X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר בינלאומי של נוקיה קובע, כי הגורמים המשפיעים ביותר על שימור לקוחות בשוק הסלולר הם: תדמית המותג, איכות הרשת ומחסומי מעבר
▪  ▪  ▪

נוקיה פרסמה (ב', 30.1.06) תוצאות של מחקר חדש, אשר בדק את אחת הסוגיות הקשות והמאתגרות ביותר הניצבות כיום בפני מפעילים ברחבי העולם: נטישת לקוחות. המחקר חשף כמה מהגורמים המרכזיים המניעים לקוחות לבחור במפעיל זה או אחר, או להחליף ספק קיים. המחקר הקיף 3,900 משתמשי סלולר בארה"ב, בריטניה, גרמניה, תאילנד וברזיל.
הממצא המרכזי קובע, כי בין שהמפעילים מחזרים אחר לקוחות חדשים, ובין שהם מנסים לשמר לקוחות קיימים, המחיר הוא רק אחד ממספר רב של גורמים הקובעים את ההחלטה הסופית.
המחקר מצא, כי ישנם 5 גורמי מפתח שלהם יש את ההשפעה הישירה ביותר על גיוס לקוחות חדשים: מסלולים, תדמית המותג, סוגיות של מכשירי הקצה, איכות הרשת ועלויות.
המחקר קובע, כי ההשפעה הישירה של סוגיית העלויות, נמוכה באופן משמעותי בתהליכי שימור לקוחות, מאשר במהלך רכישת לקוחות חדשים. הגורמים המשפיעים ביותר על שימור לקוחות הם: תדמית המותג, איכות הרשת ומחסומי מעבר, והם נמצאים בעדיפות גבוהה יותר מאשר סוגיות הקשורות לעלויות, כמו מסלולים שמציע המפעיל.
"נטישת לקוחות היא מציאות כאובה ויקרה שעמה מתמודדים כיום מפעילים רבים, ועל כן כל ממצא שיגדיל את נאמנות הלקוחות הוא בהחלט מבורך", מסר בוסקו נובאק, סגן נשיא בכיר לשירותים ורשתות בחברת נוקיה, "מחקר זה שופך אור על תחום שבו אנו משתפים פעולה באופן הדוק עם לקוחותינו, במטרה לשפר את חוויית המשתמש. כל זאת תוך התבססות על סל השירותים הנרחב של נוקיה עצמה".
בעת הבחירה בין מפעילים, העידו לקוחות רבים, כי הם בודקים בקפידה את החלופות השונות לפני קבלת ההחלטה. קבוצות האוכלוסיה בעלות הנטייה הבולטת לנטישה הן: צעירים, בעלי הכנסה בינונית עד גבוהה ומנויים חדשים יחסית - כולם מתאפיינים בהוצאה גדולה יחסית על סלולר ונוטים להיות מנויים בחוזה (להבדיל מ-pre-paid).
המחקר הניב גם מספר הפתעות. לדוגמה: מנויים בחוזה התגלו כפחות נאמנים מאשר מנויי pre-paid, וזאת למרות הקשרים החוזיים החזקים יותר שיש להם עם המפעיל. אחת הסיבות לכך היא העובדה, כי לקוחות בחוזה רגישים יותר להצעות לשירותים מורחבים כמו: מכשירים מסובסדים, מבצעים שונים ועוד, שעשויים לגרום לנטישה.
המחקר בוצע מטעמה של נוקיה, באמצעות חברת GfK NOP. רוב המרואיינים במחקר מייצגים משתמשים אופייניים "רגילים" של טלפונים ניידים. בנוסף, בוצעו ראיונות עומק מיוחדים עם משתמשים של פורטלי סלולר, לקוחות שהחליפו לאחרונה מפעיל ומנויים חדשים שרק לאחרונה רכשו טלפון נייד ראשון.
נוקיה מספקת קרוב ל-20 שנה מגוון רחב של שירותים ותמיכה למפעילים, במטרה לסייע להם לחדש ולבדל את שירותיהם. המגמה המואצת לכיוון שירותי סלולר, הביאה את נוקיה להקים יחידה עסקית לשירותים במסגרת חטיבת הרשתות בשנת 2005.
השירותים מהווים כיום כ-30% מההכנסות של חטיבת הרשתות, לרבות תוכנה לתמיכה. בנוסף לתחום ניהול השירות, מכוונת נוקיה את מאמציה לתחומים: שירותים מנוהלים, ייעוץ ואינטגרציה.

תאריך:  30/01/2006   |   עודכן:  31/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
השופט יוסף שפירא הורה לכנ"ר לקיים סבב פגישות מחודש עם המציעים, המשרדים הממשלתיים המעורבים, רשות הפיתוח ורשם המשכונות
שי פאוזנר
בשלב הראשון תגן המדינה על רשות הדואר ולא תאפשר למתחרים לספק שירותים אלה למוסדות ממשלתיים, רשויות מקומיות, חברות ביטוח, בנקים וקופות חולים    הבנקים פנו לבג"צ כדי שיבטל את ההגבלה
ניר וייס
בנוסף, תחתום על התחייבות בסך 400 אלף שקלים שלא לעבור שוב את אותה עבירה, ועד סוף שנת 2007 תפחית בכמחצית את סך החלקיקים המזהמים הנפלטים מהאוטובוסים
הדר פרבר
עצרת הזדהות נערכה בסוף השבוע במועדון הדום ובה השתתפו מתנדבים רבים, שמחו על חוק העזר העירוני החדש בראשון לציון
גלית יצחק
19% עדיין מתקשים לרכוש תרופות בשל מצבם הכלכלי ונאלצים לוותר עליהן    מדובר בעיקר בשכבות החלשות, בעלי השכלה והכנסה נמוכה וממוצא מזרחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il