X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התמחור קשור לאופי ונפח השימוש של הלקוח מבטיחה גלישה במהירות 5 מגה
▪  ▪  ▪

013 ברק הודיעה על מסלול גלישה מהפכני באינטרנט המהיר: משלמים רק על מה שמורידים. מדובר במסלול אשר מאפשר לגולשים לקוחות ברק, לשלם עבור הגלישה על-פי השימוש שלהם בפועל - מה שמוכר אולי לחלקנו מהזמנים שבהם החיבור לא היה מהיר.
מאז שיצאו ספקיות האינטרנט באמצעי גלישה מהירים ומקבילים לטלפון, התבצע התשלום כחבילה אחת, שאינה תלויה בזמן הגלישה, גם מאחר שהאינטרנט יכול למעשה להיות מחובר כל העת.
כעת, מדובר במסלול שבו שיטת התמחור קשורה לאופי ונפח השימוש של הלקוח. המסלול החדש יאפשר ליהנות ממהירות גלישה של 5 מגה בתשלום הנקבע על-ידי אופן הצריכה, דבר שיוביל לחסכון משמעותי ושידרוג מהירות הגלישה לכ-70% מהמשתמשים. זאת, ככל הנראה בהתאם לתשתית. בבזק אומרים, כי בתל אביב, למשל, עדיין אין תשתית ל-5 מגה.
בברק מוסרים, כי במסלול החדש יצורפו הלקוחות לחבילת גלישה במהירות של 5MB במחיר בסיס אטרקטיבי במיוחד של 49 ש"ח לחודש, הכולל נפח שימוש של עד GB2 (ג'יגה בייט). שימוש מעבר לנפח הנ"ל יעשה בתשלום נוסף של 15 ש"ח לכל 1GB. התשלום הנוסף הוא יחסי ולפי הצריכה בפועל.
מסלולים של חיוב אינטרנט על-פי שימוש, קיימים אצל ספקי אינטרנט במדינות רבות ברחבי העולם. על-פי נתונים שמסרה החברה, בישראל, למעלה מ-40% מגולשי האינטרנט מוגדרים "קלים" וצורכים בפועל פחות מ-GB2 בחודש.
קהל זה יכול להנות היום מאינטרנט מהיר פי שלושה ויותר באותו המחיר שהוא משלם לחבילת 1.5 MB סטנדרטית. 30% נוספים מהלקוחות צורכים עד 5 גיגה בחודש ולאלה המחיר עדיין יהיה אטרקטיבי יותר מהמחיר הנהוג היום בחבילת MB 5.
המסלול החדש הושק לאחר הערכות תפעולית בת כחצי שנה, שבמהלכה הוכנו התשתיות ההנדסיות, מערכות הבילינג והתמיכה, הכולל יכולות תמחור, מדידה וגבייה, לפי שיטה זו גם עבור ספקי התשתית, במידה וייבחרו להצטרף בחבילה משותפת.
דרור בהט, סמנכ"ל השווק של 013 ברק, אומר "אנו גאים להיות הראשונים שמשיקים חבילות אינטרנט על-פי שימוש בישראל. החבילות החדשות מתגמלות למעשה את הלקוחות בעלי אופי השימוש הקל ומאפשרות להם "להגדיל" את מהירות הגלישה שלהם ללא תוספת מחיר. את המודל החדש בנינו לאחר שלמדנו על מודלים מקבילים אצל ספקי אינטרנט מובילים כמו בריטיש טלקום באנגליה, AOL באוסטרליה וספקים אחרים במדינות כמו בלגיה, קנדה ועוד. אני משוכנע שספקיות האינטרנט האחרות ילכו בעקבותינו כך שמודל התמחור והתשלום בעבור שירותי האינטרנט בישראל יהיה הוגן יותר כלפי הצרכנים".
שאלות ותשובות - מסלול לפי שימוש
מה זו חבילה לפי שימוש?
כל פעולה שאנו עושים באינטרנט כרוכה בהורדת מידע מהאינטרנט למחשב שלנו. למשל, כאשר אנחנו מקבלים מייל מחבר אנו מורידים את ההודעה משרת האינטרנט למחשב שלנו. כאשר אנו גולשים באתר חדשות...כל דף שאליו אנו נכנסים, יורד בעצם משרת האינטרנט ונטען במחשב שלנו. כל המידע שאנו מורידים בחודש נתון מהאינטרנט הוא בעצם נפח השימוש שלנו.
איך מודדים את השימוש?
אנו מודדים את גודל (או נפח) כל הקבצים המועברים בחודש פעילות, מהאינטרנט למחשב. יחידת המדידה היא GB (ג'יגה בייט). ג'יגה בייט היא יחידה הכוללת 1000 MB (מגה בייט).
איך החיוב יבוצע?
המסלול כולל חבילת בסיס אשר התשלום בה הוא קבוע פעם בחודש. מחיר החבילה הבסיסית כולל נפח גלישה של עד 2 GB ראשונים. כל GB של שימוש מעבר ל-2 GB הראשונים הנו בתשלום נוסף של 15 ש"ח. חשוב מאד: התשלום הנוסף הינו לפי הצריכה בפועל כך שלקוח שצרך 1/2GB מעבר לחבילת הבסיס והגיע ל-2.5 GB ישלם רק עבור התוספת של 1/2 GB.
מה ניתן לעשות עם נפח שימוש בסיסי של 2 ג'יגה?
נפח של 2 ג'יגה בחודש, הכלול בחבילת הבסיס, הוא נפח מספק מאד ללמעלה מ-40% מהלקוחות העושים שימוש בסיסי באינטרנט. נפח זה מספיק ל:
• 9.5 שעות גלישה יומיות באתרי אינטרנט חדשותיים למשל.
• קבלה של 133 מיילים בנפח של ½ מגה בכל יום.
• הורדה של 666 שירים בחודש, מאתרים חוקיים בתשלום.
• כשעה וחצי של משחקי אונליין מדי יום.
• צפייה חודשית בלמעלה מ-16 שעות של שידורי וידאו באינטרנט.
ניתן כמובן ליצור קומבינציות שונות של שימוש מכל המרכיבים שצויינו.
על-מנת לראות אם החבילה לפי שימוש מתאימה לנפח הגלישה של הלקוח, בנתה ברק 013 סימולטור המאפשר בדיקה של השימוש אל מול הנפח באופן פשוט וידידותי. הסימולטור יוצג באתר האינטרנט של החברה.
למי מתאים המסלול לפי שימוש?
לכ-70% מהלקוחות שעושים שימוש בסיסי באינטרנט ורוצים ליהנות מהיתרונות של גלישה במהירות גבוהה במחיר נוח שקוף וברור.
עד כה לא התקבלו נתוני מחיר חבילת הבסיס.

תאריך:  23/01/2006   |   עודכן:  23/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
השקתו של ה"מקינטוש" חשפה שורה של חידושים בתחום המחשבים האישיים, כמו מערכת הפעלה גרפית, עכבר וכונן דיסקטים חדשני של 3.5 אינץ'
שי פאוזנר
תספק 350 טון של מוצרי קבב, המבורגר, ושניצל כשרים לפסח, עבור בסיסי צה"ל ברחבי הארץ בתקופה של 3-9 חודשים
מירב לוי
הרשת אישרה מינויים חדשים של שף ראשי, סגנית מנהל רכש, סגנית מנהל כוח אדם וסגן מנהל כספים אזורי
גלית יצחק
בדיקת אולטראסאונד תאפשר גילוי פוליפים, שבשל מימדיהם הקטנים לא התגלו בבדיקת קולונוסקופיה
עומר שיקלר
ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד החוץ העריך בכנס הרצליה כי החמאס לא יחדול מלעודד אלימות ושינאה    ציין, כי נראה שלאבו מאזן אין כל כוונה לממש הבטחותיו לפורר את תשתיות הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il