X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גדודי אל-אקצה: איננו מחויבים להפסקת אש חושפים פיתוח של רקטת הקסאם, המגיעה לטווח מוגדל של 27 ק"מ היעד המוצהר: חיזוק כושר ההרתעה מול ישראל
▪  ▪  ▪
הכנת הרקטה לשיגור

הסוואת הרקטה ומתקן השיגור במטע זיתים ברצועת עזה

עידן חדש וחילופי יוצרות ברשות הפלשתינית, וזאת לאחר ניצחונה הסוחף של החמאס בבחירות. בעוד החמאס קוראת לפעיליה לשמור על משמעת מירבית ורומזת, כי תמשיך להיות מחוייבת ל"תהדיאה" (הפסקת האש), גדודי חללי אל-אקצה של ה'פתח' מכריזים על התנערותם מה"תהדיאה".
אחד ממנהיגי גדודי אל-אקצה בגדה המערבית הודיע על אי-מחויבות הגדודים ל"תהדיאה" והדגיש, כי הכדורים יופנו לעבר ישראל ולעבר המושחתים ב'פתח' שהביאו למפלתה בבחירות לפרלמנט. הוא טען, כי על מדיניות זו הושגה הסכמה עם שאר הארגונים הפלשתינים בגדה המערבית.
בתוך כך, חשפו גדודי אל-אקצה את תמונות הרקטה החדשה ארוכת הטווח שפיתחו ואשר עליה דווח לפני מספר ימים. הרקטה אל-אקצה - 207 מגיעה לטווח של 27 ק"מ המכסה מגבול רצועת עזה את כל שטח העיר אשקלון בואכה מבואות אשדוד. רקטה זו הינה פיתוח של רקטת אל-אקצה 107 שבידי גדודי אל-אקצה ואשר לה טווח של 18 ק"מ.
גדודי חללי אל-אקצה לא מסרו פרטים מדויקים אודות נתוני הרקטה ותכונותיה. עם זאת, בתמונות שפורסמו באתר הרשמי של הגדודים ניתן להתרשם, כי אורכה של רקטה כ-2.5 מטר, ראש הנפץ הקרבי גדול יותר לעומת רקטות הקסאם הרגילות וכך גם משקלה הכולל, שלושה אנשים נדרשים להכינה לשיגור במתקן שיגור חדש נייח המסוגל לשגר רקטה אחת בלבד. משגר הרקטות החדש צולם במטע זיתים ברצועת עזה ועליו הושמה רשת הסוואה על-מנת להקשות על זיהויו על-ידי התצפיות האוויריות של צה"ל.
פיתוח הרקטה ארוכת הטווח החדשה, נועד לטענת גדודי אל-אקצה, לחזק את כוח ההרתעה הפלשתיני מול ישראל בדומה לחיזבאללה בלבנון. טכנולוגיית הרקטות עוברת בין ארגוני הטרור הפלשתינים ולפיכך סביר שרקטות דומות נמצאות בידי כלל הארגונים. משמעות הדברים - בידי ארגוני הטרור הפלשתינים יכולת צבאית לירי תלול מסלול לעומק ישראל באופן המאיים גם על יעדי תשתית אסטרטגיים.
במהלך חודש ינואר נטלו ארגוני הטרור הפלשתינים אחריות לשיגור למעלה מ-100 רקטות קסאם לדגמיהן השונים לעבר ישובים ישראלים ממזרח ומצפון לרצועת עזה. ארגוני חללי אל-אקצה שיגרו בתקופה זו 25 רקטות ו-4 רקטות נגד טנקים (נ"ט) לעבר הישובים הישראלים הבאים: שדרות, נתיב העשרה, כפר עזה, נחל עוז, קיבוץ ארז ומעברי הגבול כיסופים וכרם שלום.

תאריך:  29/01/2006   |   עודכן:  29/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
פירות וירקות טריים, קפואים, משומרים או מיובשים - כולם מומלצים
עידן יוסף
בפעם הראשונה בוועידת דאבוס שבשוייץ התכנסו בני שלוש הדתות לסעודת ליל שבת משותפת, שמטרתה הידוק היחסים בעיקר לאור הסכסוך הפלשתיני-ישראלי
שלומי דיאז
כאלפיים שוטרים התייצבו היום לצורך אימונים לקראת פינוי השוק בחברון    אל השוטרים יצטרפו מספר גדודים של צה"ל    מעריכים כי הפינוי יערך ביום שלישי הקרוב
יואב יצחק
בבדיקה שנערכה במוצ"ש הסתמנה אותה מגמה: הבצקת פחתה והדימומים נספגו    שרון מצוי עדיין במצב של תרדמת
שלומי דיאז
באלון מורה ובהר ברכה מצאה משטרת ההגירה נתינים זרים ללא אישורי שהיה בישראל    מעסיקיהם יזומנו לחקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il