X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכוחות הגיעו לעופרה - נערכים לעימות עם אור ראשון

אלפים הגיעו לסכל בכוח פינוי עמונה

כוחות הביטחון השלימו את ההכנות להריסת תשעת המבנים אלפי מתנגדים הגיעו והכינו את ההתנגדות ביצרו את המבנים ובנו סוללות מגן מועצת יש"ע: לא להפעיל אלימות
▪  ▪  ▪

מבצרים את המאחז [צילומים: AP]

הגיעו למקום בשבילים ובאוטבוסים

שלומי דיאז
המשטרה ערוכה לאפשרות של חסימות כבישים

   עומר שיקלר
המתנחלים נערכים לעימות אלים

   עומר שיקלר
צה"ל חוסם דרכי הגישה לעמונה

   שלומי דיאז
בג"צ דחה העתירה נגד פינוי עמונה

   עידן יוסף
"העבודה הצטרפה לקדימה, ואולמרט - לחמאס"

יותר מ- 2,000 איש הגיעו בימים האחרונים למאחז הבלתי חוקי עמונה ולהתנחלות עופרה הסמוכה לו, והם ערוכים עתה לעימותים עם כוחות הביטחון כאשר אלו יגיעו למקום, ככל הנראה עם אור ראשון ביום רביעי, כדי להרוס את תשעת מבני הקבע שהוקמו במאחז.
בשעות הלילה הגיעו לאזור עופרה כאלפיים שוטרים מהכוח שיבצע את מלאכת הפינוי. הכוח, אשר הגיע למקום מבסיס האימונים בלכיש, קיבל הנחייה בשלב ראשון להמתין בעופרה, ונראה כי הוא ייכנס לשטח המאחז עם אור ראשון של יום ד'.
בצה"ל עידכנו, כי החל משעות הערב הוחלט על הרחבת מעגל המחסומים אשר מונעים כניסת אזרחים אשר מנסים להגיע לאיזור עמונה כדי להפריע לפעולות הפינוי. החסמים הוקמו במספר נקודות: לאורך כביש מספר 60, מצפון לדרום; בכביש אלון לכיוון כביש 60; ובאיזור כוכב השחר ועל כביש עטרת-חלמיש לכיוון כביש מספר 60.
בצה"ל הדגישו, כי המאחז יפונה תוך ימים על-פי הנחיית הדרג המדיני. גם מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, חזר שוב על עמדתו: הפינוי לא יעוכב, ויבוצע על-פי התוכנית המקורית. היינו: עוד השבוע.
מועצת יש"ע: בשום מקרה אין לנקוט באלימות
בשעות הערב (ג', 31.1.06) שהו כבר אלפי בני אדם בעמונה וזכו לשמוע שורה של הוראות מרבנים, מהנהגת המאחז, ומראשי יש"ע, כי בשום מקרה אין לנקוט באלימות. במועצת יש"ע הודיעו כי פנו לצעירים וביקשו מהם להסתפק בהתנגדות פסיבית ובהאחזות עיקשת בקרקע. הם הוסיפו, כי בכל בית בו ייתבצרו מפגינים, ישהו גם מבוגרים שתפקידם יהיה לדאוג שהמאבק לא יהפוך לאלים. "לא נשחק לידיו של אולמרט, על-אף המשך התקפותיו נגדנו", הודיעו במועצת יש"ע.
רבים מהצעירים הודיעו, לעומת זאת, כי הם מתכוונים להתעמת עם החיילים, ובמידת הצורך גם יעשו שימוש באלימות. במהלך היום הם ביצרו את הבתים, הציבו גדרות תייל על הגגות, חפרו תעלות והציבו סוללות עפר כדי למנוע כניסת טרקטורים. על-פי גורם משטרתי במידע מודיעיני שהתקבל לגבי האנשים בתוך המאחז נראה כי התחמשו בבקבוקים, ברזלים והכינו מאגרי צמיגים להבערה.
במטה למען ארץ ישראל פנו למפקד פיקוד מרכז, האלוף יאיר נוה, וכן למפקד מחוז ש"י במשטרה, ואמרו כי "הוראות אולמרט ומופז להריסת בתי עמונה הן בלתי חוקיות בעליל וחובה לסרב להן". הם הוסיפו, כי אין לשרי הממשלה סמכות להורות על אכיפת חוק פרטנית וכי ההחלטה התקבלה ממניעים פוליטיים.
העימותים נמשכים
סמוך לשעה 18:00 הגיעו כמאה מפגינים למחסום חווארה והחלו להתעמת עם החיילים המוצבים במקום. דווח, כי רכב צבאי חובל, גלגליו נוקבו ומראותיו נופצו.
בשעות הבוקר (ג') פרצו עימותים בין פעילי ימין, בעיקר מנוער הגבעות, לבין חיילי צה"ל באזור המאחז עמונה והישוב עופרה. על-פי גורמי צבא ומשטרה, כמאה בני נוער, מרביתם מוגדרים "נוער הגבעות" הגיעו לישוב עופרה ולמוצב צה"ל הסמוך, שמאבטח את הישוב, והחלו להתעמת עם החיילים.
קבוצה של כמה עשרות בני נוער הצליחה לפרוץ את השער ולהיכנס למוצב. בני הנוער אף הצליחו, למרות מאמצי החיילים למנוע מהם זאת, לחבל במספר כלי רכב ובכלים הנדסיים שהוצבו במקום לצורך פינוי עמונה. למקום הוזעקו כוחות צה"ל נוספים וכן שוטרים של מחוז ש"י, ובתום כשעה של עימות התפזרה קבוצת בני הנוער.
גורם משטרתי מסר, כי על-פי ההערכות, ולמרות מחסומים שנפרסו באיזור על-ידי הצבא, הצליחו כאלפיים בני נוער להיכנס לעמונה והם יחכו שם לכוחות המפנים. ההערכה היא, כי הכוח המפנה יתקל במראות דומים, אם לא קשים יותר, מאלו שהיו בעת פינוי הרצועה והישובים חומש ושאנור.
ביום שני סיימו 2000 שוטרים את אימון ההכנה לפינוי, אליהם יצטרפו כארבעת אלפים חיילים. כחלק מהניסיון למנוע תגבור המאחז על-ידי פעילי ימין, הקים צה"ל מחסומים ביהודה ושומרון, וכן הגביל את תנועת הנכנסים לאזור באמצעות צו מיוחד שהוציא מפקד חטיבת בנימין, אלוף משנה מיקי אדלשטיין.

תאריך:  31/01/2006   |   עודכן:  01/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גדעון עזרא
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
דרך נוספת לטיפול בהשמנת יתר: מכשיר המודד חילוף חומרים בגוף ע"י בדיקת נשימה שאורכת כ-10 דקות    בדרך זו כל אדם יקבל מרשם דיאטה לפי המטבוליזם האישי שלו
שי פאוזנר
BDI: חצה את קו 10 ימי פיגור בתשלומים בממוצע    תהילה ינאי: "המבחן האמיתי בפתחה של שנת 2006 הוא צמצום ימי האשראי בהסכמה, תוך שמירה ואולי אף צמצום נוסף, של ימי הפיגור הממוצעים"
יפעת גדות
הגנים הם השולטים בקירחות
יפעת גדות
חמש שנים לאחר שנבחר אל"מ אילן רמון להיות הישראלי הראשון שיטוס לחלל, המריא לחלל על סיפון המעבורת "קולומביה"    עם כניסתה חזרה לאטמוספירה, התרסקה המעבורת קולומביה בשל פגיעה שנגרמה לכנף השמאלית של החללית    כל שבעת חברי הצוות נספו בהתרסקות
שלומי דיאז
אזרח תקף אותו בסמוך לחוף הים, היכה אותו ובעט בו תוך שהוא דורש ממנו להזדהות    התייר נפצע קל    התוקף נעצר והוברר שהוא שיכור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il