X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זוגות אנליטיים ברמה גבוהה כמו מדענים, עשויים להיות בעלי סיכויים גבוהים יותר להביא לעולם ילדים אוטיסטיים לעיתים קרובות נמשכים זה לזה ולכן מגבירים את הסיכויים להעביר את הגנים האוטיסטיים לצאצאיהם
▪  ▪  ▪

זוגות אנליטיים ברמה גבוהה, כמו מדענים, עשויים להיות בעלי סיכויים גבוהים יותר להביא לעולם ילדים אוטיסטיים, כך טוען מומחה בתחום.
פרופ' סימון ברון-כהן, מאוניברסיטת קיימברידג', אמר כי התופעה עשוייה להסביר את העלייה האחרונה באבחונים. הוא מאמין כי הגנים ההופכים אנשים אלו לאנליטים עשויים גם לפגוע בכישורים החברתיים והתקשורתיים. חולשה באזורים אלו היא המפתח למאפייני האוטיזם.
הסברה היא כי ילד אחד מתוך 100 סובל מצורה מסויימת של אוטיזם - הרוב הגדול הם בנים. מספר האבחונים נמצא בעלייה, אך ישנם מומחים בתחום הטוענים, כי הסיבה לכך נובעת פשוט מהעובדה כי ישנה מודעות גדולה יותר למצב.
במסמך שפורסם בעיתון 'Archives of Disease of Childhood', תייג פרופ' ברון-כהן מדענים, מתמטיקאים ומהנדסים כ"שיטתיים". הוא תיאר אותם כאנשים בעלי כישורים בניתוח מערכות, בין אם מדובר ברכב ובין אם בשאלה מתמטית.
אנשים אלו נוטים גם להתעניין פחות בצד החברתי של החיים, ויכולים להציג התנהגויות כמו אובססיה לפרטים - תכונה קלאסית הקשורה לאוטיזם.
ראיות מצטברות
פרופ' ברון-כהן טוען, כי אנשים אלו לעיתים קרובות נמשכים זה לזה ולכן מגבירים את הסיכויים להעביר את הגנים האוטיסטיים לצאצאיהם.
הוא ציין סקר שהשתתפו בו 1,000 חברים באיגוד האוטיסטים הלאומי בבריטניה וגילה, כי אבות וסבים לילדים עם מצבים אוטיסטיים שונים נוטים פי שניים לעבוד במקצועות שיטתיים.
בנוסף, לסטודנטים במדעי הטבע (ביולוגיה, פיזיקה, כימיה) יש מספר גבוה יותר של קרובי משפחה הסובלים מאוטיזם מלסטודנטים במקצועות ההומניים, ואצל מתמטיקאים יש שיעור גבוה יותר של מצבים אוטיסטיים שונים לעומת האוכלוסיה הכללית.
מחקר אחר גילה, כי הן אמהות והן אבות לילדים עם אוטיזם הגיעו לניקוד גבוה בשאלונים שמדדו מאפיינים אוטיסטיים.
מחקרים שהשתמשו בסריקות מוח הראו גם הם, כי אמהות לילדים אוטיסטיים לעיתים קרובות הראו דפוסים של פעילות במוח הקשורים יותר לדפוסים גבריים.
לדברי פרופ' ברון-כהן, העלייה באוטיזם עשוייה להיות קשורה לעובדה, כי כיום קל יותר לאנשים אלו לפגוש זה בזה בשל אירועים כמו ועידות בינלאומיות, אפשרויות תעסוקה גדולות יותר ונשים רבות יותר העובדות בתחומים אלו.

תאריך:  31/01/2006   |   עודכן:  31/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הקלטת, ששודרה באל-ג'זירה יום לפני נאום בוש לאומה, מספקת למעשה את העדות לכך שא-זווהרי עדיין בחיים
הדר פרבר
אל-ג'זירה שידרה חלקים מהקלטת שבה נשמע בכיה של החטופה    הכתב קרא לשחרורה של "אישה חפה מפשע"    לא פורסם מועד האולטימטום של החוטפים
יפעת גדות
חוקרים טוענים כי אי אפשר לתלות את העלייה בהשמנה ברוב מדינות העולם רק בשינויים בצריכת המזון ובפעילות גופנית    המסקנה: אדנווירוסים תרמו לכך
הדר פרבר
האו"ם יקיים ועידה עם עשרות תורמים במטרה להפוך את אפגניסטן למדינה יציבה בעלת שלטון דמוקרטי וכלכלה בת-קיימא
יהונתן דחוח-הלוי
בכירים פלשתינים מביעים ביטחון שמאמצי התיווך האירופאים ישאו פרי וח'אלד משעל יכנס לרצועת עזה כבר בשבוע הבא - משעל ממשיך בתנופת הפעילות המדינית - לאחר ביקור בסוריה יוצא משעל למצרים ומשם לסעודיה ולמדינות המפרץ בניסיון לגייס כספים כחלופה לסיוע האירופאי והאמריקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il