X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
35 החברות במועצת הנגידים של הסוכנות התכנסו על-מנת להצביע על דיווח אירן למועצת הביטחון של האו"ם
▪  ▪  ▪

הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א) פתחה את פגישת החירום שכינסה, בה היא צפויה להפנות את הטיפול בתוכנית הגרעין האירנית למועצת הביטחון של האו"ם. 35 חברי מועצת הנגידים של הסוכנות התכנסו בווינה לישיבה שעשויה להסתיים בקריאה לראש הסוכנות, מוחמד אל-בארדעי, לדווח בשם הסוכנות למועצת הביטחון של האו"ם על צעדים שנקטה אירן - המפרים את התחייבויותיה לסוכנות ולקהילה הבינ"ל.
דובר מטעם סבא"א אמר, כי ועד המנהלים של הסוכנות לא יצביע על הנושא היום. הפגישה צפויה להימשך גם ביום שישי. כדי להעביר את ההחלטה, יש צורך ברוב רגיל של 18 חברות.
ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א), מוחמד א-בארדעי, אמר כי נושא הגרעין האירני "מגיע לשלב קריטי אך עדיין לא מדובר במשבר". מועצת הנגידים של הסוכנות התכנסה היום לדיון חירום בשאלה האם להעביר את הטיפול בגרעין האירני למועצת הביטחון של האו"ם".
דיפלומטים המעורבים בתהליך אמרו עוד בטרם החלו הפגישות, כי רוסיה וסין הבטיחו למדינות המערב כי יתמכו בהחלטה של סבא"א לדווח על אירן למועצת הביטחון. "רוסיה וסין אמרו כי הן עומדות להצביע לטובת ההחלטה", אמר דיפלומט מערבי.
בדיון, שהתקיים בדלתיים סגורות, אמר השגריר האמריקני, ג'ורג' שולטה, כי ארה"ב אינה מחפשת אמצעי ענישה נגד אירן, לפחות לא בשלב זה. בפגישה קרא ראש המשלחת האמריקנית גרגורי ל. שולט להפנות את אירן למועצת הביטחון. "זהו הזמן לשלוח מסר ברור... למשטר האירני על הדאגה של הקהילה הבינ"ל על-ידי דיווח הנושא למועצת הביטחון", אמר.
ארה"ב וחברות קבועות אחרות במועצת הביטחון הסכימו בתחילת השבוע בפגישתם בלונדון להפנות את פרויקט הגרעין האירני לטיפול מועצת הביטחון. עם זאת הסכימו גם על דחיית ההחלטה להטלת סנקציות לפחות עד הפגישה הבאה ב-6 במרס, כדי לאפשר לקבל תמיכה מלאה בהחלטה זו מסין ומרוסיה. יו"ר הוועדה לאנרגיה גרעינית של האו"ם, מוחמד אל-בארדעי, צפוי למסור את הדוח על אירן באותו הזמן.
נשיא אירן, מחמוד אחמדי-נג'אד, ביקר אמש בבושהאר, בה נמצא אחד מהכורים הגרעיניים של המדינה. אמש תקף הנשיא האירני את נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ואמר: "יש לגרור אותו לבית משפט עממי". זאת, בעקבות דבריו של בוש בנאום לאומה, בו הגדיר את אירן כ"אומה המוחזקת כבת-ערובה בידי קבוצה קטנה של אליטה דתית שמובדדת אותה ומדכאת את אזרחיה".
אירן הזהירה אמש כי הפנייתה למועצת הביטחון של האו"ם תגרום למה שהעולם מנסה להימנע ממנו: פעילות מוגברת של העשרת אורניום, מה שעלול להיות הדרך לנשק גרעיני.
למרות שההחלטה להפנות את אירן למועצת הביטחון עלולה לגרום להטלת סנקציות על המדינה, כלכליות ופוליטיות, דיפלומטים העריכו כי ככל הנראה יוחלט תחילה לגנות את אירן בחריפות ולקרוא לה, שוב, לשתף פעולה עם האו"ם.

לאתר סבא"א
תאריך:  02/02/2006   |   עודכן:  02/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
כך הוסכם בהסכם השכר שנחתם עם עובדי החברה    התוספת עבור התקופה שבין ינואר שנת 2000 ועד יוני שנת 2003    בנוסף יזכו העובדים הפעילים בחברה לתשלום חד-פעמי בגובה של 1.7 משכר הבסיס
גלית יצחק
השר אדרי הנחה את היועצת המשפטית של משרד הבריאות לקדם את הנושא    מדובר בהצעת חוק שעיקרה הרחבת מעגל התרומות, כך שלא רק נשים המצויות בטיפולי הפריה תוכלנה לתרום ביציות, אלא גם מתנדבות
שלומי דיאז
ניצב אורי בר-לב נפגש עם ראש המועצה, דרור אהרון    סיכמו על פעילות מוגברת לשיפור הפעילות המשטרתית בישוב
יפעת גדות
הסכנה בהמנגיומות מתעוררת כאשר הן נכנסות לשלב בהן הן גדלות במהירות
גלית יצחק
בניסוי שערך המרכז הישראלי לכושר רגשי נמצא, כי עוזר נהג, היושב ליד הנהג במשך הנסיעה, מפריע ומוציא את הנהג מריכוז, גם כאשר הוא מנסה לסייע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il