X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מועצת אגודת ישראל בחרה את נציגיה לכנסת הבשורה: אין בשורה, המצע יישאר תורת ישראל גם שם מבינים כי עתיד המנדט השישי תלוי בשלום עם דגל התורה
▪  ▪  ▪

המועצה הארצית של אגודת ישראל בחרה בתחילת השבוע (א', 5.2.06) פה אחד את מועמדיה לבחירות לכנס ה-17. ביטאון המפלגה "המודיע" מוסר כי ארבעת המקומות הראשונים שנבחרו הם: יו"ר ועדת הכספים חה"כ הרב יעקב ליצמן, חה"כ הרב מאיר פרוש, סגן שר התחבורה חה"כ הרב שמואל הלפרט והרב ישראל אייכלר.
הבחירה התקבלה תוך הבעת תקווה, כי במהרה יוסדרו הבנות והסכמות עם גדולי התורה באופן שיאפשר הליכה משותפת עם דגל התורה תחת רשימת "יהדות התורה והשבת" לאחר סכסוכים שהתגלעו בין שתי הסיעות.
הנוכחים מכל חוגי אגודת ישראל מילאו את האולם הסמוך לבית המדרש ערלוי בבני-ברק. בלטו שם הזקנים הצחורים הרבים של זקנים הדורי פנים. את הדיון פתח יו"ר אגו"י הרב יוסף קופרברג. הוא הטעים כי למעצה הדיון אינו אלא פורמלי, שכן "כל אשר נעשה, מונחה על-ידי גדולי ומאורי ישראל שליט"א".
ציבור מושמץ ונרדף
בכנס בוטאה ההשתתפות באבל על פטירתו של הרב יצחק כדורי, שבעבר היה מתומכי המפלגה. הרב קופרברג אמר כי המדינה נמצאת "במצב של חשיכה, ולעת הזאת, מאירים ככוכבים ניגינו הפועלים למען קודשי ישראל. הם גם אלה שמושמצים ונרדפים על עצם היותם מייצגים את דת ישראל ונוטריה".
הוא הדגיש כי למפלגה אין שום אג'נדה חדשה. "אנו מציגים את אותה יהדות, אותה שבת, אותה דאגה למוסדות התורה והחינוך ואותה חלה יהודית על עניי ישראל". הוא התפלמס עם הימין והשמאל שלדבריו "הפכו את עורם רק לפי הכדאיות העכשווית", והימין הפך לשמאל ומכנה את עצמו מרכז.
הזרז לפירוק שינוי
חה"כ ליצמן תיאר בדבריו את מהלך הצטרפות המפלגה לממשלה, כמהלך שהביא ליציאת שינוי והתפוררותה. "כמה גדולים דברי חכמים, אשר הורונו להיכנס לקואליציה בהתנייה של השארת שינוי בחוץ, ותוך קבלת תפקידים, שנעלו את הדלתות בפני זחילתה בחזרה של שינוי".
ליצמן קרא בהתרגשות, בשם אגודת ישראל, לעסקני דגל התורה להתעשת ולהגיע להסכמות, לא מתוך הכתבה, אלא מתוך הבנה, ותוך הבהרה של שמירת כבוד איש רעהו, מבית ומחוץ. הוא הזהיר, כי המאבק עד לרגע האחרון עד ליום הגשת הרשימות, הוא-הוא אשר עלול לחבל בסיכויים להשגתו של מנדט שלם, שעליו בעצם מתווכחים.
המאבק: חינוך, חוקה, נישואים ושבת
ח"כ פרוש תיאר את הקדנציה הנוכחית כ"קשה ביותר שהיתה אי פעם ליהדות החרדית", ותלה זאת בה שהגדיר כהצלחת החרדים. הוא האשים את המשלה בשלילת פרוסת הלחם וכוס החלב. פרוש פרס את המאבקים הבאים המתוכננים: ועדת דברת, המיצ"ב והליב"ה בתחום החינוך המאיימים על אופי החינוך החרדי, הצעות חוקה לישראל ונישואים אזרחיים ומניעת תחבורה ציבורית בשבת. גם הוא לא חסך שבטו משינוי וטען כי מעולם לא ראה "מי שיצא ברגל של מלחמה נגד הדת, שלא ירד מהבמה... לא היתה עוד מפלגה או סיעה שהתפרקה בצורה כזו כמו שינוי".
הרב פרוש הודיע, בשם סיעת "שלומי אמונים" באגו"י, כי על-פי ההסכם שנחתם באגו"י לפני הבחירות הקודמות, אם יהיו לרשימה רק חמישה חברי כנסת, אזי נציג סיעת "שלומי אמונים" יתפטר במחצית הקדנציה לטובת חסידי בעלזא, המוצב במקום השישי.
לקראת סיום הישיבה העלה המזכ"ל את ההצעות להצבעה, והן התקבלו פה אחד, כאמור. כמו כן הואצלה סמכות ל"ועדת השמונה", בראשות יו"ר התנועה, לסדר את הרשימה לכנסת ולקבל את כל ההסכמות עם דגל התורה כאשר אלו תתקבלנה.

תאריך:  06/02/2006   |   עודכן:  06/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של מנשה מזרחי על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו בעבירות של גניבה בידי מורשה ושיבוש מהלכי משפט
מחלקה ראשונה
לכהונת רשם ייבחרו המועמדים שיעמדו בהצלחה בדרישות הקורס
עומר שיקלר
איש העסקים אלי אלעזרא הבעלים של קבוצת אלעזרא רכש את 'הכשרת הישוב אחזקות ביטוח'    שווי מניות החברה מוערך בכ- 255 מיליון שקלים
יפעת גדות
בנוסף לניקוי היומיומי בבית, מומלץ, אחת לחצי שנה, לעבור ביקורת וניקוי יסודי של השיניים במרפאת השיניים
שלומי דיאז
בפנימיה בשרון    בבאר שבע הציתו תלמידים כיתה    בחיפה השתוללו באוטובוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il