X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-רקע כישלון חיזוי ניצחון החמאס:

חילופי האשמות קשים באגף המודיעין

רעידת אדמה במערכת המודיעין: ל- Nfc נודע כי נשמעות האשמות קשות כנגד ראש חטיבת המחקר וסגנו "פיזרו הערכות אופטימיות מדי על ניצחון הפת"ח בבחירות"
▪  ▪  ▪

כישלון האסטרטגיה? ערב "המהפכה הירוקה" של החמאס וכיבוש השלטון הפלשתיני, מתעוררים בכירי אגף המודיעין לבוקר של מטח ביקורת ציבורית על כישלון חיזוי הניצחון הסוחף של התנועה האיסלאמית. רק לפני מספר שבועות הופיעו בכירי המודיעין בעמדתם הנחושה, והעריכו: "החמאס יקבלו אולי 30 עד 40 אחוז מהקולות בבחירות".
אלוף-משנה זוהר פלטי, שנלווה השבוע (ג', 24.01.06) לרמטכ"ל בתדרוך לוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, אמר בפני חברי הוועדה כי "הסקרים ברשות הפלשתינית מדברים על פער של 2 עד 10 אחוזים של הפת"ח לעומת החמאס". במעמד זה, הוסיף פלטי בנימה אופטימית, כי "הערכה באמ"ן היא שהפער בתוצאות הבחירות יהיה של כשבעה אחוז לטובת תנועת הפת"ח".
"הביטחון שלהם היה מופרז וחסר בסיס"
ל-Nfc נודע, כי בקהילת המודיעין שוררת מבוכה רבה על-רקע כישלון החיל בזיהוי המהפך. ברקע: הטחת האשמות הדדיות, וניסיון להטיל את האשמה על הדרג המקצועי, ובפרט על אל"מ ע', כך מספרים לנו הקצינים. הביקורת כלפי צמרת הקצונה הבכירה מקבלת מימדים רחבים ונשמעת עתה מפי קצינים בכירים שהעדיפו להשאיר עד כה את הביקורת בדלת אמותיהם.
הקצינים מותחים ביקורת נוקבת על דרך התנהלות חטיבת המחקר, ועל "הביטחון המופרז וחסר הבסיס", כהגדרתם, "שהפגינה הצמרת הבכירה באשר לחיזוי תוצאות הבחירות ברשות הפלשתינית". את חיצי הביקורת מפנים הקצינים אל ראש חטיבת המחקר, תא"ל יוסי קופרווסר, ונגד סגנו, אל"מ זוהר פלטי.
לדברי הקצינים, "פלטי נהג בביטחון מופרז", ואף כונה על-ידי אחד מהם כ"שרלטן". לטענם, התדרוך שנתן פלטי לוועדת חוץ וביטחון, "אך משקפת את קצה הקרחון של בעיית התנהלות החטיבה בפרשה".
קצין באמ"ן: "נדרשת רעידת אדמה"
בשיחה עם Nfc טען אחד הקצינים באמ"ן כי "חטיבת המחקר התעלמה מכל הסימנים והנורות האדומות שהבהבו מזה חודשים ארוכים". "הכתובת הייתה על הקיר", הוא אומר לנו, "אך הם התעלמו ממנה". לדבריו, "באמ"ן העדיפו להסתמך על סקרי דעת קהל שאמינותם ידועה כמפוקפקת ביותר, וכבלתי מקצועית". בה בעת, הוא טוען, "התעלמו הקצינים מסקר דעת הקהל המהימן ביותר, והוא דפוסי ההצבעה לרשויות המקומיות, שם זכה החמאס לניצחון מוחץ".
"אגף המודיעין", אומר הקצין, "ידע לתאר היטב את מגמת הפירוד והפיצול בפת"ח, לעומת הלכידות ויכולתו הארגונית הגבוהה של החמאס". ועם זאת, הוא מסביר, "המודיעין כשל באופן מוחלט בהבנת המשמעות של מגמות אלה על הבחירות עצמן, שהיו גורם מפתח בניצחון החמאס". לדבריו, "חטיבת המחקר לא לקחה בחשבון ראוי את העובדה כי תנועת הפת"ח מפורקת, מפוצלת, ומתגוששת חסרת כל מנהיגות מאוחדת, אל מול תנועת החמאס שהפגינה כושר ארגוני, ואחידות מנהיגותית".
בשיחה עם Nfc, טען אחד הגורמים, בלשונו: "לא רק ברשות הפלשתינית נדרשת רעידת אדמה, כי אם גם במערכת המודיעין". "הגיע הזמן", הוא אומר, "לשינוי בדפוסי החשיבה במערכת על-מנת למנוע הישנות של טעויות אסטרטגיות בהערכת המודיעין".

תאריך:  27/01/2006   |   עודכן:  27/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
העבודה-מימד החליטה להתמקד בציבור המסורתי והדתי המתון    חברת הכנסת החדשה מטעם מימד כבר הודיעה: "אתרום את משכורתי כחברת כנסת לנוער ולעולים חדשים"
יואב יצחק
חוות דעת בנושא התקבלה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה    מזוז נדרש לזאת עקב מינויו של יהודה אבידן, שהורשע בהפרת אמונים, לחבר מטעם שס בוועדת הבחירות המרכזית
עידן יוסף
בכנס כשרות במעמד הרב הראשי לישראל, של משגיחי הכשרות בדרום, נסקרו החידושים בתחום הכשרות ופעולתו של המשגיח
עידן יוסף
ביהמ"ש העליון תובע מרבני ערים לפעול על-פי חוק ולחתום על תעודות כשרות בעצמם, ולא באמצעות פקידים    המטרה: לאפשר אכילת מזון כשר ברמה בסיסית וללא הידורים בבתי עסק ומלונות, בלי חשש לכשרותם
שלומי דיאז
האונס אירע לפני חודש בשכונת חבצלת    במשטרה חושדים כי יתכן והאנס ביצע מעשים דומים בשתי נערות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il