X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ראשי יש"ע והאיחוד הלאומי: "מי לה' אלינו!"

צה"ל חוסם דרכי הגישה לעמונה

מח"ט בנימין חתם על צו המגביל הגישה לאיזור עמונה אולמרט דחה בקשה של ראשי מועצת יש"ע לדחות בחודשיים את ההריסה מועצת יש"ע: "להגיע בכל מחיר"
▪  ▪  ▪

החל מהערב מונע צה"ל, בעזרת מחסומים הפרושים ברחבי יהודה ושומרון, מאזרחים אשר בכוונתם להפריע לפינוי מלהגיע למאחז הבלתי חוקי עמונה. כך הודיע צה"ל. מח"ט בנימין, אלוף משנה מיקי אדלשטיין, חתם הערב (ב', 30.1.06) על צו המגביל את הכניסה לאזור. כל מי שייכנס בכל זאת לשטח, שהוגדר שטח צבאי סגור, מסתכן במעצר ובכתב אישום.
בשעות הערב עצרו כוחות צה"ל שני אוטובוסים, בהם היו פעילי ימין אשר עשו את דרכם לעבר עמונה. פעילי הימין נחסמו, חלקם עוכבו לחקירה. במועצת יש"ע עידכנו ומסרו, כי אוטובוסים רבים אשר עשו את דרכם לעמונה והובילו מתנגדי פינוי נחסמו על-ידי כוחות צה"ל והמשטרה. הם ציינו, כי החסימות התרחשו במחסומים רנטיס, חיזמה, קריית ספר, תפוח, מעלה מכמש, אדם וגבעת אסף. חלק מהנוסעיהם ירדו מהאוטובוסים והחלו לצעוד. בצבא קיים חשש כי חלק מהצועדים ינסו לעבור דרך כפרים פלשתינים והחיילים יאלצו להיכנס ולאבטח אותם.
ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, דחה בקשה של ראשי מועצת יש"ע: לדחות את הריסת הבתים בעמונה בחודשיים, בעוד הם יפעלו להסדיר את הבעיות המשפטיות. אולמרט ציין, כי הוא מתכוון לפעול בהתאם לפסיקת בג"צ, ולבצע את הפינוי עוד השבוע. הפינוי מתוכנן לביצוע ביום רביעי השבוע.
בהודעת צה"ל נאמר, כי כוחות הביטחון המאיישים את מחסומי צה"ל הקיימים באיזור מורשים למנוע מעבר של כלי רכב ואנשים מתוקף הצו שהוציא מפקד החטיבה, וזאת בהתאם לסמכויותיו כמפקד הצבאי באיזור. "אין בכוונת צו זה לפגוע בתנועה השוטפת של התושבים הגרים במרחב", הוסיפו בצה"ל.
גורם צבאי אמר ל- Nfc, כי החיילים במחסומים הונחו למנוע מעבר מקבוצות גדולות של מתנגדים, בעיקר כאלה העושים את דרכם באוטובוס או שברשותם ציוד לשהייה ארוכה בשטח. הם הוסיפו כי מדובר בצעד מקדים להוצאת צו אלוף לסגירת השטח. לדבריהם, צו כזה ייחתם בקרבת מועד הפינוי.
במועצת יש"ע מיהרו להגיב להודעת צה"ל וקראו להמוני ישראל להגיע למאחז כדי לקחת חלק בפעולת ההתנגדות לפינוי. "עשינו כל שביכולתנו כדי למנוע עימות וקרע בחברה הישראלית, אך נותרנו בודדים במהלך הזה, משום שיש מי שרוצה בכל מחיר לפגוע בהתיישבות ממניעים פוליטיים". ראשי יש"ע מכוונים במיוחד לאולמרט, אשר לטענתם הוא מנסה, כיו"ר בפועל של קדימה, להפגין את מדיניותה על-חשבון המתיישבים/המתנחלים.
במועצה ציינו, כי יש לעקוף את המחסומים ואף לצעוד ברגל לשטח המאחז. "במקומות בהם יש חסימה של הצבא - ההוראה היא להתארגן בקבוצות ולהתחיל לצעוד ברגל על-מנת להגיע לעמונה בכל מחיר", נמסר מטעם המועצה.
באיחוד הלאומי יצאו בקריאה דומה ואמרו: "אנו קוראים לכל מי שאיכפת לו מארץ-ישראל, לכל מי שכואב את עתידו של העם היהודי: לבוא ולהתנגד בכל דרך למעשה ההריסה. מי לה' אלינו! רק אם נעמוד ונתנגד יחד בקהל גדול ורב, וננסה לחסום את הרעה, נוכל אולי להצליח. ודאי נוכל להצליח להציב תמרור אזהרה לעתיד בפני חורשי הרעות". אתמול עבר ח"כ אורי אריאל עם משפחתו ליישוב עמונה.

תאריך:  30/01/2006   |   עודכן:  01/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גדעון עזרא
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החזיר את רשיון העו"ד ופעיל בנדל"ן מניב בפלורידה    אנגלו סכסון מכרה לקורין זכיון בניו-יורק    שלזינגר: 20% מקוני הדירות בחצי השנה האחרונה - משקיעי חוץ
שלומי דיאז
היאחב"ל עיכב לחקירה 11 חשודים חברי ארגון פשיעה שהלבינו על-פי החשד סכום של כ-10 מיליוני שקלים
עומר שיקלר
יו"ר העבודה, עמיר פרץ, השתתף בכנס ועידת האינטרנציונאל שהתקיים באתונה    מבטיח להתקדם ל- 'מפת קבע' עם או בלי שיתוף פעולה של הפלשתינים
הדר פרבר
כך טוענים במודיעין המערבי, כפי שדווח בדיילי טלגרף הבריטי    זאת במקביל לביקורה של מרקל בארץ ולדבריה: אירן מהווה איום לא רק למדינה היהודית אלא לעלום הדמוקרטי כולו
יפעת גדות
החוקרים מקווים לפתח אופציה טיפולית לסרטן השד בשלב מוקדם שתקטין את הפגיעה בשד וברקמות הנורמליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il