X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר חדש באוניברסיטת חיפה: 57% מהנהגים טוענים שהמהירות המותרת בחוק נמוכה מדי ו-38% סבורים כי נהג טוב יודע מתי אפשר לקחת סיכון
▪  ▪  ▪

מביאים איתכם את העצבים לכביש ולא מתחשבים בנהגים אחרים? קרוב לוודאי שתהיו מעורבים בתאונת דרכים. מחקר חדש שנערך בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה מצא קשר הדוק בין התנהגות 'בריונית' בכביש לבין מעורבות בתאונות דרכים.
"המונח 'בריונות' כולל מגוון התנהגויות הפוגעות בזכויות הנהגים האחרים, אף על-פי שהן אינן מסכנות את ביטחון הנהג באופן ישיר, כמו כניסה לצומת חסום או חניה כפולה", אמרו ד"ר פביאן סיקרון, ד"ר אורנה בראון-אפל ופרופ' שי לין מאוניברסיטת חיפה, שביצעו את המחקר בתמיכת משרד המדע והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
ממצאי מחקרם, שבו השתתפו 111 נהגים שנשלחו לקורס לנהיגה מונעת, מוכיחים קשר חד-משמעי בין נהיגה בריונית לבין מעורבות בתאונה.
37% טוענים: אי אפשר לשמור על החוקים
"נמצא ש'בריונים' מעורבים בתאונות פי 2 יותר מנהגים אחרים ואחוז התאונות עם נפגעים גבוה יותר בקרב הבריונים מאשר הלא בריונים", ציינו החוקרים. עוד נמצא, כי יותר ממחצית מהנהגים מחזיקים בדעות בעייתיות מבחינת הבטיחות: 57% מהם טוענים שהמהירות המותרת בחוק נמוכה מדי, 38% סבורים כי נהג טוב יודע מתי אפשר לקחת סיכון, 37% מאמינים שאי אפשר לשמור על החוקים שכן אחרת התנועה לא תזרום ו-53% חושבים ששוטר צריך לוותר על דוח תנועה אם התרשמותו מהנהג חיובית.
כמו כן, 57% מהם ציינו שיחסמו מישהו חונה לרגע כדי לקנות משהו ו-61% הודו שתפסו חניה שהתפנתה למרות שרכב אחר אותת על-מנת להיכנס לחניה. כמעט מחצית מהנהגים ציינו שהם בעלי אופי רגזן, 39% אמרו שחבריהם חושבים שהם מתעצבנים מהר ו-28% מרגישים לפעמים כמו "חבית חומר נפץ שעומדת להתפוצץ".
הבריונות - מדבקת
החוקרים משערים, כי אותם נהגים 'בריונים' המפרים את זכויות הנהגים האחרים מפירים גם את חוקי התנועה ועלולים להוביל למעורבות בתאונות. "נהגים אלה הם אגרסיביים יותר והתוקפנות שלהם בכביש תגרום לתגובת שרשרת של תוקפנות אצל שאר הנהגים", ציינו.
"ממצאים אלה יוכלו לשמש בעיצוב ויישום התערבויות. בכל שנה נהרגים בישראל בתאונות דרכים מעל 500 איש, כ-2,500 נפצעים קשה ו-35,000 נפצעים קל. כדאי להקדיש התייחסות בפעולות ההסברה לנושא של בריונות ונזקיה, ובמקביל לאכוף התנהגויות בריוניות על-ידי המשטרה", ממליצים החוקרים ומדגישים, כי המושג 'נהיגה בריונית' אומץ לאחרונה גם על-ידי משטרת ישראל, וכולל התנהגויות כמו "נסיעה על השוליים", "כניסה לצומת חסום", "חנייה כפולה" ו"חנייה במקום השמור לנכה".

תאריך:  07/02/2006   |   עודכן:  07/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
לבני הגיעה הלילה לארה"ב ותיפגש עם השרה רייס ועם מזכ"ל האו"ם    בוושינגטון תיפגש גם עם מלך ירדן והשניים ידונו במערכת היחסים הישראלית-פלשתינית
יואב יצחק
העבודה עומדת לחשוף אישים חברתיים שיתמכו בתנועה    נתניהו מבטיח לציבור ובמיוחד לאוכלוסיות חלשות: הפחתת מע"מ ל - 14%, הטבות לסטודנטים ולנשים עובדות
מחלקה ראשונה
ההרוג: אחמד רדאד - מפקד פלוגות אל-קודס, שהינה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי באזור טולכרם
יפעת גדות
השוש הסיני הוא אחת התרופות המסורתיות הנמצאות בשימוש הרחב ביותר בסין ובכמה מדינות נוספות
מחלקה ראשונה
הזמין חוקרים מהמכון הטכנולוגי בחולון להיכנס למו"מ להצעת מחקר בטכנולוגיות מידע IST, במסגרת תוכנית מו"פ אירופאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il