X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים גילו, כי אנשים שסבלו מדכאון והלכו על הליכון למשך 30 דקות דיווחו על תחושות יותר נמרצות וחשו טוב יותר מבחינה פסיכולוגית
▪  ▪  ▪

30 דקות בלבד של הליכה יכולות לתת 'דחיפה' מיידית למצב הרוח של חולים הסובלים מדכאון, ולהעניק להם את אותה תחושה מעוררת וממריצה שהם מקבלים מסיגריות, קפאין או זלילה, כך קובע מחקר קטן.
חוקרים מאוניברסיטת טקסס גילו, כי אנשים שסבלו מדכאון והלכו על הליכון למשך 30 דקות דיווחו על תחושות יותר נמרצות וחשו טוב יותר מבחינה פסיכולוגית למשך שעה מרגע סיום האימון.
חולים אלו וקבוצה אחרת של חולים שישבו בשקט למשך 30 דקות, דיווחו על ירידה בתחושות השליליות כמו מתח, דכאון, כעס ועייפות.
אך רק הקבוצה שהתעמלה דיווחה על תחושה טובה לאחר האימון, כך על-פי המחקר שפורסם בעיתון "Medicine and Science in Sports and Exercise".
עורכי המחקר דיווחו, כי המחקר תומך במחקרים קודמים שנעשו בתחום וגילו, כי התעמלות על בסיס קבוע, יחד עם תרופות וייעוץ, יכולה לסייע לאנשים להתגבר על דכאון.
יתרון מהיר
לא מדובר במשהו שיש לעשות במשך 10 שבועות, הדגישו החוקרים, ולא בתרגול שיש לבצע באינטנסיביות גבוהה. ניתן להפיק יתרון בשלב מאד מוקדם של התהליך והתקווה היא, כי יתרון זה יעודד אנשים להמשיך לעשות זאת.
במחקר, לקחו חלק 40 מתנדבים בין הגילים 18-55. כולם אובחנו לאחרונה עם הפרעת דכאון חמורה, לא נטלו תרופות נגד דכאון ולא התעמלו על בסיס קבוע.
20 חולים נבחרו להתעמל במשך 30 דקות, ואילו האחרים ישבו בשקט למשך אותו פרק זמן. הם מילאו שאלונים חמש דקות לפני המשימה ו-5, 30 ו-60 דקות לאחריה.
ההשפעות החיוביות על מצב הרוח מההליכה היו גדולות למדי, והעלו את תחושות הנמרצות והחיוניות כמעט לרמות נורמליות. אך התוצאות היו לטווח הקצר וחזרו לאלו שלפני ההתעמלות בתוך שעה.
קשה לשכנע
למרות שהמחקר הראה, כי אנשים שסבלו מדכאון ו'עזרו' לעצמם בעזרת סיגריות, קפאין או זלילות למינהן, יכולים להנות מאותן תחושות חיוביות מההתעמלות, מומחים בתחום מדגישים כי לא יהיה קל לשכנע אנשים אלו להחליף את ההרגלים הרעים בהליכה או פעילות גופנית אחרת. מספיק קשה לשכנע אנשים בריאים להתעמל, ציינו.
עבור אנשים הסובלים מדכאון קשה, ייתכן וזהו אינו הפתרון המתאים. אך עבור חולים הסובלים מדכאון מתון או קל התעמלות עשוייה להפחית תחושות של חוסר אונים ובידוד.
אנשים לא צריכים להרגיש כאילו הדבר היחיד שהם יכולים לעשות הוא לקחת תרופות ולחכות עד שירגישו טוב יותר. המחקר הנוכחי מראה, כי ישנם דברים שאפשר לעשות כדי לעזור לעצמנו בטווח הקצר.

תאריך:  24/01/2006   |   עודכן:  24/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
כך חושף דוח של אוניברסיטת דרבי על גוף הפיקוח של משרד הביטחון בתחום זה, סיב"ט    פוליטיקאים שפרשו או בכירים בצה"ל, קיבלו את ההיתר לשיווק נשק בתוך זמן קצר, למרות החלטה על "תקופת צינון"
נוה יוסף
על-פי כתב האישום עבר ג'מיל סאלח ללבנון, שם הסגיר עצמו לחיזבאללה ומסר ידיעות על ישראל    שרטט מפה של הכפר עין אל-אסד, בו הוא מתגורר
הדר פרבר
דוח של פוליטיקאי שוויצרי, שנעשה בשם מועצת אירופה, צפוי לאשר את החשדות, כי האמריקנים הטיסו חשודים בטרור בשמי אירופה
שלומי דיאז
מפלג ההונאה במחוז הצפוני חוקר פרשיה של זיוף תארים אקדמיים    נחשף בית דפוס במרכז הארץ שהדפיס התעודות ועוכבו לחקירה שלושה חשודים    מדובר בהמשך לפרשה שנחשפה באזור הצפון בעבר
שלומי דיאז
הדרוש לחקירה הוא משה אליאס תושב נתניה    המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתורו    היום הובא יעקב אלפרון להארכת מעצר    בנו דרור טרם נעצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il