X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של מנשה מזרחי על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו בעבירות של גניבה בידי מורשה ושיבוש מהלכי משפט
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט העליון, סלים גו'בראן, דחה בשבוע שעבר את ערעורו של מנשה מזרחי, החשוד בהפעלת בנק פרטי בצפון הארץ, והותיר על כנה את החלטת ביהמ"ש המחוזי בנצרת, על-פיה יישאר מזרחי במעצר עד תום ההליכים.
כתב האישום שהוגש לביהמ"ש בנצרת מתאר את שיטותיו הייחודיות של מזרחי, אשר שיכנע אנשים תמימים להשקיע את כספם בבנק הפרטי שיצר, תוך יצירת מצג שווא לפיו יזכו לריביות גבוהות ואחוזים נכבדים מהרווחים שייווצרו. על-פי חומר החקירה, 17 אנשים נפגעו קשות ממעשיו של מזרחי והסכום הכולל שהשקיעו עומד על כ- 7 מיליון ש"ח אשר כולו ירד לטמיון.
מזרחי מואשם כי ביחד עם שותפו, אבי ירדני, יצרו ראשי קבוצות, שעל כל אחד מהם הוטל לגייס אנשים שיהיו מוכנים להשקיע במיזם. סכום הבסיס להפקדה היה כ- 100,000 ש"ל, אותם היו מפקידים המשקיעים אצל מזרחי תוך הבטחה לריבית חריגה בגובהה.
הבטיח למפקידים ריבית גבוהה על כספם
על-פי החשד, הונה מזרחי את המשקיעים והבטיח כי תשואה גבוהה על הריבית המתקבלת מהשקעותיה של חברה עסקית העוסקת באופן מסודר בניכיון צ'קים ובעסקי נדל"ן ובכך שיכנע אנשים נוספים להיכנס למיזם.
בערר שהגיש מזרחי לביהמ"ש העליון הוא טען, כי לא נמצאה שום ראיה הסותרת את דבריו, לפיהם החזיר לכל המשקיעים את כספם, וכי כל עניין ההשקעות בוצע בשקיפות מלאה והיה מגובה בתצהירים אותם הגיש לרשויות המס שמונה חודשים טרם פתיחת החקירה הפלילית. מזרחי הציג עצמו כאיש עסקים לגיטימי במערכת עסקית, וביקש לשחררו למעצר בית, לאור משך הזמן הארוך שמשפטו עומד להתנהל.
המדינה טענה מנגד, כי קיימות נגדו ראיות לכאורה, ובהן עדויות של 17 אנשים שהשקיעו את כספם, שלא הוחזר להם - ובכך ניתן לסתור את דבריו לפיהם החזיר את כספם. בנוסף, טענה המדינה כי מזרחי, שנקלע לקשיים כלכליים בשנת 2000, הצהיר כי אינו עובד ואין לו הכנסות, ולמרות זאת נהג במכונית פאר, רכש סירת מרוץ ונכסים שונים בארץ ובחו"ל. על יסוד כל אלה התנגדה המדינה לשחרורו בערבות.
השופט ג'ובראן קבע כי חומר החקירה מבסס תשתית ראייתית הקושרת את מזרחי למעשים המיוחסים לו, וכי שחרורו כרוך בחשש ממשי כי הוא עלול לחזור על מעשיו ולסכן את רכוש הציבור ואף לשבש מהלכי משפט, ועל כן דחה את ערעורו.
שותפו של מזרחי, אבי ירדני, התאבד בחודש נובמבר בקפיצה ממלון ברמת גן. במכתב שהשאיר אחריו כתב: "הפרסום השקרי הנורא שהיה כרוך בפרשה לא נותן לי אפשרות לראות איך אני אחיה בעתיד", אך עם זאת ביקש ירדני ממשפחתו ומעורך דינו להיאבק על חפותו ועל שמו הטוב.

תאריך:  06/02/2006   |   עודכן:  06/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
לכהונת רשם ייבחרו המועמדים שיעמדו בהצלחה בדרישות הקורס
עומר שיקלר
איש העסקים אלי אלעזרא הבעלים של קבוצת אלעזרא רכש את 'הכשרת הישוב אחזקות ביטוח'    שווי מניות החברה מוערך בכ- 255 מיליון שקלים
יפעת גדות
בנוסף לניקוי היומיומי בבית, מומלץ, אחת לחצי שנה, לעבור ביקורת וניקוי יסודי של השיניים במרפאת השיניים
שלומי דיאז
בפנימיה בשרון    בבאר שבע הציתו תלמידים כיתה    בחיפה השתוללו באוטובוס
מחלקה ראשונה
הערב התקיימה הפגנה מול ביתה של שרת החוץ רגע לפני צאתה לוושינגטון    המפגינים פנו לשרה: "אל עם אשר לא יחשה, שאת בניו לא יפקיד לזר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il