X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר באוניברסיטת חיפה על נישואים שניים מצא, כי מספר הילדים בבית משפיע על מתחים בין בני הזוג ועל שביעות הרצון מהנישואים
▪  ▪  ▪

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה מגלה, כי בנישואים שניים, ככל שיש יותר ילדים שמתגוררים בבית, כך מתרבים המתחים בין בני הזוג ושביעות הרצון מהזוגיות פוחתת.
"בנישואים שניים קיימת ציפייה להצלחה גדולה יותר, שמקורה בהנחה שזוגות הנישאים בשנית עושים זאת מתוך בחירה זהירה ומושכלת יותר של בן או בת הזוג, הבנה מעמיקה יותר של מורכבות חיי זוגיות ומשפחה ונכונות רבה יותר לשמור על הקשר החדש ועל המסגרת המשפחתית החדשה", אומרת רונית שטרית, שחקרה את הנושא במסגרת החוג לחינוך באוניברסיטת חיפה.
"למרות ההיגיון שבציפייה זו, הנתונים הסטטיסטים מעידים על אחוז גירושין גבוה יותר בנישואים שניים מזה שבנישואים ראשונים", הוסיפה.
פער בין ציפיות לנתונים
מטרת המחקר, שהתבצע בהנחייתו של פרופ' יוסף גוטמן, היתה לבחון הסברים אפשריים לפער בין הציפיות לבין הנתונים. השתתפו בו 73 גברים ונשים הנשואים בנישואים שניים, כאשר לפחות לאחד מבני הזוג, ילדים מנישואים קודמים.
המחקר מצא, כי המתח בין בני הזוג עולה במקביל לעליה במספר ילדי בן הזוג החיים בבית, מספר הילדים הביולוגיים ומספר הילדים המשותפים. עוד נמצא כי כתוצאה ממתח זה יורדת רמת שביעות הרצון של בני הזוג מנישואיהם.
סגנונות הורות שונים
"תפקיד ההורה החורג במשפחה החורגת הוא תפקיד טעון מבחינה רגשית המעלה סוגיות רבות. כניסה של הורה חדש למשפחה עלולה לגרום למתחים שונים במשפחה, בעיקר בגלל מורכבות היחסים בין ההורה החורג לבין הילדים של בן או בת הזוג, ובין ההורה החורג וההורה הביולוגי שבבית", הסבירה החוקרת את הממצאים. דוגמאות לכך הן מוקדי מתח סביב משמעת וחינוך הילדים, וכן סגנונות הורות שונים.
שטרית מציעה גם הסבר נוסף לחיכוכים בין בני הזוג: "זוגות בנישואים שניים, יותר מהראשונים, נוטים לנהל משאבים כלכלים באופן אישי ונפרד מבן זוגם, אם בשל האחריות הכלכלית כלפי הילדים הביולוגיים מהנישואים הקודמים, או בשל רצונם של בני הזוג לחוש ביטחון כלכלי. ניהול נפרד של המשאבים הכלכליים עלול להוות מוקד למתח, בעיקר בשל העובדה שלפחות על אחד מבני הזוג לדאוג כלכלית גם למשפחתו הראשונה".
"בניית משפחה שנייה ויצירת קשר חדש בין שני תאי המשפחות הראשונות טומנת בחובה מוקדי לחץ רבים המשפיעים על בני המשפחה החדשה, ובעיקר על המערכת הזוגית ושביעות הרצון הזוגית", סיכמה החוקרת.

תאריך:  02/02/2006   |   עודכן:  02/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כשעה לפני הפיצוץ, התקשרה אישה כדי להזהיר מפני פצצה שהוטמנה מחוץ לדואר האזורי באזור התעשייתי של פרברי בילבאו    לא היו נפגעים בעקבות הפיצוץ
יואב יצחק
המניות הנמכרות מקנות כ-15.83% מהזכויות בהון ובהצבעה (בדילול מלא 15.17%)    לבייב הינו בעל השליטה באפריקה ישראל    בלאומי מלינים על כך שנאלצו למכור את המניות בשל החוק החדש והנחיות החדשות של בנק ישראל
יפעת גדות
חוקרים גילו, כי חומצות שומן אומגה-6, הנמצאות בשמן תירס, גרמו לגידולים במעבדה לגדול פי שניים מהגידולים ללא חומצות השומן הנוספות
מירב לוי
סיורים בשמורת נאות קדומים, אל המרבדים האדומים בנחל הבשור, עגורים בעמק החולה, סיורים בעיר העתיקה בבאר שבע, צעידה בעקבות אגדת הל"ה ועוד...
הדר פרבר
בנאומו הראשון בנושא, מאז סיים את תפקידו כנשיא האיחוד, צפוי להדגיש את חלקה של בריטניה באיחוד ולציין מנהיגים צעירים שחולקים עמו את חזון אירופה הפתוחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il