X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ברשות חוששים: "האלימות תנצח את הבחירות"

בגלל פוסטר: פעיל פת"ח נרצח בשכם

פחות מ-12 שעות נותרו עד לפתיחת הקלפיות בשכם, והאלימות בשיאה חמושים פלשתינים ירו בפעיל הפת"ח משום שתלה כרזה של מועמד שנוי במחלוקת
▪  ▪  ▪
איסמעיל הניה. "בחמאס נערכים ליום הבחירות".

   יוסי עבדי
החמאס: "מו"מ עם ישראל אינו טאבו"

   יוסי עבדי
מסתמן: הרשות לקראת "ממשלת אחדות"

שלומי דיאז
היערכות מוגברת לקראת הבחירות ברשות

הפוסטר הלא נכון: עוד פחות מ-12 שעות עד לפתיחת הקלפיות בשטחים, ושכם הפכה הערב (ג', 24.1.06) "מעיר דמוקרטית" לעיר רפאים. יוסוף חסונה, אחד מפעילי תנועת הפת"ח, נורה היום למוות בידי חמושים פלשתינים, לאחר שניסה לתלות מודעת בחירות של מועמד מטעמו. החמושים שעברו באזור, גם הם פעילי הפת"ח, לא אהבו את דמות המועמד שעל הפוסטר, והורו לחסונה להורידו לאלתר. משלא הסכים - נורה הפעיל למוות.
מאז שעות הבוקר, שינתה שכם את פניה. עשרות חמושים התמקמו בשכונת רפידיא בעיר, בעוד משפחת ההרוג סירבה לקבור את בנה "כל עוד לא נקמה את דמו". עתה, במקום הכרוזים ודגלי המפלגות, שולטים ברחובות העיר חמושי הפת"ח. התושבים מסתגרים בבתיהם, היריות נשמעות באוויר, והחמושים סגרו את מרכז העיר.
בעקבות אירוע הירי, קיימו הזרועות הצבאיות של הארגונים הפלשתינים, מסיבת עיתונאים וחתמו על אמנת כבוד לפיה ישמרו על שקט ורגיעה ביום הבחירות. "כל מי שינסה לפגוע בתהליך הדמוקרטי הפלשתיני, כמוהו כמי שפוגע באינטרס הלאומי של העם", הצהירו. תנועת הג'יהאד האיסלאמי, אשר מתנגדת לקיום הבחירות, לא חתמה על האמנה והמשיכה באיומיה לפגוע בסדר הציבורי.
מוקדם יותר, טענה תנועת חמאס כי חשפה "חוליית מחבלים" אשר ניסתה להרוג את פעיל הארגון, עבד אלהאדי סיאם בעזה. בכירים בחמאס אמרו הערב כי החמושים פגעו ברכבו של הפעיל "ורק בנס הוא לא נפגע". גם היום, מתוחים פעילי החמאס, ביקורת נוקבת על התנהלות מנגנוני הביטחון ברשות. בחמאס מאשימים את המשטרה הפלשתינית "בשתיקה ואדישות". לטענתם, "ניידת משטרה הייתה באזור ההתנקשות ולא התערבה".
מחר בבוקר - רגע האמת
בתנועת הפת"ח נערכים ליום הבחירות. הבכירים נשמעים היום רגועים מעט יותר, ומאמינים בניצחון מפלגתו של אבו מאזן. הסקרים העדכניים מנבאים ניצחון לפת"ח בהפרש של כ-7%. אנשי התנועה מקווים כי מחר ידעו מזג אוויר נוח שיוציא את הבוחרים לקלפיות. יו"ר הרשות מנצל את הבמה התקשורתית וחוזר לפנות לקהל המצביעים: "אני קורא לכם לממש את זכותכם הדמוקרטית ולצאת להשפיע על הבחרות שיתקיימו מחר", קרא היום אבו מאזן. "אני פונה לכל אחד מכם, ללא קשר לעמדותיו, וקורא לו להשתתף בחגיגת הדמוקרטיה".
בתוך כך מבהירים בכירי החמאס כי אינם מעוניינים להרכיב את הממשלה הבאה. אמש אמר בכיר הארגון העזה, מחמוד א-זהאר, כי נבחריו מעוניינים להותיר את ההגה המדיני בידי אבו מאזן. "אנחנו ניקח חלק בקבינט הפלשתיני", סיפר.
ראש הלשכה המדינית של החמאס, ח'אלד משעל, מאשר הערב בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה", כי "המשא-ומתן להרכבת הקבינט בשיתוף החמאס נמצא בעיצומו". ממקום מושבו בסוריה, אמר משעל כי "שאלת המשך ההתנגדות החמושה לא יכולה לעלות לדיון", והדגיש כי "הארגון ימשיך לעשות שימוש בנשק על לסילוק הכובש הציוני מאדמת פלשתין".

תאריך:  24/01/2006   |   עודכן:  24/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
אמר את הדברים בכנס הרצליה    פרופ' מנחם ברינקר: "היהודי בשיקגו או בברוקלין אינו באחריותה של ישראל אלא באחריות הקהילה המקומית"
שלומי דיאז
נעצר בחשד לקבלת פטור מתשלום בלו עבור משיכת נפטא שלא כדין    שוחרר בערבות
הדר פרבר
קצין משטרה עצר את בנו בחשד לנהיגה בשכרות ואז החל האב בהתנהגות האלימה כלפי השוטר    השניים נאשמים בין ביתר בתקיפת שוטר
ניר וייס
ביהמ"ש העליון דחה את בקשת רשות הערעור של יוסף סאמט, על החלטתו של ביהמ"ש המחוזי לקבל את עונש המאסר שהטיל עליו בימ"ש השלום, בגין גניבה של כחצי מיליון שקלים ממעבידיו
נוה יוסף
התובע טען כי בעקבות הפסקת חשמל נגרם נזק למכשיר הלויזיה בביתו    במסגרת גישור הסכימה חברת החשמל לשלם לו 1500 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il