X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החמאס מציג תנאים בלתי אפשריים לישראל

א-זהאר: הודנה תמורת נסיגה מהשטחים

מנסה להשפיע על הדיון היום בקוורטט בשאלת המשך הסיוע לרשות הפלשתינית א-זהאר מבטיח הפסקת אש זמנית עם ישראל בגבולות 67' לקראת חידוש המערכה
▪  ▪  ▪

מנהיג החמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, ממשיך להתראיין לכלי התקשורת המרכזיים בארה"ב בניסיון לקבל לגיטימציה בינ"ל למשטר האיסלאמי החדש ברשות הפלשתינית. ואולם, אם מיום היוודע תוצאות הבחירות השתדלו הוא ובכירי החמאס להפיס את דעתם של מנהיגי העולם, ולשוות לעצמם התנהגות מתונה, בנסיבות שנוצרו, הרי שעתה חוזר א-זהאר ומכריז על מטרותיה הקיצוניות של החמאס.
בראיון ל-CNN חזר א-זהאר על אותם המסרים שהציג בראיון ל-CBS יממה קודם לכן. א-זהאר תבע נסיגה ישראלית מלאה משטחי 67' ובכללם משיטחה של ירושלים בתמורה ל"הודנה", שמשמעותה באיסלאם הפסקת אש זמנית לצורך התארגנות של כוחות המוסלמים לקראת המשך המערכה הצבאית נגד הכופרים מעמדה צבאית טובה יותר.
א-זהאר הדגיש בדבריו שהחמאס מתכוון לכונן שלטון איסלאמי בשטחי הרשות הפלשתינית, שיכלול גם מאבק בהומוסקסואלים ובשחיתות. עם זאת ציין, כי התנועה מתכוונת לשתף פעולה עם הנשיא אבו מאזן "בהתאם לאינטרס הפלשתיני", ולקיים הידברות עם מדינות מוסלמיות ומדינות אחרות בעולם".
מיתקפת ההסברה של החמאס ביומיים האחרונים מכוונת לכינוס הקוורטט (ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם), האמור לדון בהשלכות ניצחון החמאס ובשאלת המשך המימון לרשות הפלשתינית. לחמאס עניין להציג גישה פרגמאטית לקראת הדיון בקוורטט בניסיון למנוע קבלת החלטות קשות נגד הרשות הפלשתינית.
גורמים בכירים בחמאס מסרו לעיתון הסעודי "עוכאז", כי התנועה הציעה לפת"ח את תפקיד ראש הממשלה אשר לו יוענקו סמכויות רחבות, וזאת במטרה להשיג את שותפות הפת"ח בשלטון. עוד הוסיפו גורמים אלה, כי תנועת החמאס ביקשה מאבו מאזן למנות מספר שגרירים פלשתינים חדשים הנמנים על שורות התנועה.
בימים הקרובים אמורים אבו מאזן וחאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס, להיוועד בקהיר בחסות ממשלתית-מצרית כדי לדון בדרכי העברת השלטון לידי החמאס והשתלבות החמאס באש"ף. בשבועות הקרובים יתקיים בדמשק כינוס של הנהגת אש"ף ובו לראשונה ישתתפו גם נציגי החמאס אשר עסוק בימים אלה בבחירת נציגיו לארגון. משעל חזר לאחרונה על עניינו של החמאס להשתלב באש"ף, על-מנת להיות הכוח הדומיננטי בו ולהשתמש בו לשם קבלת סמכות הייצוג של העם הפלשתיני בפזורה ובפלשתין.
תנועת הפת"ח שהובסה בבחירות ממשיכה ללקק את הפצעים. אמש הודחו מהתנועה 76 חברים שהפרו את המשמעת הארגונית בבחירות והוגשו ערעורים על תוצאות הבחירות ברמאללה, סלפית וחאן יונס. אבו עלי שאהין מבכירי ה'פתח' שלל לחלוטין את האפשרות שה'פתח' יחבור לממשלת החמאס, בהדגישו כי אין לתנועתו עניין לשמש עלה תאנה של המחמאס למגעיה עם ישראל.

תאריך:  30/01/2006   |   עודכן:  30/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב ושלומי דיאז
על-פי ההסכם שהתקבל, המשפחות התפנו מרצון עד שעות הערב של יום ב'    בהמשך תאפשר המדינה לחלק מהן לחזור למקום לאחר שיישכרו את המבנים תוך רישום בעיריית חברון
יהונתן דחוח-הלוי
התנועות האיסלאמיות במזרח התיכון מרימות ראש לאחר ניצחון החמאס בבחירות    האחים המוסלמים בירדן תובעים מהמלך "דמוקרטיה אמיתית" כדי שיוכלו להשתלט בבחירות על השלטון    הם מאיימים (במשתמע) בהתקוממות עממית אם השלטונות ימשיכו להתעלם מ"רצון העם"
יהונתן דחוח-הלוי
נשיא לבנון מאשים את "המוסד" הישראלי בשיגור איומי רצח נגדו ונגד אישים פוליטים לבנונים נוספים    לדבריו, ישראל מעוניינת לסכסך בין גורמי הכוח השונים בלבנון ולהכשיר את הקרקע לרצח פוליטי נוסף
אשר גולדברג
המאבק בין הבעלים של בית"ר ירושלים ללב לבייב ממשיכים לצבור שיאים חדשים עם סכום שיא שיציע גאידמק עבור השחקן    הפועל ת"א מנגד קיימה ישיבה בה הוחלט שלא להיגרר לסכומים הללו והחליטו לרדת מהשחקן
מערכת טלספורט
ליגת העל: במשחק שבו הורחקו שלושה שחקנים ואוהדת התפרצה למגרש, הצליחו חניכיו של טון קאנן לנצח 0:2    אבי נמני ויובל שפונגין כבשו    סואן, ברקוביץ′ וחלאילה הורחקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il