בטקס חגיגי שהתקיים (ד', 2.1.06) בלשכת ראש העיר ירושלים, אורי לופוליאנסקי, נחתם הסכם בין רכבת ישראל והחברה העירונית "מוריה", לפיו תבצע "מוריה" את ניהול הפרויקט מטעם רכבת ישראל, בקטע המזרחי של קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א. קטע זה יכלול גשר, מנהרה ותחנת רכבת בירושלים. העלות הכוללת של העבודות תעמוד על כ- 500 מיליון ש"ח.
העבודות יחלו תוך מספר חודשים, בהקמת תחנה תת-קרקעית ליד בנייני האומה וצפויות להסתיים בשנת 2010. אז יחל לפעול הקו.
מדובר בקו הרכבת המהיר ת"א-ירושלים, שיעבור בנתב"ג ובמודיעין. עם השלמת התוואי החדש, יעמוד משך הנסיעה בין תל אביב לירושלים על שלושים דקות בלבד, זמן קצר יותר מהנסיעה ברכב פרטי או באוטובוס.
הגשר שיוקם מעל עמק הארזים הוא באורך של כ- 1,200 מטרים וגובהו כ- 90 מטרים. מנהרת הרכבת תתחיל באזור צומת גני סחרוב ואורכה יהיה כ- 2,400 מטרים. המנהרה תגיע עד למתחם שבין בנייני האומה לתחנה המרכזית בירושלים.
תחנת הרכבת החדשה תהיה בעומק של 80 מטרים מתחת לקרקע, ומהתחנה יעלו הנוסעים באמצעות מעליות ומדרגות נעות אל רחוב יפו.
לופוליאנסקי ציין, כי הפעלת הרכבת המהירה, שתקרב את ירושלים אל מרכז הארץ, תסייע לעידוד הגירה חיובית ותיירות לעיר. "בשילוב עם הרכבת הקלה תהווה ירושלים מודל תחבורתי לערים אחרות בארץ", הוסיף לופוליאנסקי.
מנכ"ל מוריה, יחיאל לביא, מסר כי "שיתוף הפעולה עם רכבת ישראל מהווה מהלך אסטרטגי מבחינת החברה, ויש בו משום פתיחת אפיקי פעולה חדשים לטובת בנין ירושלים ותושביה. חברת מוריה נערכת לביצוע העבודות בחודשים הקרובים בהקמת תחנת הרכבת החדשה באזור בנייני האומה".