X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
מזהיר: על הפלשתינים לזנוח את דרך הטרור מבטיח: מעדיפים דיאלוג - אך בחסרונו נדאג לעצמנו "לא נרתע מכל איום. נתתי הנחיות לפרק את המאחזים הבלתי חוקיים"
▪  ▪  ▪
ישראל מעדיפה הסכם
אהוד אולמרט
דברי ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בכנס הרצליה * 24/01/2006 - יום שלישי כ"ד טבת תשס"ו
לרשימה המלאה

עומר שיקלר
"אין דין עזה ולבנון כדין יהודה ושומרון"

עומר שיקלר
נתניהו: מוכן לפשרות של ממש

עומר שיקלר
"בהרצליה ייסד אולמרט את מדינת החמאס"

"הצעד החשוב והדרמטי ביותר העומד לפנינו הוא עיצוב גבולות הקבע של ישראל כדי להבטיח את הרוב היהודי במדינה". כך אמר ממלא-מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, בכנס הרצליה השישי של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי.
- סיקור מלא של כנס הרצליה
בעת כניסתו לאולם, וגם עת הוזמן לדוכן הנואמים על-ידי פרופ' אוריאל רייכמן, קידמו אורחי הכנס את פניו של אולמרט במחיאות כפיים. ראשי המשק והמדינה נכחו במקום.
"היה זה אריק שרון", אמר רייכמן בנאומו, "שנתן משמעות מיוחדת לדבר נאום הרצליה - נאום בעל משמעות על המדיניות". הוא ציין כי שרון נאם בכנס הרצליה את נאום מפת הדרכים וכן את נאום ההינתקות. "שרון היה אמור לנאום פה ועתה הוא נלחם על חייו. שרון חסר לנו כאן הערב", הוסיף רייכמן. "אולמרט הוא אדם ותיק מאוד בחיים הפוליטיים בישראל. מאחוריו קריירה ארוכה מאוד. על כתפיו אחריות רבה".
מכאן יצא אחד המצביאים הגדולים
בפתח נאומו אמר אולמרט, כי "נסיבות מצערות הביאו אותי כאן הערב לפניכם. לפני שנתיים הוא הכריז פה על תוכנית ההינתקות. מכאן יצא אחד המצביאים הגדולים שהיו לנו למאבק גדול. הנאום ההוא ותוכנית ההינתקות שבאה בעקבותיו הם ציון דרך בהיסטוריה של עם ישראל". לדבריו, הוא ליווה אותו לאורך כל הדרך, לאורך העימותים ולאורך המאבקים.
"הוא ידע שעדיף ללכת לצעדים עצמאיים ולא להיגרר לצעדים הנכפים עלינו", אמר אולמרט, והוסיף כי קיום הרוב היהודי אינו מתיישב עם שליטה על שטחים ביהודה ושומרון. לדבריו, כדי לשמור על המדינה יש חשיבות לוויתורים על שטחים. "כדי להבטיח את קיום הבית היהודי לא נוכל להמשיך ולשלוט על השטחים בהם חיה מרבית האוכלוסיה הפלשתינית. ישראל תישמור בידה את אזורי הביטחון, את גושי ההתיישבות היהודית ואותם מקומות שלהם משמעות עליונה לעם היהודי".
לא נסכים לחזרת פליטים לשטח ישראל
אולמרט פרש את משנתו המדינית ואמר, כי ישראל תשמור את איזורי הביטחון, את בקעת הירדן, גושי ההתיישבות, את ירושלים המאוחדת כבירת ישראל. הוא הדגיש כי הוא מאמין בפיתרון של שתי מדינות וחזרת הפליטים לשטח הפלשתיני. "לא נסכים לחזרת פליטים לשטח ישראל וזה מגובה על-ידי ארה"ב במכתב הנשיא בוש".
לדברי אולמרט, ישראל צריכה לפעול על-פי מתווה מפת הדרכים של הנשיא ג'ורג' בוש. "ערב הבחירות למוסדות הרשות אני אומר פה, בשם ממשלת ישראל, כי אנו נעמוד בכל ההתחיבויות שקיבלנו במסגרת מפת הדרכים, ואנו דורשים מרמאללה לנהוג גם כך היא. ישראל הוכיחה כי היא מוכנה לקדם את השלום".
אולמרט ציין, כי ישראל תגביל הבנייה בהתנחלוית ותסיר מאחזים בלתי חוקיים והדגיש כי מתנגדי הפינויים לא יפריעו לתוכניותיו. "לא נרתע מכל איום של מיעוט פורע חוק. נתתי הנחיות למערכת הביטחון לפרק את המאחזים הבלתי חוקיים. נאמנים לדרכו של שרון, אנחנו מעדיפים את תבונת הפשרה מאשר את המיית הלב".
על הפלשתינים לזנוח את דרך הטרור
לדברי אולמרט, אבו מאזן התחייב לבצע רפורמות ממשלתיות, פירוק ארגוני הטרור והפסקת ההסתה נגד ישראל. "על הפלשתינים לזנוח את דרך הטרור. אין זה עניין רק למילים. מפת הדרכים קובעת שרק לאחר שישלימו את כל הדברים יזכו למדינה". לדבריו, העולם כולו תומך בדרך זו כולל מדינות ערב המתונות.
"ממשלה בראשותי תתמוך בקיום מפת הדרכים. זו תהיה טעות אם נוותר לפלשתינים על פירוק ארגוני הטרור". אולמרט תקף גורמים פוליטים אשר דורשים מהממשלה להתחייב לנסיגה חד-צדדית נוספת במקרה של קיפאון. "אנחנו מעדיפים לקיים דיאלוג, אך אם שותפינו לא יעמדו בהתחייבויות, נפעל לשמירת האינטרס הישראלי בכל דרך".
פעלנו מספיק למען החלשים
לדבריו, ישראל תמשיך לעמוד על דרישתה כי הפלשתינים יעמדו בכל סעיפי מפת הדרכים, וציין כי במידה ולא ינהגו כך, ישראל תמשיך לפעול נגד ארגוני הטרור ב"יתר שאת". הוא הוסיף, כי ישראל תמשיך לבנות את גדר ההפרדה.
"מדינת ישראל הייתה נתונה במיתון כלכלי קשה. צעדי הממשלה פעלו לשפר זאת. עודדנו משקיעים מהעולם להשקיע סכומי עתק בכלכלה הישראלית. צעדים אלו נעשו בממשלה בראשותו של אריאל שרון, אשר גיבה את המהלכים, ובהנהגתו של השר בנימין נתניהו, אך לא פעלנו מספיק למען החלשים. לא גילינו רגישות וחמלה כלפי אלה שאין להם".
אולמרט המשיך ופרש את משנתו הכלכלית לממשלה עתידית: "נציג בקרוב תוכנית פעולה כלכלית חברתית". הוא סיפר כי על התוכנית החליט שרון עוד טרם אושפז, והעבודה עליה מתקיימת בימים אלו ממש. "אסור לנו לתת לרוח החדשה הנותנת תקווה לעמנו לחלוף על פנינו", הוא ציטט את דברי שרון והצהיר: "אני מאמין בעם ישראל ובמדינת ישראל".

תאריך:  24/01/2006   |   עודכן:  24/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
יממה לפני הבחירות הפלשתיניות, והצהרות בכירי החמאס ממשיכות להציג גישות סותרות    הנהגת הארגון בדמשק מדברת על המשך ההתנגדות החמושה, ואילו בכירי הארגון בעזה מסמנים את האפשרות למשא-ומתן עם ישראל    היום שאחרי הבחירות, כמעט כאן
הדר פרבר
הנשיא מוגן על-ידי חסינות ואינו חייב לתת עדות בנושא
הדר פרבר
חמושים בשני רכבים חטפו את השניים    עד כה אין מידע נוסף על המקרה
עומר שיקלר
צה"ל מוסר כי ההגנה ביישובים תתבצע באמצעות הגנה אזרחית    ביישובים הגיבו בתרעומת ומאיימים להשבית את הלימודים
עומר שיקלר
ראש עיריית חיפה יונה יהב, הנחשב איש מפלגת העבודה, הודיע לראשי קדימה כי הוא מעביר תמיכתו למפלגה    כך נחשף ברשת "חדשות הוט בחיפה"
רשימות נוספות
בגלל פוסטר: פעיל פת"ח נרצח בשכם  /  יוסי עבדי
מסתמן: הרשות לקראת "ממשלת אחדות"  /  יוסי עבדי
בחירות ברשות: המאבק בשיאו  /  יוסי עבדי
שינאת חינם בחברון  /  אליקים העצני
לא לפחד מניצחון החמאס  /  עו"ד אברהם פכטר
בוגי חוזר הביתה  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il