X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שאלה זו העסיקה חוקרים רבים ברחבי העולם מדענים במכון ויצמן מצאו, כי החולדות משתמשות בשלושה צפנים עצביים שונים בשערות השפם על-מנת ללמוד על סביבתן כעת יחקרו המדענים כיצד המוח מעבד את נתוני הצפנים השונים ויוצר מיפוי של העצמים הנבחנים
▪  ▪  ▪

האם בבסיס פעולתו של המוח מונח צופן כולל ואחיד, כמו, למשל, הצופן הגנטי הזהה בכל היצורים החיים? שאלה זו מעסיקה מדענים רבים זה זמן רב.
פרופ' אהוד אחישר, מהמחלקה לנוירוביולוגיה במכון ויצמן למדע סבור - על בסיס ממצאים מסדרת ניסויים שביצע באחרונה - כי התשובה על השאלה הזאת עשויה להיות שלילית.
פרופ' אחישר וחברי קבוצת המחקר שלו בחנו את הדרך שבה חולדות משתמשות בשערות השפם שלהן כדי ללמוד על סביבתן. התברר להם שכדי למקם חפצים במרחב התלת ממדי, משתמשות החולדות בשלושה סוגים שונים של צפנים עצביים.
שערות השפם של חולדות הן איברי חישה מפותחים מאוד. כדי לבחון את סביבתה, החולדה מניעה את שערות השפם שלה הלוך וחזור במהירות. כך היא בוחנת את שלושת הממדים בסביבה המיידית - האופקי, האנכי והמוקדי (המרחק בין החפץ ובסיס השערה).
"ממצאיהן" של השערות מועברים למוח, המנתח את הנתונים ומסיק מסקנות באשר לאופיים צורתם ומיקומם של החפצים העומדים לפני החולדה. אבל כיצד בדיוק מתבצע תהליך עיבוד המידע הזה?
תלמיד המחקר, מרצ'ין שווד, ועמיתת המחקר, קנאריק בגדסריאן, יחד עם פרופ' אחישר, מצאו שתהליך הצפנת המידע בכל אחד משלושת הממדים השונים של העצמים הנבחנים, מתבצע בדפוס פעולה ייחודי.
לדוגמה, כדי לחוש את הממד האופקי, תאי עצב יורים בתזמון מדויק, ותיאום האיתותים האלה ביחס לתנועת השערה מצפין את מיקום העצם הנבחן. הממד המוקדי, לעומת זאת, מוצפן בצופן כמותי: ככל שהחפץ הנבחן מצוי קרוב יותר לחוטמה של החולדה, תאי העצב משגרים אותות רבים יותר. גובה החפץ מוצפן על-ידי הפרופיל המרחבי של תאי העצב הפעילים.
המדענים גילו גם, כי כל אחד מתאי העצב בבסיסי שערות השפם של החולדות נוטה להתמחות בשיטת הצפנה שונה. עכשיו מתכוונים החוקרים לברר, כיצד המוח מעבד את נתוני שלושת הממדים ויוצר מיפוי תלת ממדי של העצמים הנבחנים.

תאריך:  30/01/2006   |   עודכן:  30/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
אתר LOCAL השיק מיזם להכשרת עיתונאי אינטרנט    בתום ההכשרה תינתן לכל משתתף תעודת כתב שתאפשר לו להשתלב במערך העיתונות הישראלי
הדר פרבר
מחו על פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד    אמרו כי ימנעו כניסת אזרחים הדנים והנורבגים ודרשו התנצלות משתי המדינות
מירב לוי
מדובר בתגלית של מדעני מכון ויצמן למדע, בשיתוף מדענים מאוניברסיטת תל אביב ומאוניברסיטת הרווארד
נוה יוסף
לטענת עו"ד בני נהרי, חלפו 60 יום מאז קבע בית המשפט העליון כי רוזנשטיין הינו "בר הסגרה", ועל כן ההחלטה בטלה ויש לשחררו    הפרקליטות: הוגשה בקשה לדיון נוסף ועל כן לא התקבל פסק דין סופי
שלומי דיאז
המשטרה חוקרת חשד לרשלנות מצד המורה לספורט    התלמיד בן התשע נפל מגובה שני מטרים כשניסה לאחוז בטבעת המחוברת לסל    נמשכת חקירת מהילת הסם בבקבוק הקוקה קולה בבוקעתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il