במכרז ההסעדה של משרד הביטחון    החברה מפעילה 130 מטבחים בעולם ומייצרת מעל 500,000 ארוחות ביום בחמש יבשות
מחלקה ראשונה
הפסטיבל ימשך תשעה ימים, מיום ו' ה-10 בפברואר ועד מוצאי שבת ה-18 בפברואר
שלומי דיאז
היחידה למאבק בפשיעה כלכלית עצרה חמישה עובדי חברה קדישא, בעיר גדולה, בהם היו"ר לשעבר של המועצה הדתית    החשד העיקרי: השתלטות ללא מכרז על קרקעות מינהל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il