X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתו של מנהיג הימין הקיצוני בצרפת מתכוננת לביקורה הראשון בישראל "אני רחוק מבטוחה כי התקשורת הצרפתית נותנת דיווח אותנטי על מה שקורה במזרח-התיכון", היא אומרת בראיון
▪  ▪  ▪

מארין לה-פן, בתו של מנהיג הימין הקיצוני בצרפת, נערכת לביקור ראשון בישראל ומזהירה כי התעלמות מממשלה פלשתינית בהשתתפות החמאס תביא לתוצאות מצערות.
"אני מאמינה שזה (הניצחון) לא בהכרח דבר רע. אנו מקווים שהמפלגה הפלשתינית הרדיקלית תרכך את עמדותיה כשהיא נכנסת לזירה הדמוקרטית. כששוללים מפלגות מדמוקרטיה, אנו דוחפים אותם לקיצוניות. אנו מקווים שיימצא הדרך לצאת מהמשבר", אמרה בראיון ל-EJP, סוכנות הידיעות היהודית באירופה.
מארין לה-פן, בת 37, היא סגנית יו"ר מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית" בצרפת, בראשות אביה הלאומן ז'אן מרי לה-פן. לה-פן האב הורשע מספר פעמים בגין אמירות גזעניות ואנטישמיות. הוא טען כי הכיבוש הנאצי "לא היה יוצא דופן בחוסר אנושיותו", וכי השמדת היהודים בשואה היתה "פרט שולי בהיסטוריה של המלחמה".
בעבר, ניסה לה-פן להגיע לישראל, אך משרד הפנים הישראלי לא התיר את כניסתו. מארין לה-פן, שנבחרה כחברה בפרלמנט האירופאי ביוני 2004, הצטרפה באחרונה לקבוצת המחקר צרפת-ישראל בפרלמנט, ובכך תצטרף לביקורם הקרוב בישראל.
לשאלה אם יש לה קשרים עם חברי כנסת או אישיים פוליטיים בישראל, ענתה לה-פן: "לא, אין לי. וזוהי בדיוק הסיבה שאני נוסעת לשם - לפגוש חברים בפרלמנט הישראלי, כדי לשמוע מה יש להם לומר ומה הבעיות שלהם. אני מקווה להביא למפלגתי אלמנטים חדשים ומעניינים שיאפשר להם למצב את עצמם בנושא הזה".
היא תקפה את מדיניות הנשיא ז'אק שיראק ואת הסיקור התקשורתי בסכסוך הישראלי-פלשתיני. "צרפת היתה צריכה להיות שחקן גדול יותר במזרח-התיכון, אך נכשלה לעשות זאת, כשאיפשרה לארה"ב לשמש כמתווכת. אולם הפלשתינים אמרו 'ארה"ב אינה מתווכת' בקונפליקט הזה. יש מקום לשחקן מאוזן אמיתי. אנחנו די מודאגים מההתפתחויות האחרונות במזרח-התיכון. אין פיתרון קסם. אני רחוקה מבטוחה שהתקשורת הצרפתית נותנת דיווח אותנטי על מה שקורה שם".
סקר שפורסם לפני חודשיים ביומון היוקרתי "לה מונד" גילה, כי רק 39% מהצרפתים סבורים שדעותיו של לה-פן אינן מתקבלות על הדעת. התפנית בדעת קהל נזקפת למהומות האלימות של מהגרים מוסלמיים בפרברי צרפת. 33% מהנשאלים השיבו שהם מאמינים שלה-פן יעלה לסיבוב השני בבחירות לנשיאות ב-2007.
"אני לא חושבת שדיידונה הוא סכנה לשום דבר. אני מקבלת דיאלוג עם כל אחד. הייתי שוקלת לבסוף לדון עימו. אם הצרפתים היו מאוחדים, דיידונה לא היה מופיע", אמרה לה-פן על הקומיקאי הצרפתי המואשם באמירות בוטות נגד יהודים וישראל. היא התלוננה על אפליה של בית המשפט הצרפתי: "הוא יצא זכאי תשע-עשרה פעמים, בזמן שז'אן מארי לה-פן גונה עבור אמירה פי מאה פחות (מעליבה)".
יהודה צייטלין, ראש סוכנות העיתונות היהודית באירופה, אומר כי "ראינו באחרונה באירופה, פוליטיקאים מהימין הקיצוני מנסים להפגין עמדות מתונות ולהשיג לגיטימיות באמצעות ביקור בישראל", כמו למשל פיליפ דווינטר, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "וולמס בלאנג" בבלגיה.
"בקהילה היהודית לא ייראו בעין טובה את המפגש הזה. הם לא שוכחים במהירות את ההתבטאויות הפוגעניות. בארגונים היהודיים בצרפת יש קונצנזוס נגד קיום כל מגע עם החזית הלאומית ומנהיגיה", אמר צייטלין.

לריאיון המלא
תאריך:  03/02/2006   |   עודכן:  03/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
התרומה של מייקל בלומברג הינה למרכז רפואי בעירו, ניו-יורק, החוקר את תחום תאי הגזע    דוברו של בלומברג הכחיש הידיעה    מעניין מה סמי עופר היה אומר על כך?
שלומי דיאז
המשטרה עיכבה לחקירה זוג הורים לילדה בבית הספר    נשקלת אפשרות להשבית חלקית את הלימודים בעיר ביום ראשון
שלומי דיאז
פלשתינים ניסו להפר את הסדר אחרי תפילה    ניסו לבצע תהלוכות מחאה    שוטרים פיזרו אותם ברימוני הלם
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני טרור פלשתינים מאיימים להרוס קונסוליות אירופאיות, להתיר דמם של אזרחי שלוש המדינות ולרצוח את חברי הסגל הדיפלומטי שלהן
שלומי דיאז
הקצין הבודק שמונה על-ידי המפכ"ל קבע עוד כי המשטרה כשלה במניעת יידוי האבנים מחוץ למגרש    המשטרה תכין נוהל תפקוד באירועי ספורט "רגישים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il