X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בזק, בעלת YES, תציע שימוש בתשתית הכבלים שלה לספקי תקשורת אחרים תמורת קבלת אישור להפעלת VOD
▪  ▪  ▪

לאחר שאתמול פורסם, כי ספקית הטלווזיה בלווין, YES, מקיימת מגעים מחדש לשם קבלת אישור שידורים לשירותי VOD (צפייה בתוכניות וסרטים בהזמנה), נתקלת חברת הלווין בהתנגדות מסוג חדש לאפשרות שכזו.
רשת ספריות הוידאו, בלוקבסטר, הגישה (ב', 23.1.06) התנגדותה למשרד התקשורת, לבקשת YES לספק ישירות שירות VOD ללקוחותיה על בסיס תשתית ADSL של בזק, במסגרת שימוע שמתקיים במשרד התקשורת בנושא. הבקשה הוגשה על-ידי עו"ד צבי האוזר, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלווין והיום במשרד גולדפרב לוי ערן מאירי ושות'.
נציין, כי רשת בלוקבסטר, הרשת הגדולה בתחום השכרות סרטים, סדרות ומשחקים בארץ, מתכננת לספק שירותי IPTV ללקוחותיה על תשתית ADSL.
בעניין זה נזכיר, כי אתמול פורסם שחברת בזק, בעלת YES, החליטה להציע למשרד התקשורת שימוש בתשתית הכבלים שלה, עבור ספקי תקשורת אחרים תמורת קבלת אישור להפעלת שירות VOD. מדובר בשינוי של ממש בבזק, ששנים התנגדה אפילו לרעיון של השכרת התשתית הארצית שלה לספקי תקשורת מתחרים.
ההתנגדות מתבססת על ניגוד העניינים המובנה בו מצויה בזק, חברת האם של YES, בשל הפיכת בזק ו/או בנותיה לספקי טלוויזיה רב-ערוצית בלעדיים דה-פקטו, בשתיים מתוך שלוש פלטפורמות שידור, ועקב זה ניוון פלטפורמת ה-IPTV כפלטפורמה מתחרה ללווין.
לא יעלה על הדעת כי שירות ה-VOD יינתן על-ידי בזק או על-ידי חברה קשורה בה. משמעות מתן אישור ל-YES לספק שירות VOD על-גבי תשתיות של בזק- חיסולו של שוק ה-IPTV בישראל טרם לידתו, תוך החרפת הריכוזיות בענף.
ברשת סיפריות הוידאו אומרים, כי "למרות ההצהרות הלא רשמיות של החברה, להתיר תכנים מתחרים בתשתיות החברה, עדיין מדובר בלא פחות מ"בלון ניסוי". מונופול בזק לא עומד באופן רשמי מאחורי דברים אלה ונשמח אם יעשה זאת".
בצד חיסול האופציה לתשתית שידור טלוויזיה רב-ערוצית שלישית בישראל, אומרים ברשת, מתן האישור יגדיל את הריכוזיות הקיימת לבזק בענף המדיה, על-ידי כניסה לתחום חדש, הוא תחום ספריות הווידיאו וה-DVD. לבזק אין דריסת רגל בענף זה, וכבר היום, הוא הנפגע העיקרי מכניסתו של שירות ה-VOD לתחום שידור הטלוויזיה הרב-ערוצית.
הרשת מסרה, כי "הספקת שירותי VOD על-ידי רשת בלוקבסטר תשרת בראש ובראשונה את טובת הציבור, אך לא רק. הציבור בכללותו מרוויח מהתפתחות עתידית בריאה ונכונה של טכנולוגיית ה-IPTV, ההבטחה כי תתפתח בעתיד טכנולוגיה תחרותית, ואף מהאפשרות, שביום מן הימים, יצטרף שחקן נוסף לתחום שידור הטלוויזיה הרב-ערוצית. בזק מרוויחה שכן היא בעלת התשתית עליה תתבצע ההולכה של טכנולוגיית ה-IPTV. שחקנים נוספים מרוויחים אפשרות של כניסה לענף התקשורת".
לדברי עופר לוי, מנכ"ל הרשת: "אנחנו מסתכלים כל הזמן קדימה ומשקיעים בהעשרת חווית ההשכרה והקניה ברשת, הן ברמת המוצר והן ברמת פלטפורמות ההפצה. עם התפתחות הטכנולוגיה, אך טבעי לאפשר ללקוחות הרשת לבחור ולשלב בין נוחות הזמנת סרט מהכורסא עם השכרת להיט עדכני מהסניף/וידאומט.
יש לנו את המותג החזק ביותר בעולם הסרטים, בסיס לקוחות גדול, גב של חברה בינ"ל ושל רשת קמעונאית מהגדולות בארץ (סופר פארם) ומוטיבציה להרחיב את ההצעה ללקוחותינו. בעבור רשת בלוקבסטר האופציה להספקת שירותיה הבסיסיים על גבי התשתית העתידית היא בבחינת להיות או לחדול, בעוד שעבור חברת הכבלים הלוויין אין המדובר בפגיעה משמעותית, שכן זהו שירות משלים מבחינתם, ולא ליבת המוצר שלהן".

תאריך:  23/01/2006   |   עודכן:  23/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה אישרה באופן קבוע פרסום וחסויות ייחודיות במהלך משחקי כדורגל    "נאשר כלל שיעסוק בשידורי הספורט בכלל ב-2 ו-10 לאור החשיבות לשדרם בערוצים המרכזיים"
הדר פרבר
התמחור קשור לאופי ונפח השימוש של הלקוח    מבטיחה גלישה במהירות 5 מגה
יפעת גדות
השקתו של ה"מקינטוש" חשפה שורה של חידושים בתחום המחשבים האישיים, כמו מערכת הפעלה גרפית, עכבר וכונן דיסקטים חדשני של 3.5 אינץ'
שי פאוזנר
תספק 350 טון של מוצרי קבב, המבורגר, ושניצל כשרים לפסח, עבור בסיסי צה"ל ברחבי הארץ בתקופה של 3-9 חודשים
מירב לוי
הרשת אישרה מינויים חדשים של שף ראשי, סגנית מנהל רכש, סגנית מנהל כוח אדם וסגן מנהל כספים אזורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il