X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממסמך שדלף מהמשטרה האיטלקית בריטניה סירבה לשלם כופר על מותה של חסאן דווח לראשונה ב-16 בנובמבר ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה
▪  ▪  ▪

השם מרגרט חסאן מצלצל מוכר? השם של החטופה כבר מזמן ירד מהכותרות, כשהאמת שמאחורי החטיפה ומותה של חסן עדיין לוט בערפל. כעת מדווח "האוסטרליאן" כי חוטפיה של מרגרט חסאן, עובדת הסיוע הבריטית שנרצחה ב-2004, דרשו כופר בסך 10 מיליון דולרים. על-פי הדיווח, הנתונים הללו עולים ממסמך שדלף מהמשטרה האיטלקית.
החשוד העיקרי המופיע בדוח, שיח עבדל סלאם אל-קובייסי, הוא גורם בכיר באולמה, קבוצה סונית קיצונית הידועה בשם 'איגוד המוסלמים המלומדים'. אל-קובייסי עדיין נמצא בבגדד ומטיף נגד הכוחות האמריקנים ובני-בריתם בעירק.
הרשויות בבריטניה קיבלו מידע על דרישת החוטפים, אך לא שולם כל כופר, כך נכתב בדוח. חסאן, אשר בבעלותה היתה גם אזרחות עירקית, חיה בעירק במשך שלושים השנה האחרונות לחייה, ונחטפה ב-19 באוקטובר 2004. על מותה דווח לראשונה ב-16 בנובמבר ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה.
לפי הדוח האיטלקי, הכופר של חסאן, אשר ניהלה את סעיף CARE בינ"ל בעירק, נדרש על-ידי שיח קובייסי, עמו ערכו הרשויות באיטליקה משא-ומתן על גורלם של חטופים איטלקיים בעירק. את המו"מ ניהלו מוריזיו צ'לי, נציג מיוחד מהצלב האדום האיטלקי בעירק, נאצר נוואר אל-רוואס, רופא עירקי תושב איטליה, ו"משתף פעולה מקורב" לצ'לי.
בעיתון La Repubblica צוטט ד"ר רוואס בשיחת טלפון עם שיח קובייסי באוקטובר 2004, זמן קצר לאחר שחרורה של סימונה טורטה וסימונה פרי, שנחטפו בעירק. על-פי המסמך שהודלף, ד"ר רוואס נבעת כששיח קובייסי דרש כופר בסכום של 10 מיליון דולר לשחרורה של חסאן.
"אבל לבטח, אם הם שילמו חמישה מיליון כדי לקבל שני נשים, איך... אתה יכול לבקש עשרה מיליון עבור אישה אחת?" שאל רוואס. קובייסי יצר עמו קשר בביתו במערב בגדד, ודחה את הטענות. "אני לגמרי מכחיש את הסיפור הזה", אמר. "זהו ניסיון להכפיש את האולמה, רק בגלל שאני מוביל קמפיין נגד הכיבוש". "אם היו לי 5 מיליון דולר, הייתי מודה לאלוהים".
בריטניה מסרבת לשלם כופר, אך על-פי המסמך שדלף מהמשטרה האיטלקית, עולה כי איטליה שילמה כופר, למרות ששר החוץ האיטלקי, ג'יאנפרנקו פיני, הכחיש כי איטלקיה שילמה עבור שחרור של חטופים כלשהם.

תאריך:  02/02/2006   |   עודכן:  02/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בקליפורניה קבעו היום לראשונה, כי עשן הסיגריות הוא "מזהם אוויר רעלי"
יפעת גדות
מחקר באוניברסיטת חיפה על נישואים שניים מצא, כי מספר הילדים בבית משפיע על מתחים בין בני הזוג ועל שביעות הרצון מהנישואים
הדר פרבר
כשעה לפני הפיצוץ, התקשרה אישה כדי להזהיר מפני פצצה שהוטמנה מחוץ לדואר האזורי באזור התעשייתי של פרברי בילבאו    לא היו נפגעים בעקבות הפיצוץ
יואב יצחק
המניות הנמכרות מקנות כ-15.83% מהזכויות בהון ובהצבעה (בדילול מלא 15.17%)    לבייב הינו בעל השליטה באפריקה ישראל    בלאומי מלינים על כך שנאלצו למכור את המניות בשל החוק החדש והנחיות החדשות של בנק ישראל
יפעת גדות
חוקרים גילו, כי חומצות שומן אומגה-6, הנמצאות בשמן תירס, גרמו לגידולים במעבדה לגדול פי שניים מהגידולים ללא חומצות השומן הנוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il