בנק הפועלים מסמן את זירת התחרות ה"חמה" החדשה בין הבנקים. הבנק ממליץ (א', 5.2.06) ללקוחות להגביר את השימוש בערוצים הישירים, בעיקר "פועלים בטלפון" ו"פועלים באינטרנט", כדי להפיק את היתרונות המרביים מהארכת יום העסקים.
הבנק מסר, כי כחלק מההערכות למעבר ליום עסקים ארוך, הוא ביצע שינויים טכנולוגיים משמעותיים שיאפשרו מתן שירות מהיר ואיכותי ללקוחות במגוון הערוצים.
נכון להיום, כל פעולה בנקאית המתבצעת לאחר השעה 15:00 מקבלת ערך של יום העסקים שלמחרת. כתוצאה מהמעבר ליום עסקים ארוך, לקוחות הבנק ייהנו מתאימות גדולה יותר בין היום הקלנדרי לבין יום העסקים, שתאפשר ללקוח לנהל את הפעילות בחשבונו בשעות אחר-הצהריים מבלי להפסיד יום עסקים.
הבנק הבהיר, כי סניפיו יפעלו באותן השעות שפעלו עד כה, כך שבימי העבודה המפוצלים (שני וחמישי), לקוחות שיגיעו לסניף בשעות אחר-הצהריים ויבצעו פעולות בנקאיות בחשבונם עד לשעה 18:30, ייהנו מאותו יום ערך. הבנק ביצע את כל ההתאמות הדרושות למתן שירות רציף ללקוחותיו.
הערוצים הישירים שמפעיל הבנק: פועלים בטלפון, פועלים באינטרנט ופועלים בשירות עצמי הותאמו לשינוי ויאפשרו ללקוח לבצע פעולות בנקאיות בימים א' עד ה' עד לשעה 18:30 ובימי ו' עד לשעה 14:00 עם ערך של אותו יום עסקים. אחוזי השימוש הגבוהים של הערוצים הישירים יאפשרו לחלק ניכר מלקוחות הבנק ליהנות מכל יום העסקים בכל ימות השבוע.
המעבר ליום עסקים ארוך מהווה שינוי משמעותי גם ללקוחות שוק ההון. הארכת יום העסקים מאפשרת ללקוחות לבצע פעולות קנייה ומכירה של ניירות ערך לאורך כל יום המסחר בבורסה, תוך זיכוי או חיוב החשבון עם ערך של אותו יום (בניגוד למצב כיום, כאשר פעולות שמבוצעות לאחר שעה 15:00 מקבלות ערך של יום המחרת).
בנק הפועלים מעודד את לקוחותיו העסקיים לבצע את פעילותם הבנקאית השוטפת באמצעות שירות "פועלים באינטרנט לעסקים", לרבות פעולת העברת משכורות לעובדיהם. שירות זה מאפשר ללקוחות לבצע העברת משכורות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע ללא תשלום עמלה בגין העברת המשכורות.
מבדיקות צרכניות שערך בנק הפועלים עולה, כי רק חלק קטן מהלקוחות מודעים לשינוי ולתועלת שניתן להפיק מהמעבר ליום עסקים ארוך. בשל חשיבות הנושא, יחל הבנק בחודש פברואר בפעילות הסברה רחבה במטרה ליידע את הלקוחות על השינוי הצפוי ועל היתרונות הצפויים ממנו לכלל ציבור הלקוחות.
המסר על השינוי הצפוי יתוקשר במגוון נקודות המגע עם הלקוח: סניפי הבנק, אתר האינטרנט, "פועלים בטלפון", מכשירים לשירות עצמי ומכתבים ללקוחות. פעילות ההסברה תכלול דיילות שירות שיסייעו ללקוחות לקבל שירותים, במיוחד בימים שבהם הסניפים פתוחים עד 18:30, וכן עלוני מידע שיחולקו ללקוחות הבנק.