X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועות האיסלאמיות במזרח התיכון מרימות ראש לאחר ניצחון החמאס בבחירות האחים המוסלמים בירדן תובעים מהמלך "דמוקרטיה אמיתית" כדי שיוכלו להשתלט בבחירות על השלטון הם מאיימים (במשתמע) בהתקוממות עממית אם השלטונות ימשיכו להתעלם מ"רצון העם"
▪  ▪  ▪
עזאם אלהוניידי: האסלאם ישתלט על ירדן

ניצחונה הסוחף של תנועת החמאס בבחירות לפרלמנט הפלשתיני, גורם גלי זעזוע במזרח התיכון כולו, הנתון מזה מספר עשורים לתהליך התחזקות הדרגתי של התנועות האיסלאמיות מבית מדרשם של האחים המוסלמים. ד"ר עזאם אל-הוניידי, ראש התנועה האיסלאמית, מפלגת החזית של האחים המוסלמים בפרלמנט, משבח את הישג החמאס ורואה בו ציון דרך חשוב ומודל להשתלטות איסלאמית על המשטרים הערביים.
בראיון לאתר הבית של התנועה האיסלאמית בירדן (יום ב', 30.1.06), קורא אל-הוניידי לממשלת ירדן, לכבד את בחירתו של העם הפלשתיני ולהפשיר את היחסים עם החמאס (בנובמבר 1999 גורשה הנהגת החמאס מירדן), שכן לדבריו, אין זה הגיוני שירדן תדבר עם הממשלה הנבחרת בישראל ותחרים את זו שנבחרה ברשות הפלשתינית.
הניצחון של החמאס נתפס בעיניו של אל-הוניידי כבעל משמעויות מרחיקות לכת על ההתעוררות של האיסלאם בעולם הערבי. האחים המוסלמים בירדן חותרים להשפיע על קבלת ההחלטות במישור הלאומי, והם מוכנים, לדברי אל-הוניידי, לקבל לידיהם את הרשות המבצעת (קרי: הממשלה) - בדומה לחמאס. הוא הביע ביטחון, כי אם היו נערכות בחירות בירדן על-פי חוק בחירות הוגן, היו האחים המוסלמים כובשים בנקל את השלטון בתהליך דמוקרטי.
אל-הוניידי קרא לממשלת ירדן לממש את כללי המשחק הדמוקרטיים, ולהימנע מניסיון להצר את צעדי האחים המוסלמים. הוא הזהיר את הממשלה, כי העם הירדני והאחים המוסלמים, שכוחם הפוליטי והעממי נמצא במגמת התחזקות קבועה, "לא ישתקו לאורך זמן" אם תמשיך ההתעלמות והזלזול ברצון העם ולא תהיה רפורמה דמוקרטית אמיתית.
ובהקשר הישראלי - מנהיג התנועה האיסלאמית קורא לממשלה הירדנית לבטל את הסכם השלום עם ישראל, אשר גרם, לטענתו, לנזקים חמורים לממלכה.

תאריך:  30/01/2006   |   עודכן:  30/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
נשיא לבנון מאשים את "המוסד" הישראלי בשיגור איומי רצח נגדו ונגד אישים פוליטים לבנונים נוספים    לדבריו, ישראל מעוניינת לסכסך בין גורמי הכוח השונים בלבנון ולהכשיר את הקרקע לרצח פוליטי נוסף
אשר גולדברג
המאבק בין הבעלים של בית"ר ירושלים ללב לבייב ממשיכים לצבור שיאים חדשים עם סכום שיא שיציע גאידמק עבור השחקן    הפועל ת"א מנגד קיימה ישיבה בה הוחלט שלא להיגרר לסכומים הללו והחליטו לרדת מהשחקן
מערכת טלספורט
ליגת העל: במשחק שבו הורחקו שלושה שחקנים ואוהדת התפרצה למגרש, הצליחו חניכיו של טון קאנן לנצח 0:2    אבי נמני ויובל שפונגין כבשו    סואן, ברקוביץ′ וחלאילה הורחקו
עומר שיקלר, שלומי דיאז
המדינה מנסה להשיג פשרה כדי למנוע פינוי אלים של השוק הסיטונאי בחברון    ועד חברון ידון בהצעה    במידה ותתקבל המשפחות יעזבו מחר את הבתים ויחזרו לאחר שישכרו אותם מעיריית חברון
עומר שיקלר
במשחק כדורגל בין רומא לליברונו תלו אוהדי הקבוצות דגלים נאצים    לא פעם ראשונה שמחזות כאלה נראים במגרשים באיטליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il