X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההודעה על מותה הגיעה באותה שעה בה נבחרה הזוכה הראשונה ב"פרס האנדי", הקרוי על שמה, לאמנות דקורטיבית ישראלית יוענק השנה לאמנית הדס רוזנברג-ניר על עבודתה בתחום הקרמיקה
▪  ▪  ▪

אמש נודע על מותה בטרם עת של אנדראה ברונפמן. ההודעה על מותה הגיעה באותה שעה בה נבחרה הזוכה הראשונה ב"פרס האנדי" לאמנות דקורטיבית ישראלית, הקרוי על שמה.
פרס אנדראה מ. ברונפמן על סך 50,000 ש"ח מוענק השנה בפעם הראשונה לאמנית ישראלית בתחומי הקרמיקה, הצורפות, הטקסטיל או הזכוכית שהוכיחה מצויינות יוצאת דופן ועשייה רבת שנים והיא בעלת ייחוד בתחומים אלו.
הפרס, שהפך בנשימה אחת להיות פרס לזכרה של אנדראה ברונפמן, יוענק השנה לאומנית הדס רוזנברג-ניר על עבודתה בתחום הקרמיקה.
אנדראה מוריסון ברונפמן ז"ל ירשה את אהבתה לישראל מהוריה ואת אהבתה לאמנויות השונות מאמה, דוריס, שהייתה מייסדת אגודת הידידים הבריטים של המוזיאונים בארץ.
לאחר אסון התאומים בניו-יורק יזמה אנדראה ברונפמן מהלך של מתן 60 אלף כרטיסי חינם למוזיאונים, תיאטרונים, קרקסים, וגני חיות לילדים שהוריהם נפגעו בפיגוע. "חשבתי מה אפשר לתת, איך אפשר לעזור אחרי הגל הראשון של העזרה הכספית. חשבתי שאמנות היא תמיד מקור של נחמה", אמרה אנדראה ברונפמן בהשקת "פרס האנדי" בשנה שעברה, בטקס חגיגי שנערך במוזיאון ארץ ישראל.
צ'רלס ברונפמן, אשר כונן את הפרס לכבוד יום הולדתה ה-60 של אישתו, כהוקרה על תמיכתה בטיפוח וקידום האמנויות בישראל וחשיפתה לעולם, ומתוך אהבתה הרבה לאמנות ותחושת הקשר החזק שלה ליהדות ולמדינת ישראל אמר באותו אירוע: "פרס האנדי נותן ביטוי למצויינות. דרך הכרה במצויינותם נוכל להנחיל לאמנים ישראלים העוסקים בתחום האומנות הדקורטיבית את הידיעה שאמנותם אינה נופלת מזו של הטובים בעולם, ולגרום גם לקהילת האמנות הבינלאומית להכיר בכך. הקשר מתחיל ברמה הזו, והולך ומתפתח".
הפרס לדבריו נותן ביטוי לאהבתה של אנדראה ברונפמן לאמנות הדקורטיבית, אמנות המשלבת יצירתיות ודמיון, מלאכת מחשבת ועבודת כפיים.
אנדראה ברונפמן, עם בעלה צ'רלס, תמכה בפרויקטים גדולים בתחומי החינוך, איכות הסביבה, הקשר בין ישראל לתפוצות ודו- הקיום הישראלי-פלשתיני.
את האמנית הזוכה בחר הרכב של שלושה שופטים: ג'ניפר אופי - חברת הארגון המלכותי לאמנויות, נירית נלסון - מנהלת אמנותית של "מרכז ירושלים לאומנות ויזואלית", ויו"ר חבר השופטים ויעקב קאופמן- מרצה בכיר במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.
הפרס הנדיב, שכה מאפיין את אנדי, כולל לבד ממענק כספי גם תערוכת יחיד, במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב בליווי קטלוג, ואחת מעבודותיה תירכש כמתנה לאוסף מוזיאון ישראל בירושלים. שילוב מומחים בינלאומיים נובע מתוך החתירה והרצון לטביעת עין מקצועית ובלתי מתפשרת המציבה סטנדרטים בינלאומיים בבחירה.
מטרת פרס האנדי, שזו הפעם הראשונה בה הוא מוענק, לטפח ולקדם אומנות ויצירה בישראל, לזהות מצויינות ולחשוף אומנים ישראלים לקהל הבינלאומי.
השנה תערך התערוכה לאמנית הדס רוזנברג-ניר במאי, במוזיאון, עם הרבה אמנים ואורחים מכל העולם שאהבו את אנדי.

תאריך:  24/01/2006   |   עודכן:  24/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מכרה בנין משרדים המושכר בתשואה של 6%    הרווח - 31 מיליון שקלים
שלומי דיאז
בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב' סיפר 'שוגון', כי שילם לעודד פריניאן כסף מטעם חברת ביטוח שאותה ייצג תמורת החזרת ציוד שנגנב    לדבריו, קצין בכיר במשטרה לא קיבל את עצתו לעקוב אחר האחים
שי פאוזנר
לגבי התחרות בבנקאות, אמר "מדובר במצב שאיננו משביע רצון. רצוי שתהיה יותר תחרות - עם מיזוגים ובמכירת בנקים לגופים זרים
גלית יצחק
מימן הבטיח להירתם לפעילות האגודה כבר בעתיד הקרוב    היעד החשוב שחבר הנאמנים יתמקד בו הוא הקמת מרכז בינלאומי למחקר וטיפול
יהונתן דחוח-הלוי
זקנה בת 85 מירדן אזרה אומץ לאחר 65 שנות התעללות והשפלה והחליטה לפנות לבית המשפט השרעי בבקשה להתיר את קשר הנישואין עם בעלה    הנימוק: "אינני רוצה לפגוש את בעלי בעולם הבא"    ע"פ המסורת האיסלאמית, האישה מתאחדת עם בעלה בעולם הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il