X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישראל גובה מיסים ותשלומים נוספים למען הרשות הפלשתינית שוקלים לעצור את העברות הכספים חשש מקריסת הרשות הפלשתינית ישראל תעביר בחודש הבא 200 מיליון ש"ח
▪  ▪  ▪
המלכה רנייה בכינוס

ישראל עלולה להיתקל בבעיות בהעברת כספים לרשות הפלשתינית. כך ציין (שישי, 27.1.06) מנכ"ל משרד האוצר, יוסי בכר, בדיון של הפורום הכלכלי בדאבוס, שוויץ. הוא הוסיף, כי יש בעיות מעשיות סביב הסוגייה כיצד לדון עם אנשי החמאס הקוראים בגלוי להשמדת ישראל.
עם זאת, בצהריים הודיעו גורמים במשרד האוצר, כי בתחילת חודש פברואר יועבר לרשות הפלשתינית סכום של כ-200 מיליוני שקלים. העברות נוספות יישקלו בהתאם להתרחשויות.
בכר: הרשת בגרעון המסכן אותה
בכר אמר, כי ישראל מעוניינת בכלכלה פלשתינית חזקה. הוא גילה בכנס, כי ישראל מעבירה לרשות, בכל חודש, 70 מיליון דולר בהחזרי מס, והפכה למעשה למסייעת היחידה לרשות מבחינה כלכלית. לדבריו, הרשות מוציאה בכל חודש 100 מיליון דולר על משכורות. כלומר: היא מגדילה בכל חודש את הגרעון שלה ביותר מ-30 מיליון דולר.
ישראל גובה את המיסים ותשלומים נוספים המגיעים לרשות הפלשתינית ומעבירה את הסכומים לרשות. מדובר בעשרות מיליוני דולרים כל חודש. סכומי כסף אלו מאפשרים את תשלום המשכורות של נושאי המשרות הציבוריות ברשות. בישראל קיים חשש, כי במידה והכספים לא יועברו, ואם מדינות אירופה יפסיקו הזרמות הסיוע לפלשתינים, הרשות תקרוס ותיקלע למצב הומניטרי קשה.
בישראל בוחנים דרכים שונות להתמודדות עם זכיית החמאס בבחירות והאפשרות כי ירכיב את הממשלה. אחת האפשרויות היא הגדרת הרשות כיישות טרור והפסקת כל מגע עימה, כולל עצירת הכספים.
"הרשות הפלשתינית פשטה רגל"
יומה שלישי של ועידת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, אשר מתקיים בשוויץ, נפתח בדיון מרתוני על השפעת מלחמות ומצבים פוליטיים קיצוניים על הכלכלה העולמית. כצפוי, את עיקר תשומת הלב תפסו בדיון הזה הרשות הפלשתינית ותוצאות הבחירות שהפתיעו את העולם כולו. ג'יימס וולפנזון, מתאם הסיוע לרשות הפלשתינית מטעם מדינות הקוורטט, מסר בדיון: "הרשות הפלשתינית פשטה רגל".
הוא אישר, כי הרשות איננה מסוגלת לתפקד ולא לשלם משכורות לעובדיה. הרשות מעסיקה 150 אלף איש ואישה, רובם בתפקידי ביטחון. לדבריו, הרשות זקוקה לתרומות בהיקף של 100 מיליון דולר מיידית כדי לא לקרוס. וולפנזון הציע לישראל ולרשות להיכנס לתקופת המתנה, עד שיתבהר מה יהיו הקווים המנחים של הממשלה הפלשתינית הבאה.
שר האוצר הפלשתיני: להקים ממשלת אנשי מקצוע
שר האוצר הפלשתיני, מאזן סונוקרוט, אמר כי דרך אחת לצאת מהמצב החדש יכולה להיות שהחמאס ימנה ממשלה של אנשי מקצוע. "העצה האישית שלי תהיה שבממשלה הפלשתינית מרבית החברים יהיו אנשי מקצוע. זה יהיה צעד בונה אמון מטעם הממשלה הפלשתינית החדשה ומטעם אירגון החמאס".
בהמשך היום הוא אמר לעיתונאים, כי ברשות לא יידעו כיצד לשלם לאנשי המנהל הציבורי, הפקידים והשוטרים, במידה וישראל תעצור את הכספים אשר מגיעים לרשות. "במידה והכסף לא יעבור לרשות, הפלשתינים יסבלו מעוני".
המלכה רנייה: יש לחשוב על המחר של ילדי האיזור
בדיון בו השתתפו נציגי רוב ארצות ערב החברות בפורום, בלטה המלכה רנייה מירדן. היא אמרה, כי "יש לחשוב על המחר של ילדי האיזור, ולא לפעול באופן שיפגע בעתידנו". לדבריה, כל פגיעה בתשתית החיים של מי מהצדדים לסיכסוך, עלולה להביא להדרדרות מהירה של המצב במזרח התיכון". המלכה הירדנית היתה חלק מקבוצת דיון בא לקחו חלק גם נציגי הפת"ח. יועצו הכלכלי של אבו עלא, מוחמד מוסטפא, אמר כי על העולם לפעול גם בהמשך מול יו"ר הרשות היוצא, עלא.
מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסה, הפתיע ואמר, כי מדינות ערב ישלבו את ישראל בהצהרת ביירות לפיה יש לשוב לשולחן המשא-ומתן.
אהרון מילר, לשעבר מתווך שלום אמריקני באיזור, אמר בכינוס, כי יחס הפלשתינים משקף את "כוחו של החלש, כוח חשוב מאוד". הוא הוסיף: "אני לא רואה אף דרך, בהתאם לנסיבות החדשות, שהישראלים והפלשתינים יכולים לנהל מו"מ לסיום הסיכסוך בזמן הקרוב".

תאריך:  27/01/2006   |   עודכן:  27/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
העיתונות המקומית בבלרוסיה מאשימה את המאפיה היהודית בעשיית שימוש בדם קורבנות לאפיית הלחם
עומר שיקלר
בהודעת סיכום ישיבת ההתייעצות שקיים אולמרט מתברר כי ישראל החליטה לחרוג ממפת הדרכים    כבר לפני שנה ידעה ישראל כי החמאס לא יפורק מנשקו לפני הבחירות
עומר שיקלר
בעוד פחות בעשרה ימים יתקיים הסופר-בול האמריקני    החליטו להעמיד בכוננות את כל מערך ההגנה האווירית
אור אריה
מאמן מכבי ת"א סירב לתלות את התבוסה למילאנו 94:71 בחסרונו של הסנטר הקרואטי: "בשבוע הבא יש לנו מלחמת עולם שלישית בוילנה"    שארפ: "יש לנו הרבה שיעורי בית לעשות מהמשחק הזה"
טלספורט
הקור במילאנו והחיסרון של ניקולה וויציץ′, הביאו לקריסה לא שיגרתית של מכבי ת"א באיטליה 71-94    הפסד ראשון לחניכיו של גרשון אחרי 5 ניצחונות רצופים    בשבוע הבא נוסעים לוילנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il