X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המחזה "רומיאו ויוליה", שנכתב בשנת 1595, מספר את סיפורם של נער מבית מונטאגי ונערה מבית קפולט המתאהבים זה בזו וקושרים בסתר את גורלם
▪  ▪  ▪

היום לפני 411 שנים, ב-29 בינואר, שנת 1595, מוצג המחזה רומיאו ויוליה (Romeo and Juliet) של וויליאם שייקספיר בפעם הראשונה.
ואלו המילים הפותחות את הטרגדיה הנודעת של שייקספיר על זוג הנאהבים המפורסמים ביותר בהיסטוריה:
Two households, both alike in dignity
In fair Verona, where we lay our scene
From ancient grudge break to new mutiny
Where civil blood makes civil hands unclean
עלילת המחזה מתרחשת בעיר ורונה שבאיטליה, שם חיו רומיאו מונטגיו ויוליה קפולט, שבין משפחותיהם התקיימה יריבות רבת שנים.
אביה של יוליה ערך נשף גדול בבית המשפחה, משפחת קפולט, שאליו כמובן לא הוזמנו בני משפחת מונטגיו, אויביהם המושבעים. למרות זאת, החליט רומיאו הצעיר להתחפש ולהתגנב אל המסיבה מבלי שיזהו אותו.
יוליה, התכוננה לנשף, לא לפני שזכתה להרצאה מפי אמה על כך שהגיעה לגיל שבו עליה להינשא, וכדאי שתיקח לה לבעל גבר צעיר בשם פאריס.
כשהחלה המסיבה, הבחינו רומיאו ויוליה זה בזה והתאהבו ממבט הראשון. אך מיד גם הבינו, כי משפחותיהם הן אויבות גמורות. רומיאו המאוהב התגנב באישון לילה אל חצרה של יוליה, טיפס אל חלון חדרה ושם, החליפו השניים נדרים ונשבעו להנשא זה לזו למחרת.
האב לורנצו, שאליו מיהרו השניים כדי שישיא אותם, הבין כי נישואי השניים יוכלו להביא לסוף הסכסוך ארוך השנים בין המשפחות וניאות להשיאם.
דודנה של יוליה, טיבלט, ששמע על הנישואים, הזמין את רומיאו לדו קרב, אך רומיאו סירב וחברו, מרקוציו, הגיע לדו קרב במקומו. במהלך הקרב נדקר מרקוציו ומת בזרועותיו של רומיאו. רומיאו החליט לנקום את מותו וקם והרג את טיבלט.
רומיאו, המבוהל מן המעשה, התחבא בביתו של האב לורנצו כשהוא ממתין בפחד לשמע את גזר דינו. עונשו של רומיאו היה גלות - עונש גרוע ממוות באותם הימים בעיקר משום שנאלץ להפרד מאשתו הטרייה והאהובה - יוליה. מי שעזר לו ויעץ לו להתגנב לבית אהובתו בעוד הוא יסדיר את העניין בין המשפחות, היה האב לורנצו.
העניינים החלו להסתבך כשאביה של יוליה קבע תאריך לחתונת ביתו עם פאריס. כשהבין כי ביתו מסרבת, זעם עליה ואיים, כי ינשל אותה מצוואתו. יוליה ברחה אל האב לורנצו ששכנע אותה, לא לשים קץ לחייה.
האב לורנצו שכנע את יוליה שבערב חתונתה המיועדת תשתה סם שיגרום לה לאבד את סימני החיים שלה לזמן מה. הוא הבטיח לה, כי בינתיים ידאג לקרוא לרומיאו וכשתתעורר יוכלו השניים להתאחד ולהתחיל בחיים משותפים. יוליה, לאחר לבטים וחששות רבים, אכן בלעה את הסם ונמצאה מאוחר יותר שוכבת מוטלת על מיטתה על-ידי המטפלת. המשפחה החלה בהכנות להלווית בתם האהובה.
הטרגדיה הגדולה היתה, כי ניסיונותיו של האב לורנצו להביא את רומיאו כשלו, ושליח שהגיע אליו סיפר לו על מותה של יוליה אהובתו. רומיאו מיהר לורונה ולקח עימו בקבוק רעל, אותו תכנן לשתות אם אכן תתברר האמת המרה.
כשרומיאו ראה את יוליה שוכבת מתה לפניו נשבר ליבו והוא לגם את כל בקבוק הרעל. אך למרבה הזוועה ברגע זה התעוררה יוליה וראתה את אהובה שוכה מת לצידה. היא לוקחת את בקבוק הרעל, אך מאחר והיה ריק היא הורגת עצמה בפגיון שהחביאה.
וכך מסתיים סיפורם הטרגי של שני הנאהבים רומיאו ויוליה.

תאריך:  28/01/2006   |   עודכן:  29/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
טיפס על חלון וקפץ    מצבו קשה    בינוב ננשך פעוט בן שנה על-ידי סוס    משטרת נתניה חוקרת חשד לרשלנות מצד הוריו
עידן יוסף
מהו סוד קיסמו של המקובל שהצליח להיות נערץ על חרדים, דתיים ומסורתיים ולמרות היותו בן למעלה ממאה המשיך לקבל קהל, להעניק ברכות ולהמשיך לעשן?    הרב יצחק כדורי - האיש והאגדה
יוסי עבדי
הפעילים מאשימים את הגוורדיה הוותיקה בתבוסה, ודורשים את התפטרותה המיידית    חמושים פרצו למוקטעה, ירו באוויר, הציתו רכבים    אבו-מאזן מיהר להגיב: הדיח את אלה ש"בגדו" והתמודדו עצמאית
עידן יוסף
מאמצי ההחייאה לא הועילו    הרב נפטר כשהוא על-פי אחת העדויות בגיל 108    נשיא המדינה: הרב היה למקור השראה לעם ישראל בארץ ובתפוצות    הלוויה: ב-12:00
מחלקה ראשונה
ממלא-מקום ראש הממשלה שוחח עם נשיא צרפת, שיראק ועם מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, והציג להם את דרישות ישראל מהחמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il