X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנוסח הסופי של כתב האישום הוגש ליושב-ראש הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת הנאשם השני בתיק זה: הרב ראובן אלבז, פטרונו של בניזרי שימוע נערך לרב אלבז בניזרי: הכל עלילה, הקבלן סלע קיבל מעמד עד מדינה תמורת טובות הנאה מפלגת ש"ס: בניזרי ייכלל כמס' 2' ברשימת ש"ס לכנסת
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הגיש ליושב-ראש הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, את הנוסח הסופי של כתב האישום שגובש נגד חבר הכנסת שלמה בניזרי (ש"ס) ונגד הרב ראובן אלבז. העבירות המיוחסות לבניזרי הן בעיקרן: שוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. תנועת ש"ס הודיעה, כי על-אף כתב האישופ - בניזרי ייכלל כמספר 2' ברשימת מפלגת ש"ס לכנסת.
בניזרי מואשם, כי בעת היותו שר העבודה והרווחה, וגם קודם לכן, הוא קיבל שוחד בהיקף כולל של מיליוני שקלים מאיש העסקים משה סלע. בתמורה השתמש בסמכותו כשר בממשלה, כדי להיטיב עם סלע, יזם שעסק, בין היתר, בגיוס עובדים זרים לישראל. בחומר החקירה מופיעה לכאורה גם אמירתו של בניזרי, לסלע: "עשר כדי שתתעשר". היינו: העבר אלי עשירית כדי שתתעשר.
המעשים המיוחסים לבניזרי נודעו ברבים מספר פעמים מאז נפתחה החקירה לפני יותר משנתיים. בניזרי הכחיש את החשדות נגדו, וטען כי הקבלן סלע מעליל עליו עלילות, כדי להציל עורו מכתב אישום חמור שהוכן נגדו בגין עבירות מס חמורות. לראיה מציג בניזרי את העובדה "היבשה": הקבלן סלע קיבל מעמד של עד מדינה - כדי שיפליל את בניזרי ואת הרב אלבז, ותמורת זאת זכה להטבות מהמדינה.
על-פי כתב האישום, בניזרי קיבל טובות הנאה באופן מתמשך: הוא קיבל "רנטה" חודשית במשך כשנתיים; קיבל סכום חד-פעמי בסך 200 אלף דולר; וקיבל סידרה ארוכה של מתנות, לרבות: פינת אוכל בעלות של 7000 ש"ח, מערכת מיזוג אויר בעלות של 23 אלף ש"ח, ומימון שכר טירחת עורך דין בתביעת דיבה שהגיש.
בנוסף, וזו ההטבה העיקרית, רכש הקבלן דירה הצמודה לדירתו של בניזרי, חיבר את השתיים והשכירה לבניזרי בעלות חודשית מופחתת. וכדי שלא ייתקשה בניזרי לשלם שכר דירה, העביר אליו הקבלן סלע כספים לכיסוי חלקי של שכר הדירה.
בניזרי גמל לקבלן ביד רחבה, על-חשבון הקופה הציבורית, וזאת תוך ניצול אסור ועברייני לכאורה את תפקידו. בניזרי סייע לו לקבל היתרים להבאת עובדים זרים לישראל, העסיק בלשכת השר כמה מבני משפחתו, ובכלל זאת את רעייתו של הקבלן; וסייע לו בתפירת מכרזים.
הנאשם השני: הרב, פטרונו של בניזרי
נוסחו הסופי של כתב האישום נחשף עתה, לאחר שנערך שימוע לנאשם-השותף לעבירות, פטרונו של בניזרי - הרב ראובן אלבז, שאף הוא קיבל טובות הנאה מהקבלן סלע. המדובר בסכומי כסף שניתנו בנקודות זמן שונות, ובהן סכום של 400 אלף דולר. השימוע בעניינו של הרב נערך בפני פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל. בניזרי סירב להגיש לשימוע - למרות ההבנות המוקדמות עימו.
עתה, בטרם יוגש כתב האישום, הועבר הנוסח הסופי של כתב האישום ליו"ר הכנסת, וכן ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דני בנלולו. לבניזרי ניתנה שהות של 30 יום, כדי שיודיע האם יבקש מהוועדה להגן על חסינותו.

תאריך:  06/02/2006   |   עודכן:  05/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
רוצה לחזור לחייים רגילים    הרופאים מרוצים מההתקדמות    עדיין מעשנת
עומר שיקלר
כלי טיס של חיל האויר שיגר טילים לעבר רכב בשכונת ג'בלייה    הפלשתינים מדווחים כי שני ההרוגים הם פעילי גדודי חללי אל-אקצה    היו חלק מחוליית משגרי קסאמים
עומר שיקלר
במהלך החודשיים האחרונים הבריחו כ-110 רובים מסוג קלאצ'ניקוב, ויותר מ-10,000 כדורים תואמים ב-3 הברחות שונות
יפעת גדות
חוקרים גילו סמנים ביולוגיים שעשויים לנבא את התפתחות מחלת האלצהיימר אצל אנשים הסובלים מפגיעה קוגנטיבית קלה
אסף גדות
חברת Netex השיקה גרסא נסיונית (בטא) של הגרסא החדשה של התוכנה שלה, אשר תאפשר ניווט נוח יותר באינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il