X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פינוי השוק הסיטונאי יושלם עד 15 בפברואר חלוץ מתריע מאפשרות לאנרכיה ברשות מייד לאחר הבחירות
▪  ▪  ▪

הרמטכ"ל רב-אלוף דן חלוץ, מבטיח שצה"ל יעמוד במשימות הפינוי החדשות שנקבעו. לדבריו, צה"ל נערך לקיום צווי בית המשפט ולפינוי המאחזים בעמונה עד 31 בינואר, כפי שנקבע; וכן לפינוי השוק הסיטונאי בחברון עד 15 בפברואר.
חלוץ מגלה, כי הפינוי יבוצע במתכונת שבה יושמה ההינתקות: יעשו זאת 1,500 שוטרים, עם עתודות, וצה"ל יאבטח את הפינוי. הוא הדגיש, כי הפינוי יבוצע ברגישות, ובהתחשב בכך שמדובר במשפחות עם ילדים. חלוץ התריע כי צה"ל נערך גם לאפשרות שיהיו פורעים שינסו למנוע בכוח את הפינוי.
הרמטכ"ל דיווח בנושא זה בישיבה שהתקיימה הבוקר (יום ג', 24.1.06) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשה עומד ח"כ יובל שטייניץ. יושב-ראש הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, השתתף בישיבה. ח"כ אפי איתם, שהשתתף אף הוא בישיבה, קבל על דברי הרמטכ"ל ועל התוכניות לערב שוב את צה"ל בפינוי המתנחלים.
תושבי עמונה אומרים בתגובה להודעת הרמטכ"ל על פינויים: "הריסת הבתים היא צעד דרקוני ובלתי הפיך שהממשלה נחפזת לבצע מסיבות פוליטיות בלבד. ביצוע ההריסה דוחק את המתיישבים עם הגב לקיר ולכן רק הממשלה היא זו שתישא בתוצאות. ניתן לפתור את המשבר בפשרה משפטית סבירה". מחר צפויים התושבים להגיש עתירה דחופה לבג"צ נגד ההריסה.
נציגי היישוב היהודי מגיבים גם הם ואומרים: "חבל שהרמטכ"ל הפוליטי ביותר מקום המדינה מפנה את הכוחות למלחמה ביהודים ולא למלחמה בטרור. למרות ש'השוק' הוא רכוש יהודי בבעלותינו, הסכמנו לפתרון הסדרי כדי למנוע עימות. אנו קוראים לממשלה לדבר עם אחים ולהילחם באוייבים".
חלוץ מתריע מאפשרות לאנרכיה ברשות
חלוץ התבקש להסביר את דבריו בכנס הרצליה (ביום א'), ואת הרושם שנוצר מדבריו כאילו אנו עומדים בפני גל חדש של פיגועים. לדבריו, הוא התכוון לכך שצה"ל חייב להיערך לאנרכיה שיכולה להיות, כתוצאה ממאבקים בין הארגונים מיד אחרי הבחירות ברשות הפלשתינית. אף-על-פי שהיקף הטרור ירד, אמר, צה"ל נערך בגלל הבחירות ברשות הפלשתינית והסכנה שהחמאס יישתלט על הרשות. זו הכוונה, הדגיש, ואמר כי בצה"ל לא צופים אינתיפאדה נוספת. חלוץ אמר, כי תיתכן אנרכיה, אך בהחלט יכול להיות שהבחירות יהיו דווקא גורם מרסן. "אנחנו לא יודעים, אבל נערכים".
הרמטכ"ל גילה לחברי הוועדה, כי נמשכת הפעילות החבלנית והפלילית ממצרים לרצועה: בשבוע שעבר נתפסו 22 רובי קלצ'ניקוב, נעצרו מבריחי סמים ונערות ליווי.
בהתייחסו לאיום האירני ניסה הרמטכ"ל למתן את דבריו של שר הביטחון, שאול מופז. שר הביטחון אמר בכנס הרצליה, כי ישראל נערכת בהתאם לדרוש, לרבות פעולה צבאית. לדברי חלוץ, ישראל לא צריכה לעמוד בחזית המאבק להפסקת פרויקט הגרעין האירני.
חלוץ אמר בהתייחסו לאיומים בחזית הצפונית, כי הוא מעריך שהמצב יישאר כמו-שהוא: החיזבאללה רוצה וינסה לבצע ניסיון הסלמה תקיפה וחטיפת חיילים נוספת. צה"ל דרוש ומוכן ויגיב לפי הצורך.
חבר הכנסת נתניהו אמר בישיבה, כי קיימת סכנה גדולה "שהחמאס ייזכה בבחירות האלה. צריכים למנוע את זה". הוא הודיע, כי ממשלה בראשותו לא תנהל מו"מ עם החמאס.

תאריך:  24/01/2006   |   עודכן:  24/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גדעון עזרא
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
יצא בשימוע לתיקון רישיון חברות הסלולר, כך שניתן יהיה לחסום שירותים אירוטיים, הניתנים באמצעות שירותי הדור השלישי ועוד
נוה יוסף
לטענת חברת נחושתן-שינדלר, הזמינה ממנה חברת "עונות" 8 מעליות ייחודיות שיוצרו בשוויץ, אך לא גילתה כי הפרויקט נתקל בקשיים ועוכב
יפעת גדות
הבחירות שנערכו ב-25 בינואר 1949 היו בחירות לאסיפה המכוננת שבפברואר 1949 הפכה לכנסת הראשונה; בדברי הפתיחה שלו לישיבת הפתיחה של האסיפה המכוננת אמר נשיא מועצת המדינה הזמנית, פרופ' חיים ויצמן: "... מי ייתן והיינו כולנו ראויים לגודל השעה ולכובד האחריות"
אלעזר לוין
הקבלן הותיק מבני ברק יבנה 120 דירות במיתחם מע"ץ ו-148 דירות במיתחם ארלדן    700 אלף דולר לדירה, 2.5 מיליון דולר לפנטהאוז
שי פאוזנר
כולל הבטחת משכורת המינימום שנקבעה לעובדים בענף השיפוצים, בסך של 4,200 שקלים, או 23 שקלים לשעת עבודה לעובדים על בסיס יומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il