X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר אולמרט בישיבת ההתייעצות שבה דנו בניצחון החמאס הנחה את שרי הממשלה שלא להתבטא בפומבי בעניין זכיית החמאס בבחירות ברש"פ
▪  ▪  ▪

אם תקים תנועת החמאס את הממשלה ברשות הפלשתינית היא "הופכת ליישות שאיננה פרטנר". ממשלה שכזו תהפוך את הרשות הפלשתינית "לרשות תומכת טרור, כך שהעולם וישראל יתעלמו ממנה ויהפכו אותה ללא רלוונטית". ישראל חזקה כדי לעמוד בפני החמאס, והיא תדע להגן על עצמה. דברים ברוח אלה אמר מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט.
אולמרט אמר את הדברים בהתייעצות שקיים (יום ה' בערב) עם השרים הבכירים ועם ראשי מערכת הביטחון. בתייעצות נדונו ההשלכות של ההתפתחויות החדשות והדרמטיות באזור, בעקבות ניצחון החמאס בבחירות לפרלמנט הפלשתיני והתפטרות הממשלה בראשות אבו עלא.
לאחר הדיון הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה מסכמת, ובה נאמר, בין היתר, כי מדינת ישראל לא תנהל משא-ומתן עם ממשלה פלשתינית, כאשר חלק ממנה הוא ארגון טרור מזויין הקורא להשמדת ישראל. "ישראל תמשיך להילחם בטרור ביד קשה ובכל מקום", נמסר.
בהתייעצות שזימן אולמרט השתתפו שר הביטחון, שאול מופז, שרת המשפטים ציפי לבני, השר צחי הנגבי (העוסק בתיאום אסטרטגי עם ארה"ב), וכן ראשי מערכת הביטחון, ובהם: ראש השב"כ יובל דיסקין, הרמטכ"ל דן חלוץ, ומפכ"ל המשטרה משה קראדי. כמו-כן, השתתפו כמה מהיועצים הבכירים ובראשם עו"ד דב ויסגלס.
אולמרט אמר לנוכחים בפגישה, כי יש לנהוג בקור רוח ולהמתין להתפתחויות בצד הפלשתיני. הוא הבהיר, כי ישראל תשמור על זכותה לדרוש הפסקה מוחלטת של הטרור.
במקביל לזימון ההתייעצות, הנחה אולמרט את שרי הממשלה לשמור על דממה, ולא להתבטא בנושא המהפך ברשות הפלשתינית. הנחייתו מעוררת זעם רב בקרב הליכוד, העבודה ומפלגות אחרות, הטוענות כי הממשלה בראשותו שומרת עכשיו על "זכות השתיקה", לאחר שמדיניותה הכושלת הביאה לעליית החמאס.
במשרד ראש הממשלה מפנימים את העובדה שהחמאס ניצח, וכבר מביטים להמשך. ל- Nfc נמסר, כי הניצחון הסוחף של החמאס יותר טוב לישראל - בהשוואה לחלופה של 20%-30% מאנשי הפרלמנט שיהיו אנשי חמאס - שכן עכשיו ברור שארגון טרור הוא העומד בראש הרשות הפלשתינית, ודבר זה יביא לבטח לתגובה חריפה מצד ארה"ב ואירופה, וללחץ על הארגון להתפרק מנשקו.
לקראת הדיון נמסר ל- Nfc, כי ממשלה בראשות אולמרט, כמו ממשלה בראשות שרון, לא תסכים לשאת-ולתת עם ממשלה שיהיו בה נציגים של החמאס - גם אם יכריז החמאס על התפרקות מנשקו - ועל מו"מ עם ממשלה אותה מוביל החמאס, אין בכלל על מה לדבר.

תאריך:  26/01/2006   |   עודכן:  27/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
שר החינוך העלה את הצעתו בישיבת הממשלה    הוסיף בנאום ביד ושם: אנשי החינוך בכל העולם חייבים לחשוף את פרצופה האמיתי של השנאה החדשה-ישנה שמבעבעת שוב ברחבי אירופה
עומר שיקלר
מנהיג החמאס, חלאד משעל, התקשר לאבו מאזן והדגיש כי הארגון מעוניין בממשלת אחדות    ממשלת אבו עלא התפטרה בעקבות התוצאות    חשש בפת"ח מהעתיד
יפעת גדות
טכניקה אבחונית וטיפולית חדשה פותרת את בעיית הפריון אצל 80 אחוז מהגברים
אשר גולדברג
המינוי חייב לעבור את ארקדי גאידמק    אוחנה מקבל את שכרו מבית"ר עד תום העונה    אוחנה: "לא הייתה אלי פנייה רשמית"
שלומי דיאז
בלשים נכנסו למסעדה ביפו בחשד כי במקום עומד להתבצע רצח    הקונסול עבר חיפוש ותשאול    רק לאחר דקות ארוכות האמינו השוטרים שמדובר בדיפלומט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il