X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד יוסף רוזנבוים העריך כי הלקוחה צפויה לשלם מס שבח בסך 100 אלף ש"ח, לאחר שהתברר כי עליה לשלם 576 אלף ש"ח הגישה נגדו הלקוחה תביעת רשלנות מקצועית
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון קיבל (6.2.06) באופן חלקי את ערעורה של חיותה רבינוביץ', אשר תבעה את עו"ד יוסף רוזנבוים בגין רשלנות מקצועית.
רבינוביץ' קיבלה מאביה זכויות חכירה במתנה במגרש הסמוך לעיר רמלה. בביצוע עסקת המכר בסך של 336,666 דולר הסתמכה רבינוביץ' על הערכת עו"ד רוזנבוים, לפיה היא צפויה לשלם כ- 100 אלף ש"ח מס שבח (8% מסך העסקה), אלא שבפועל היא חוייבה לשלם 576 אלף ש"ח (47% מסך העסקה).
בתביעה שהגישה לבית המשפט המחוזי, בסך של 1.1 מיליון ש"ח, טענה רבינוביץ' כי לפער המשמעותי שבין הסכום שציפתה לשלם לבין הסכום שנדרשה לשלם בפועל, היתה השלכה השלכה על אפשרויות המימון של הדירה שרכשה לאביה, בהסתמך על הערכת עורך דינה ומכאן שזה התרשל בתפקידו.
בית המשפט דחה את תביעתה לתשלום ההפרש בין הערכת מס השבח של עורך הדין לבין תשלום המס בפועל, וקבע כי התשלום למס שבח, ששילמה, איננו נובע מתחשיבו המוטעה של עורך הדין, וכי מימוש עסקת המכר לא שינתה את מצבה לרעה. לעניין דרישתה לפיצויים בגין עוגמת נפש קבע בית המשפט, כי לא "כל פרץ רגשות מצדיק פיצוי בגין עגמת נפש".
בפסק דינה מציינת השופטת מרים נאור, כי לא נמצא שההערכה השגויה של עורך הדין גרמה לרבינוביץ' נזק ממוני, אך מציינת כי יש לפסוק פיצויים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה.
"המשיב גרם למערערת בהערכתו השגויה צער רב, ולו בשל כך שחיה באשליות לגבי סכום הכסף שיהיה בידיה לאחר תשלום המסים", כותבת השופט נאור ומציינת, כי על אף הקושי שבהערכת שיעור הנזק יש לפסוק במקרה זה פיצוי בסך 50,000 ש"ח.

ע"א 153/04
תאריך:  06/02/2006   |   עודכן:  06/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מפלגת העבודה יצאה במתקפה חריפה על קדימה    תוקפת את אולמרט ואת הנגבי    טוענת: "העבודה היא היחידה שחתמה על האמנה למלחמה בשחיתות"
מירב לוי
מדובר במהלך ראשון של החברה להקמת מעבדות מחוץ לגבולות גרמניה    הפעילות במעבדות תתמקד במחקר מתקדם בתחום טכנולוגיות המידע והתקשורת    החברה תשקיע בפרויקט 12 מיליון דולר
נוה יוסף
בית המשפט העליון החמיר בעונשם של מנהלי "משרד ורג'יניה" בירושלים שהעניק שירותי מין
מירב לוי
כך טוענת פרופ' טליה איינהרון במסגרת מושב "יחסי ישראל ארה"ב", ב"כנס ירושלים"    מוסיפה: קווי 67 לא הוגדרו כקוי שביתת נשק ולכן לעולם לא ייחשבו כקו גבול מדיני    שוללת את הגדרת ישראל כקולוניאליסטית ומאמינה בחוסנו של העם
שלומי דיאז
דרשו מהשר עזרא להקים ועדת חקירה    עזרא: השוטרים הם לא שק חבטות אבל נבדוק תלונות נקודתיות    ראשי יש"ע: שוטרים הטיחו עלבונות והטרידו מינית נערות שהתבצרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il