X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מצרים לוחצת להטיל פיקוח גם על ישראל

אירן: נתחיל מיידית בהעשרת אורניום

תגובת אירן: בעקבות החלטת סבא"א לדווח על אירן למועצת הביטחון במקביל - סבא"א מצהירה על הצורך במזרח תיכון נקי מנשק גרעיני בישראל מברכים על ההחלטה נגד אירן
▪  ▪  ▪

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), בראשה מוחמד א-בארדעי, החליטה לדווח למועצת הביטחון על תוכנית הגרעין של אירן. החלטה זו, שהתקבלה (יום שבת) בהצבעה, ברוב קולות, סוללת עתה את הדרך להעברת הדיון והחלטה בפורום של מועצת הביטחון, והטלת סנקציות על אירן. בעד ההחלטה הצביעו 27 מהנגידים החברים בסב"א, שלוש מדינות התנגדו (קובה, סוריה וונצואלה), וחמש נמנעו (אלג'יר, בלרוס, אינדונזיה, לוב ודרום אפריקה).
ארה"ב, שהובילה את המהלך נגד אירן, הביעה קורת רוח מההחלטה. דובר משרד החוץ האמריקני אמר, כי סבא"א משגרת מסר ברור לאירן: להפסיק את הפרויקט המאיים על שלום העולם.
הסנטור האמריקני, ג'ון מקיין, ציין כי הוא אינו שולל אפשרות של פעולה צבאית נגד אירן, אם ייכשלו המאמצים הדיפלומטיים, במטרה למנוע מאירן פיתוח פצצה גרעינית. מקיין אמר את הדברים בוועידה במינכן טרם החלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.
באירן כועסים, בישראל מברכים
נשיא אירן, מחמוד אחמדי-נג'אד, הודיע בתגובה כי אירן תחדש, לאלתר, את העשרת האורניום. כמו כן הודיעה אירן, כי על-פי החוק האירני - מעתה, מעת החלטת סבא"א, היא אף מנועה מקבלת הצעת פשרה ומהעברת העשרת האורניום לשטח רוסיה. נציג אירן בסבא"א מסר עוד, כי מעתה לא תתיר אירן לפקחי האו"ם גישה למתקני הגרעין שבשיטחה.
בישראל מברכים על ההחלטה נגד אירן. במשרד ראש הממשלה ובמשרד החוץ מציינים, כי ההחלטה מעבירה מסר ברור לאירן: לעצור מיידית את הפרויקט, העלול לסכן את שלום העולם. יחד עם זאת, נאמר כי ההחלטה הכוללת גם הצהרה בדבר ההכרח לפרז את המזרח התיכון מנשק בלתי קונבנציונלי אינה מקובלת על ישראל, אך היא מחייבת את כל מדינות האזור, ובכללן סוריה, להפסיק ייצור והחזקה של נשק כימי.
ההכרעה נגד אירן היתה אמורה להתקבל כבר ביום שישי. הדחיה נעשתה נוכח המחלוקת בין החברות הקבועות במועצת הביטחון, שכמה מהן, בהן סין, ביקשו להוביל הצעת-החלטה שתחייב פירוז כל המזרח התיכון, לרבות ישראל, מנשק גרעיני. גם כמה ממדינות אירופה מצדדות בכך. עתה נראה כי גם ישראל עלולה להינזק.
מצרים לחצה
מצרים לחצה אף היא על הכללת סעיף זה בהצהרה. הנשיא המצרי, חוסני מובארק, שוחח בנושא מספר פעמים עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ואף ציין כי הסיבה לפרויקט האירני היא יכולתה הגרעינית של ישראל.
הדיון ביוזמה להצר צעדיה של אירן ובמקביל הניסיון להצר צעדיה של ישראל, נמשך כאמור בשבת. אם אכן מתקבלת הצעת-החלטה שכזו, היא עלולה לגרום נזק עצום לישראל, על-אף שזו לא אישרה מעולם כי בידיה נשק גרעיני. על-פי אחת הגרסאות, החברות הקבועות במועצת הביטחון, ובהן ארה"ב, מסכימות להצהרה שתוגש בדבר ההכרח לשמירת המזרח התיכון כאזור נקי מנשק גרעיני.
ההחלטה המרוככת יחסית נגד אירן התקבלה בשבת, כדי לתת "חלון הזדמנות" נוסף לאירן. על-פי הצעת-החלטה שגובשה בתום הדיון ביום שישי, הוסכם כי סבא"א רק תדווח עכשיו למועצת הביטחון על סרבנותה של אירן. בחודש מרס תעביר למועצת הביטחון את הדוח המלא ורק אז תידרש לכך מועצת הביטחון.
אירופה וארה"ב הן שמובילות את הדרישה לחייב את אירן לעצור את פרויקט הגרעין. סין ורוסיה טרם נתנו הסכמתן להטלת סנקציות על אירן - אם וכאשר יובא הדבר להכרעה בפני מועצת הביטחון. כל שהסכימו הוא: לקיים דיון בסוגיה זו במועצת הביטחון.
אירן איימה באחרונה, כי אם יועבר הנושא להכרעת מועצת הביטחון, היא, אירן, תחל לאלתר בייצור אורניום מועשר. נציגים של אירן, ששהו בקירבת מקום הדיונים בוינה, כינסו ביום שישי מסיבת עיתונאים והזהירו כי אירן תפסיק את שיתוף הפעולה עם סבא"א ותימנע מפתיחת המתקנים בפני הפקחים. כאמור לעיל, עתה, לאחר שהתקבלה החלטה כאמור, הודיעה אירן כי היא מממשת את איומה.

תאריך:  03/02/2006   |   עודכן:  04/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הג'יהאד האיסלמי שיגר רקטות קסאם, אחת מהן פגעה ביישוב כרמיה ופצעה ארבעה    החיזבאללה הפציץ מוצבים בהר דב    שני פלשתינים נעצרו עם חגורות נפץ
עידן יוסף
אתר האינטרנט הרישמי מדווח על היורש המסתמן לרב כדורי, ממנהיגיה הרוחניים של הציונות הדתית - הרב מרדכי אליהו
שלומי דיאז
בתאונה נפצע קשה גם ילד בן 7    6 פצועים בתאונה בכביש 443    בתאונה מעורבים 10 כלי רכב    פצוע קשה בתאונה בכביש 412
עומר שיקלר
מחבלי ארגון החיזבאללה פתחו בהתקפה על מוצבי צה"ל    שיגרו פצצות מרגמה וירו טילים    המוצבים היו בכוננות לאחר שביום ה' הזהיר מזכ"ל החיזבאללה מנקמה על הרג רועה צאן לבנוני
נוה יוסף
יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, אהרון דומב, שיקר בשאלון למשרת מנכ"ל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת כאשר ציין כי לא היה מעורב בהליכים פליליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il