X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
סערה בישיבות ההסדר
תוכנית השלבים של שטרן יוצאת לדרך
בישיבות ההסדר חרדים: ראש אכ"א זומם להחיל תוכנית בת שלושה שלבים לחיסול ישיבות ההסדר דובר צה"ל בתגובה לפרסום: הנושא אינו מוכר בלשכת ראש אגף כח אדם
האחריות של המכינות והישיבות
בעז העצני
השתתפות החיילים והקצינים הדתיים בגירוש ונישול אנשים מביתם, בפועל ובעקיפין, היא אחד הכשלונות שיש לתת עליו את הדעת ואת הדין * עבודה קשה מצפה ביום כיפור לתלמידי המכינות והישיבות שנטלו חלק בזוועה הזו, להם, לרבניהם ולמוריהם
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
בני ישיבות הסדר מתגייסים לעזרת הסרבנים

   עומר שיקלר
חלוץ: לא מתכוון לפרק את ישיבות ההסדר

   עידן יוסף
אלוף שטרן - חשבון ארוך עם הציבור הדתי

האלוף אלעזר שטרן ממשיך לעורר את חמתם של בני ישיבות ההסדר ורבניהם. בכוונת ראש אכ"א להמשיך את תוכנית השלבים שבה החל, ולשנות באופן מהותי את אופי השירות הסדיר של חיילי ישיבות ההסדר.
רדיו קול-חי חשף היום (יום ה', 2.2.06) כי על-פי התוכנית, המתגבשת בלשכת ראש אכ"א, מתוכננים שלושה שלבים: השלב הראשון, שבו כבר הוחל, עוסק בפירוק פלוגות ההסדר ליחידות משולבות עם חיילים שאינם הסדרניקים. שלב זה החל באופן נסיוני בכמה פלוגות ושטרן צפוי להחילו החל ממחזור הגיוס הקרוב גם על שאר הפלוגות.
על-פי הדיווח, החל ממחזור גיוס מרס יבוצעו שני שלבים נוספים בתוכניתו של שטרן: משך השירות הצבאי יוארך מ-16 ל-22 חודשים ובכל מחזור גיוס יגוייסו 2,000 חיילי הסדר במקום 1,500 כפי שהיה עד כה. מדובר צה"ל נמסר, כי לטענות המובאות אין כל שחר, וכי לא דובר על-ידי ראש אכ"א על העלאת משך השירות של חיילי ישיבות ההסדר לשנתיים. "שירות בני ישיבות ההסדר נעשה מתוקף חוק. בחוק אין הקצאות מספריות, המגדירות את מספר החיילים המתגייסים להסדר, כך שממילא לא דובר על הקטנת היקף הגיוס", לשון התגובה כפי שנמסרה ל-Nfc.
"לא בכפיה"
באיגוד ישיבות ההסדר טוענים כי צה"ל מנסה לחסל את ישיבות ההסדר. דובר איגוד ישיבות ההסדר, הרב דוד סתיו, מסר ל-Nfc כי איגוד ישיבות ההסדר התכנס שלשום (יום ג') לישיבת חירום בנושא. לדבריו, אין לישיבות ההסדר בעיה עם הנושא כל עוד הדבר לא ייעשה בכפיה. הרב סתיו הסביר, כי בקרב ראשי הישיבות עצמם חלוקות הדעות בנושא, ויש לאפשר לכל ראש ישיבת הסדר להחליט מה טוב עבור ישיבתו.
הדובר סיפר, כי בשיחה שקיים עימו הבטיח הרמטכ"ל, רא"ל דן חלוץ, לראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, לא לעשות אף מהלך בכפיה. הוא הדגיש את נושא התנגדות האיגוד לכפייה, וציין כי בקצב בו נעשים הדברים במדינה מבלי להידבר, קשה להאמין כי תהיה הידברות גם בנושא זה. "אנו מוכנים לדון בכל הצעה, ובלבד שלא יכפו", אמר הרב סתיו.
ביטול המסגרת המגזרית
בלשכת ראש אכ"א סבורים כי לאור צורכי כח האדם בצה"ל וגידולם המשמעותי של חיילי ההסדר, קיים צורך לשלב מחלקות אורגניות של בני הישיבות בתוך המסגרות הפלוגתיות. שילוב זה, של חיילי מסלול ישיבות ההסדר בין כלל חיילי צה"ל, הוא חלק מתפיסתו של שטרן הרואה את הצבא כצבא העם, ובא לבטל מסגרת מגזרית מבודדת.
צה"ל רואה בצעד זה, הזדמנות לשילוב החיילים בני מסגרת ההסדר בין כלל חיילי צה"ל ומעוניין לעשות זאת באופן שלא יפגע במסגרת החיים הדתית לה הורגלו ואף ישרת את החיילים הדתיים, שאינם מן ההסדר.
השילוב החל במחזור מרס 2005 ובכוונת צה"ל להמשיך בכך גם בגיוסים הבאים. צה"ל רואה בחיילים בני מסלול ישיבות ההסדר כבעלי תרומה משמעותית וחושש לאבדם, אך חושש מסרבנות על-רקע אידיאולוגי.
אין זו הפעם הראשונה שהאלוף חובש הכיפה שטרן מקומם עליו את הציבור הדתי. לפני כחודש פורסם בעיתון "בשבע", כי בכנס סגור נאם שטרן בפני מפקדי פלוגות ואמר, כי לפעמים דמוקרטיה דוחה שבת, בהתייחסו לביקור שערך בעיצומה של השבת אצל משפחה פלשתינית שבנה נהרג. בדובר צה"ל נמנעו מלהגיב על הדברים.
יו"ר המפד"ל אמר בתגובה לתוכניתו של שטרן, כי גם כוונות טובות יש ליישם ברגישות הנדרשת. "ראוי שיוזמות חדשות יתקבלו בהסכמה ובהידברות עם ראשי ישיבות ההסדר, גם אם המטרות ראויות, יש להתחשב בתקופה הרגישה בה נמצאת הציונות הדתית", אמר זבולון אורלב.

תאריך:  02/02/2006   |   עודכן:  02/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
ב-36% מהמוסכים שבוקרו באזור המרכז נמצאו אי רישום ואי דיווח על תקבולים    כ-5 מיליון ש"ח נגבו על-ידי מע"מ פתח תקוה
שלומי דיאז
גופת אישה קשישה נמצאה בעיר    מקרה שני השבוע    שניהם באותו הרחוב    נבדק תיק נוסף שלא פוענח עד כה
אלעזר לוין
איזי שרצקי מצטרף ב- 25%    עוד שותפים: צחי ארבוב, גב' בורנשטיין    גברו על נזריאן וקבוצה איטלקית המיוצגת ע"י שאול לגזיאל    יבנו 300 דירות יוקרה ו-20,000 מ"ר מסחרי
הדר פרבר
אין תחליף לנפט, כך אומרים יועציו של הנשיא האמריקני בעקבות דברים שאמר בנאום לאומה
הדר פרבר
דורשים התנצלות של ממשלות דנמרק, נורבגיה וצרפת על פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il