X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים טוענים, כי בעיות בזיקפה הן גורמי סיכון חזקים יותר מאשר כמה גורמי סיכון ידועים, כמו לחץ דם גבוה, סוכרת ורמות כולסטרול גבוהות
▪  ▪  ▪

בעיות זיקפה עלולות להיות תמרור אזהרה למחלת לב רצינית, כך מדווחים חוקרים מאוניברסיטת שיקגו.
מחקרים שנעשו לאחרונה קשרו בין בעיות זיקפה למחלות קרדיווסקולוריות, אך המחקר הנוכחי קושר זאת לתוצאות חריגות שנמצאו במבחני מאמץ ללב וכלי הדם.
דוח שפורסם לאחרונה גילה, כי גברים שלא סבלו מבעיות של חוסר תפקוד מיני בתחילת המחקר, שערך שבע שנים, אך פיתחו מאוחר יותר בעיות זיקפה, היו בעלי נטייה גבוהה ב-25% לסבול מהתקף לב או שבץ לעומת אלו שלא פיתחו בעיות זיקפה.
המחקר הנוכחי פורסם ב"Archives of Internal Medicine".
המחקר - התבסס על בדיקת מאמץ
בקרב חולים עם תסמינים הדורשים בדיקת מאמץ, גילו החוקרים שכיחות גבוהה מאד של בעיות זיקפה. מעל 50% סבלו ממידה מסויימת של בעיות בתפקוד המיני.
במחקר, החוקרים ערכו ל-221 גברים בדיקת מאמץ, דרך שכיחה ולא פולשנית לקבוע את חומרתה של מחלת לב כלילית. לפני הבדיקה, מילאו הגברים שאלונים לצורך הערכת תפקודם המיני.
הם גילו כי 54.8% מהגברים סבלו ממידה מסויימת של בעיות זיקפה. בנוסף, אותם גברים עם בעיות זיקפה הגיעו לניקוד נמוך יותר בבדיקות התרגילים ובאמצעי מדידה אחרים למחלת לב כלילית. אצל גברים אלו נמצאו גם ראיות לחסימות משמעותיות בעורקים הכליליים.
בעיות זיקפה הן גורם סיכון חשוב לממצאים חריגים במבחן המאמץ. המשמעות היא כי חסימות חמורות בעורקים הכליליים, חולשה של הלב וחריגות אחרות מנבאים סיכון קרדיווסקולרי.
הרופאים צריכים לשאול
לדברי החוקרים, מן הממצאים עולה כי בעיות בזיקפה הן גורמי סיכון חזקים יותר בחריגות במבחן מאמץ מאשר כמה גורמי סיכון מסורתיים, כמו לחץ דם גבוה, סוכרת ורמות כולסטרול גבוהות.
בעייה של חוסר זיקפה צריכה להיות נושא שרופאים צריכים לשאול את החולים שלהם לגביו ולשקול אותו כגורם סיכון למחלת לב. יש לראות בעיות אלו כתמרור אזהרה למחלת לב פוטנציאלית המונחת ביסוד הבעייה, ולראות בה גורם סיכון שיש להזכיר בפני הרופא.
מומחים בתחום ספקניים
אחד המומחים בתחום שהגיב למחקר טען, כי בעיות של זיקפה אינן יעילות כסימן למחלה קרדיווסקולרית. ד"ר הארלן מ. קרומהולץ, פרופ' לקרדיולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ייל, אמר בראיון ל-Yahoo, כי במחקר הנוכחי כל הגברים הופנו לבדיקת מאמץ בהתבסס על נוכחות גורמי סיכון למחלת לב. ישנם אנשים רבים שאינם סובלים מבעיות בתפקוד המיני והגיעו לניקוד נמוך בבדיקת המאמץ ואנשים שסובלים מהבעיה שהגיעו לניקוד טוב.
בעיות של זיקפה עשויות להיות סימן למחלת לב, אך הן עשויות להיות גם סימן לבעיות אחרות. הדרך הטובה ביותר לגלות מחלת לב עבור הרופאים היא לבדוק בדיקה מקיפה את ההסטוריה המשפחתית ולהתמקד בגורמי הסיכון הידועים. לטענתו, לא ברור עדיין האם חוסר תפקוד מיני יעלה את רמת גורמי הסיכון החדשים.
מומחים נוספים בתחום לא הסכימו לדברים ואמרו, כי במידה והמחקר הנוכחי ייתמך במחקרים נוספים תהיה חשיבות שגברים עם בעיות זיקפה יקבלו הערכה רפואית למחלה קרדוסקולרית.
היבט נוסף של הממצאים הוא כמובן שקיימת ראיה לכך שניתן למנוע מחלה קרדיוסקולרית על-ידי שינוי התנהגות ותרופות. הצעד ההגיוני הבא יהיה לשאול את השאלה: האם התערבות זו תפחית את הסיכון למחלת לב ושבץ, אך תפחית גם את הסיכוי לבעיות בתפקוד המיני?

תאריך:  24/01/2006   |   עודכן:  24/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
התביעה: גזר דין מוות יראה, כי אינדונזיה רוצה למתוח קו של חיים ומוות בין אלה שנתפסים כראשי החבורה ובין מבריחי הסם לכאורה
ענבל אביב
עבדאללה עראר, פעיל בכיר בחמאס, הכיר את נוריאל מספר שנים לפני האירוע והיה זה שפיתה אותו להכנס לרמאללה ואף היה מעורב ברצח עצמו    נעצרה חוליית פעילים של הג'יהאד איסלמי שעל-פי החשד תיכננו לבצע פיגוע בשטח ישראל ביממה הקרובה
הדר פרבר
אמר בנאומו בכנס בהרצליה, כי אם לא תצלח ההידברות עם אירן יהיה מקום לחשוב על המשך הצעדים הנדרשים
שי פאוזנר
כך דורשים במועצת המובילים והמסיעים    לדבריהם: יש מקום לבדוק אם המחירים הגבוהים שגובים בתי הזיקוק מהצרכנים, לא נועדו כדי לקדם את תוכנית ההפרטה ולהשיג על חשבונם של הצרכנים "קונה טוב" לבתי הזיקוק
מירב לוי
היריד, שהינו היריד הגדול ביותר לדוברי ספרדית ופורטוגזית וישתתפו בו 170 מדינות וכ-12,000 מציגים, יפתח מחר    בביתן הישראלי יציגו כ-70 מציגים שייצגו 23 חברות שונות מענף התיירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il