X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הפטריוטיות של אימא למען הרחבת גבולות המדינה ולהפרחת השממה על טרשי השומרון מעצבנים קצת את המשפחה מה עושים? שואלים את פי הרב
▪  ▪  ▪

האם המאבק על ארץ ישראל דוחה את חיי המשפחה? תשובה מעניינת ניתנה בנושא השבוע על-ידי הרב זלמן מלמד לאישה בת 43, אמא ל-4 ילדים (שניים עדיין בבית - בן 15 ובת 11).
הרב מלמד, ראש ישיבת בית אל, רב היישוב בית אל ב' וממייסדי ערוץ 7, נשאל באתר ישיבה שאלות מגוונות בנושאי הלכה וידוע בפסיקתו הנחרצת בעד ההתיישבות בשטחי יהודה ושומרון והאיסור ההלכתי לפנותם, אפילו במחיר סירוב פקודה.
"במשך השנה שעברה הקפדתי להקדיש יום בשבוע למאבק נגד ההינתקות, ובקיץ עזבתי את משפחתי ואת מקום העבודה למשך חודש לצורך זה", כותבת השואלת לרב. "דמיינתי לעצמי את מאות האלפים שינועו דרומה ופשוט ימלאו את כל הכבישים עד שלא ניתן יהיה לבצע את הגירוש. כמובן שזה לא מה שקרה. חוץ מייאוש על כשלון המאבק ההוא, אני מיואשת מהמשך החרבן שצפוי ביו"ש החל מפינוי שכונת שלהבת בחברון", תיארה את אכזבתה.
השואלת תיארה את התנגדות בני משפחתה לפעילותה הפוליטית: "כיום אני תוהה איך עלי לפעול ומה אני יכולה לעשות למען ארץ ישראל?... למרות גילי, אני בכושר טוב, אני חזקה, יכולה להסתדר בלינה בשטח, ולא מאד פוחדת מאלימות השוטרים (אולי כדאי שאפחד יותר). מצד שני, לכל פעילות כזאת אני יוצאת לבד, כיוון שבעלי לא מסכים לפעילות הפוליטית שלי, וכך גם הילדים שלי".
"מכל המאבקים מתחשלים"
בסופו של דבר שאלה האם עליה להגיע למקומות שעומדים לפנות, או שממילא זה לא יעזור? "אני לא מסוגלת לשבת בבית ולא לעשות כלום בזמן שמתרחש אסון כזה!", הפטירה.
הרב מלמד בתשובתו מבכר את חיי המשפחה על פני מצוות כיבוש הארץ. "מסירותך למען ארץ ישראל ראויה לשבח. אין כל ספק שכל התנדבות כזו מוסיפה עוד זכויות ומקרבת את הגאולה, וגם אם אין תוצאות מידיות אנו בטוחים שאף פעולה אינה לחינם, אלא מצטרפת לחשבון גדול שעוד יתגלה", מוקיר הרב את מאבקה הנחוש.
"אך נראה לי שצריך לשמור על איזון נכון ולא לפגוע בחיי המשפחה יתר על המידה. לשאלה האם להגיע למקומות שבסכנה של פינוי: אין חובה להיות בכל מקום. יש לעשות זאת במינון נכון בהתחשבות עם המשפחה. מכל המאבקים הללו אנו מתחשלים ומעמיקים את הקשר לארצינו הקדושה. וכל מצווה שמסרו ישראל את נפשם עליה נתקיימה בידם", הסביר.

תאריך:  06/02/2006   |   עודכן:  06/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
בשתי החברות, המבקשות ליצור מהפיכה בתחום הדואר האלקטרוני החינמי, מאמינים שהשירות בתשלום יביא לירידה דרסטית במספר דברי דוא"ל הזבל שנקבל
שי פאוזנר
המשחק המסיים את ליגת הפוטבול האמריקנית, אמור למשוך קהל של יותר מ-140 מיליון צופים    לכן, הפרסומות יקרות כל כך ויכניסו לבעלי הקבוצות ורשתות הטלוויזיה סכום בלתי נתפס
ש פאוזנר
התקציב אמור להגיע לכ-2.7 טריליון דולר, כאשר ממשל בוש נמצא כיום בחוב של יותר מ-8 טריליון דולר    סעיפי הביטחון במלחמות בעירק ובאפגניסטן, הם אלה שהביאו לעיקר הגרעון הענקי
אסף גדות
יצרנית הרכב BMW נכנסה לרשימה השחורה של מנוע החיפוש Google בעקבות הפרה של חוקי החברה
שלומי דיאז
נראה שהדוד הוא שנהג במכונית שדרסה את הפעוט    הבוקר נהרגו שני בני אדם בתאונה בגבעתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il