X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשטרה ירתה לעבר אדם בהפגנה באפגניסטן שר הפנים של לבנון התפטר בעקבות הפרשה הפגנות בקהיר, באינדונזיה, מלזיה ר"מ נורבגיה: נתלונן לאו"ם נגד סוריה שלא מנעה את האלימות בשגרירותנו
▪  ▪  ▪

פרשת הקריקטורות לא הסתיימה ונראה כי הזעם בעולם המוסלמי רק מתגבר, זאת בעקבות פרסום הקריקטורות בעיתונים מערביים בסוף השבוע.
חדשות BBC: אפגני נהרג בהפגנה מחאה נגד פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד - זהו מקרה המוות הראשון במסגרת הפרשה. עוד דווח על שני פצועים.
בחדשות BBC דווח (א'), כי המשטרה במזרח העיר מיחטרלאם ירתה לעבר המפגינים לאחר שאדם בקהל ירה לעברם במהלך הפגנה, כך מסר דובר מטעם הממשלה.
בתחילת השבוע דווח על כומר אשר נהרג בצפון טורקיה, אך לא ברור היה האם אכן יש קשר בין האירועים.
שגרירויות דנמרק עמדו במרכז האלימות השבוע, כשקהל רב השתלט על בנייניה בביירות, בדמשק וברשות הפלשתינית. אלפים יצאו לרחובות בביירות וכ-2,00 כוחות משטרה נאלצו להתעמת עמם בעזרת גז מדמיע וזרנוקי מים. בחדשות סקיי דווח על הרוג אחד שקפץ מבניין השגרירות הדנית כדי להימלט מהלהבות, לאחר שההמון הצית את הבניין. כ-200 איש נעצרו.
הבוקר דווח, כי כ-300 מוסלמים הפגינו מחוץ לשגרירות דנמרק בבירת תאילנד, בנגקוק, במחאה על פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד. המפגינים קראו להחרים סחורות דניות. בימים האחרונים הציתו מוסלמים את שגרירויות דנמרק בדמשק ובביירות.
שר הפנים של לבנון, חסן אל סאבא, התפטר אמש בעקבות האירועים האחרונים בפרשת הקריקטורות, במסגרתם הציתו מוסלמים שגרירות דנמרק בביירות. "לפני כמה דקות הגשתי את התפטרותי לקבינט. לא חיכיתי לתשובה ועזבתי את הפגישה", אמר סאבא.
הפגנות גם בקהיר, במלזיה ובאינדונזיה. אלפים צפויים להפגין בעצרת מחאה נגד פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד מול שגרירות דנמרק באינדונזיה. אחד ממארגני האירוע, דדי סופריאדי, אמר: "נגנה את פרסום האיורים. לממשלות בכל מקום, בהן דנמרק, יש אחריות ליצור הרמוניה בחברה".
ראש ממשלת נורבגיה, יאנס סטולטנברג, הודיע כי יתלונן לאו"ם נגד סוריה בטענה, כי לא מנעה את האלימות בשגרירות נורבגיה בדמשק, בעקבות פרסום הקריקטורות.
מנהיג החיזבאללה, השיח חסן נסראללה, אמר כי "... כל אדם יכול להביע דעתו.. אך אל לו לתקוף את רכושם של אנשים אחרים ואת מקומות הפולחן שלהם". את הדברים אמר כשהוא מתייחס לאלימות הגוברת בעולם המוסלמי, בעקבות פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד.
בקהיר דווח על הפגנות סוערות, כשמאות קראו להחרים את המוצרים של כל המדינות שפרסמו את הקריקטורות.
עורכת העיתון הפילדלפיה אינקוויירר האמריקני הגנה על החלטתה לפרסם את הקריקטורות על הנביא מוחמד, וטענה כי העיתון ביצע את מחויבותו כלפי הציבור. אמש הפנתה ארה"ב אצבע מאשימה כלפי סוריה וטענה כי ללא תמיכתה שבשתיקה, לא היו פורצות מהומות בסדר גודל כזה.
אמש הגיב ארגון מוסלמי בדרך פחות אלימה פיזית, אך אלימה מילולית, והם משתמשים כעת בנשק שעליו יצא זעמם: קריקטורות. אולם הפעם נושא האיורים הם יהודים והכחשת שואה.
סוכנות AP מדווחת, כי ארגון מוסלמי, בלגי-הולנדי, פרסם באתר האינטרנט שלו סדרת איורים אנטישמיים, שבאחד מהם מוצגת אנה פרנק כשהיא חולקת את מיטתה עם אדולף היטלר, ואחר מטיל ספק בהתרחשותה כל השואה.
בג'רוזלם פוסט דווח, כי משרד החוץ הישראלי, אשר מחה במשך השנים נגד קריקטורות פוליטיות אנטישמיות בעולם המוסלמי, לא הגיב על הפרשת החדשה עד כה. גורם במשרד החוץ אמר, כי "מלחמות קריקטורות" אינן הקרב של ישראל. אם ישראל תגיב לכל הפרשה, כך אמר, העולם האיסלמי בסופו של דבר יאשים אותה כמי שעומדת מאחורי התקרית.

תאריך:  06/02/2006   |   עודכן:  06/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ביקור ראשון של לבני בארה"ב כשרת החוץ    יוצאת לתיאום עמדות ביחס לחמאס ולאירן
יהונתן דחוח-הלוי
מנהיגי החמאס: נמשיך להיות מחוייבים להסכמים עם ישראל אך לא נכיר לעולם בזכות קיומה    איסמאעיל הנייה מציע: "הודנה" ל- 10-15 שנה
עידן יוסף
הפטריוטיות של אימא למען הרחבת גבולות המדינה ולהפרחת השממה על טרשי השומרון מעצבנים קצת את המשפחה    מה עושים? שואלים את פי הרב
שי פאוזנר
בשתי החברות, המבקשות ליצור מהפיכה בתחום הדואר האלקטרוני החינמי, מאמינים שהשירות בתשלום יביא לירידה דרסטית במספר דברי דוא"ל הזבל שנקבל
שי פאוזנר
המשחק המסיים את ליגת הפוטבול האמריקנית, אמור למשוך קהל של יותר מ-140 מיליון צופים    לכן, הפרסומות יקרות כל כך ויכניסו לבעלי הקבוצות ורשתות הטלוויזיה סכום בלתי נתפס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il