X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
אמרה רייס בפגישה עם דיפלומטים בנושא החמאס, "חייבת להיות דרך של שלום... אינכם יכולים מצד אחד להקדיש את עצמכם לשלום ומצד שני לאלימות. אלה הם שני דברים מנוגדים" בוש: ארה"ב לא תתמוך בממשלת חמאס
▪  ▪  ▪

ארה"ב ובנות-בריתה האירופיות מחזיקות בשלב זה בעמדות דומות בכל הנוגע לסיוע הכלכלי לממשלה הפלשתינית החדשה, בראשה עומד ארגון החמאס האיסלאמי, כך אמרה מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, כשהיא מנסה לשכנע מדינות אחרות לקצץ בסיוע (יום ב', 30.1.06).
"כל אחד אומר בדיוק את אותו הדבר", אמרה רייס בפגישה עם דיפלומטים בנושא החמאס, "חייבת להיות דרך של שלום... אינכם יכולים מצד אחד להקדיש את עצמכם לשלום ומצד שני לאלימות. אלה הם שני דברים מנוגדים".
רייס נפגשה עם חברי הקוורטט אשר עוסק בשלום במזרח-התיכון. הקבוצה, בה ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי וארה"ב כבר תאמה עמדותיה כשאמרה כי "יש סתירה בסיסית בין קבוצה חמושה ופעילויות מיליטנטיות ומדינה דמוקרטית".
"לומר שממשלה פלשתינית חייבת להיות מחויבת לשלום עם ישראל זה הגרעין", אמרה רייס. "אתם חייבים להכיר בזכותה של ישראל להתקיים". רייס שללה את האפשרות למימון פיננסי אמריקני לממשלה בראש החמאס, וחיזקה את עמדתה זו.
שרי החוץ של האיחוד האירופי קראו היום לחמאס להכיר במדינת ישראל, להוקיע את האלימות ולהתפרק מנשקו. בעוד שגורמים באיחוד האירופי אינם יכולים לקיים מגע עם החמאס, אשר נחשב לארגון טרור, הצהרת האיחוד הבהירה כי האיחוד האירופי יקיים קשר עם הרשות הפלשתינית דרך צינורות דיפלומטיים עם הנשיא מחמוד עבאס (אבו מאזן) אשר אינו חבר בחמאס.
אמש אמרה רייס כי סיוע הומניטרי לפלשתינים ככל הנראה יהיה על בסיסי של מקרה אחרי מקרה. רייס רמזה לכך שהממשל יהיה חייב למלא אחר התחייבויות של הממשלה הנוכחית בראשו של עבאס.
בתוך כך קרא מנהיג החמאס, איסמעיל הנייה, לקהילה הבינ"ל להמשיך את המימון של הרשות הפלשתינית. "אנחנו מבטיחים לכם שכל ההכנסות יהיו למטרת תשלום משכורות, חיי היום-יום ותשתית", אמר הנייה במסיבת עיתונאים שערך, כשהוא מתייחס לחשש שהביעה הקהילה הבינ"ל, כי הכספים שיתקבלו ברשות יופנו למימון הטרור.
רייס תיפגש עם גורמים נוספים במועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון בנושא האיום הגריעיני של אירן ובהצבעה הקריבה העוסקת בשאלת הטלת סנקציות על זו האחרונה במידה ולא תעצור את התוכנית הגרעינית שלה.
בוש: ארה"ב לא תתמוך בממשלת חמאס
הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, פנה בדבריו היום לשני נושאים מרכזיים המעסיקים בימים אלה את הקהילה הבינ"ל. בוש אמר כי לא יתמוך בממשלה פלשתינית המורכבת מהחמאס וכי ארה"ב מנסה לבנות חזית מאוחדת כדי לעצור את תוכנית הגרעין של אירן.
"מפלגת החמאס הבהירה כי לא יתמכו בזכותה של ישראל (להתקיים)", אמר בוש לאחר שסיים פגישה עם הקבינט. "ואני הבהרתי כי כל עוד זוהי מדיניותם... לא נתמוך בממשלה פלשתינית המורכבת מהחמאס". בוש אמר כי החמאס, אשר זכה בבחירות בשבוע שעבר, חייב להיתפרק מנשקו ולהתנער מהטרור.
בנוגע לאירן חלה התקדמות קלושה. בוש דיבר, בשעה שמתנהלות שיחות בין אירן ובין האיחוד האירופי בבלגיה, תוך התקדמות כמעט אפסית. גורם בריטי בכיר בשיחות, ג'ון סוורס, אמר כי אירן לא הציע שום דבר חדש בפגישה, אשר למעשה לא היה מו"מ רשמי.
בוש אמר, כי כעת האופציה לחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, ארה"ב, בריטניה, צרפת, רוסיה וסין, לעבוד יחדיו כדי להעביר את הטיפול בעניין למועצת הביטחון כולה. "אנחנו עומדים להמשיך לעבוד עם חברינו ובנות-בירתנו כדי להציג חזית מאוחדת לאירנים", אמר בוש.
"והמסר הוא זה: ותרו על השאיפות הגרעיניות שלכם. החדשות הטובות הן, כי רוב העולם מכיר בכך שאירן, בהיותה חברה חסרת שקיפות, ממשלה שהפרה את חוקי סבא"א, היא כזו אשר אי אפשר לבטוח בה עם הטכולוגיה שמאפשרת לה לפתח נשק גרעיני". בוש נפגש עם חברי הקבינט לקראת הנאום לאומה שיישא מחר.

תאריך:  30/01/2006   |   עודכן:  30/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עו"ד, רואי חשבון ומנהלי חברות קנו 30 דירות בנות 200 מ"ר בפרויקט של עיני-אבנר על המגרש-לשעבר של מוניות "אביב"    הכל נמכר לפני תחילת הבניה
אסף גדות
חברת לנובו תספק את ציוד המחשוב לכפר האולימפי ולמרכז התקשורת המרכזי, ותעניק מחשב נייד לכל ספורטאי ישראלי שיעלה לשלב הגמר בתחרויות בטורינו
אסף גדות
חברת נטוויז'ן בשיתוף עם 'שרים קריוקי' משיקה אתר קריוקי חדש בו בין השאר יוכלו הגולשים להתחרות ביניהם
עומר שיקלר
קנצלרית גרמניה המשיכה היום בביקורה בישראל    ביקרה ביד ושם וקיימה פגישות פוליטיות עם נתניהו, לבני ואבו מאזן    אבו מאזן: אשאר בתפקיד עד תום הקדנציה
עומר שיקלר
ראש עיריית נתניה: נתניה מצטרפת לערים המקדמות את הספורט בישראל, נשקיע 135 מיליון שקלים בהקמת איצטדיון כדורגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il