X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כ- 30% סובלים מתופעה מטרידה זו נדודי שינה קשור למצב נפשי נתון ואף משקאות מעוררים כגון: אלכוהול, קפה ואף תרופות הפתרון - להתמיד בפעילות גופנית, להימנע מאכילת קטניות לפני השינה ולעשות יוגה
▪  ▪  ▪

אני בטוחה שאתם לא יכולים למנות את מספר הפעמים שנכנסתם למיטה, לא הצלחתם להירדם, ואף מצאתם את עצמכם מתחילים לספור כבשים. ובכן, נדודי שינה זו תופעה ידועה, ממנה מוטרדים המונים - כ- 30% מכלל האוכלוסיה.
מומחים מסבירים, כי תופעת נדודי שינה קשורה באופן הדוק לשינויים במצב הנפשי. כאשר אנשים מדווחים על נדודי שינה, הם מציינים כי הם חשים מדי יום בעצבות, דיכאון, חרדות ומתחים.
לא רק המצב הנפשי גורע משנתנו, אלא ישנם חומרים מסויימים העלולים להפריע למהלך השינה התקין, כגון: אלכוהול, קפה, תה ומשקאות מעוררים אחרים, דוגמת סמים ותרופות.
אילו תרופות עלולות לגרום לבעיות שינה?ניתן למנות את טירוקסין, גלולות למניעת הריון, חוסמי-בטא, אמפטמינים ונגזרות של אפדרין.
ישנם אנשים הסובלים במשך תקופה ארוכה מנדודי שינה. הם מנסים לפתור את הבעיה בעזרת תרופות. אולם, כמו כל תרופה, השימוש בהן עשוי לגרום לגוף לתלות ואף נוצר צורך להגדיל את המינונים על-מנת להגיע לאותה תוצאה.
בנוסף-לכך, יש תרופות רבות המלוות בתופעות לוואי חמורות, ביניהן: טישטוש, חוסר עירנות, ירידה בתגובתיות וחוסר ריכוז. יחד עם העובדה שתרופות אלה יכולות להוות סכנה, אם למשל נוהגים תחת השפעת התרופה, אין היא מטפלת בבעיה האמיתית שהיא הגורם לנדודי שינה.
אלכס מאור, ד"ר לתזונה ומנכ"ל חברת "סולגאר", מסביר כי הטיפול באמצעות צמחי מרפא ורכיבים טבעיים, יכול לסייע להרגעה ולהקלה על התמודדות עם מצבי סטרס, ולחזק את מערכת העצבים, וזאת ללא תופעות לוואי הנלוות לעיתים לתרופות.
ד"ר מאור מעניק סדרת טיפים לטיפול והקלה על נדודי שינה:
- יש לשלול היפוגליקמיה: זאת מאחר והפרעות שינה עלולות להיגרם כתוצאה מרמת גלוקוז נמוכה בדם (יש לערוך בדיקות דם);
- מבחינה תזונתית: רצוי להימנע משתיית אלכוהול, קופאין ונטילת סמים מעוררים;
- פעילות גופנית: פעילות גופנית תורמת לאיכות החיים ומשפרת גם את השינה. מומלץ לעסוק בפעילות אירובית סדירה בבוקר או בשעות אחר-הצהריים המאוחרות, אך לא ממש לפני השינה;
- הימנעות ממזון מסוים: מומלץ להימנע מאכילת מזונות הגורמים לחוסר נוחות בקיבה לפני השינה, כמו קטניות ומשפחת הכרוביים;
- יוגה: כדאי לאמץ טכניקות הרפיה, דוגמת יוגה ומדיטציה, על-מנת להתמודד טוב יותר עם מצבי סטרס ולצמצם את הנזקים שהוא גורם.
- מגנזיום ציטראט: למינרל מגנזיום יכולת להרפות שרירים וכלי דם מכווצים. הוא בעל השפעה מרגיעה, מסייע בהפגת מתחים ומקל על נדודי שינה. מגנזיום, יחד עם ויטמין B6, נחוץ למטבוליזם תקין של סרוטונין;
- ויטמיני B דוגמת מגה-סורב: ויטמין B שומר על תפקודה התקין של מערכת העצבים, מונע דיכאון וחולשה. בנוסף, משפר ריכוז, תהליכי למידה וזיכרון. עוזר במצבי סטרס ובעל השפעה מרגיעה.

תאריך:  28/01/2006   |   עודכן:  28/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ממשיך להציג קו תקיף כנגד ארגון החמאס: "לא נעניק סיוע כלכלי למי שרוצה בהשמדתה של בת בריתנו וידידתנו הקרובה"    רק אם תזנחו את הטרור ותפרקו את הזרוע הצבאית, נדבר", אמר
יואב יצחק
בארנבוים התמוטט והועבר לבית חולים בברלין    נודע כאחד הפסנתרנים הגדולים בעולם
יהונתן דחוח-הלוי
בציבור הפלשתיני פונים להומור כדרך להתמודד עם המצב הפוליטי החדש והחשש מפני ניסיון של החמאס לאכוף את חוקי ההלכה האיסלאמית הנוקשים בדומה לשלטון הטליבאן - הפלאפונים בשטחים מוצפים בבדיחות SMS על החמאס, ה'פתח' ובעיקר על העם הפלשתיני שיצטרך להתרגל לממשל האיסלאמי החדש
יהונתן דחוח-הלוי
החמאס מבקשת מאבו מאזן שיפעל לשכנע את ישראל להסכים לחזרת משעל לרצועת עזה    הנייה קורא ל"קוורטט" המתכנס ביום שני לקבל את הכרעת העם הפלשתיני
יוסי עבדי
בשיחה עם Nfc תוקף קצין בכיר את הסכם מעבר רפיח    "צריך להגיד את האמת לציבור. אין כל יכולת ישראלית לפקח על המעבר. הכל מצגת שווא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il