X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איש העסקים טוען: גיליתי להפתעתי שהורשעתי ונגזר עלי עונש מאסר בשוויץ בגין אותן עבירות שבגללן אני עומד לדין בישראל
▪  ▪  ▪

בפניה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, טוען (7.2.06) איש העסקים רובי אסא, בן 78, אשר היה בעליה של תשלובת תעשיות הפלדה, כי יש לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו בישראל, זאת לאור "עובדות מפתיעות" שהתגלו מחומר תיק תביעה שהתנהל נגדו בשוויץ והגיע לישראל בימים האחרונים.
לטענת אסא, באמצעות בא כוחו עו"ד דור חזקיה, בדיקת חומר בתיק השוויצרי מגלה, כי אסא הורשע על-ידי בית המשפט השוויצרי לפני כעשור ונגזר עליו עונש מאסר, אותו ריצה בחופף למעצר טרם הסגרתו לישראל. לטענת עו"ד חזקיה, על אף עובדה זו המשיכה הפרקליטות בניהול המשפט הפלילי נגד אסא, זאת מבלי לדווח על כך לבית המשפט ובלי להציג בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב את כתב האישום שהוגש ואת פסק הדין שניתן בשוויץ.
כזכור, בשנת 1994 קיבלה שוויץ את הבקשה להסגיר את אסא לישראל, זאת על-מנת להעמידו לדין, לאחר שישב במעצר בשוויץ ובדנמרק כמעט שנתיים. בשנת 1999 הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום, ובו הואשם כי מכתבי אשראי ושטרי מטען על משלוחי פלדה שייבא "גולגלו" לשם השגת מימון, אך בפועל לא היו משלוחי הסחורה קיימים או קיימים רק בחלקם.
יש לציין, כי במסגרת ההתנהלות המשפטית הממושכת אישר לאחרונה בית המשפט המחוזי, אחרי ערעור שהוגש לבית המשפט העליון, את הפסקת הייצוג של עורך הדין סעדיה, שייצג את אסא עד אותה העת בהליכים, והוחלט על מינוי סניגור מהסניגוריה הציבורית, אשר שוקד בימים אלה על למידת התיק.
במקביל, להליכים הפליליים נגד אסא, מתנהלים כאמור הליכים אזרחיים, זאת בגין חובות כבדים שהותיר אחריו בעקבות כשלונות עסקיים. במסגרת הליכים אלה הועבר, לפני כשבועיים, לידי לעו"ד חזקיה העתק של פסק דין שניתן נגד אסא ב-13/11/03 בשוויץ, לפיו הוטל עליו עונש מאסר של 20 חודשים. עוד נקבע כי עונש המאסר ירוצה בחופף לתקופת המעצר בת 20 החודשים שריצה בטרם הוסגר לישראל.
"גורמי הפרקליטות בישראל שטיפלו בתיק כבד ומתוקשר זה, שכלל הליך הסגרה ונמשך שנים ארוכות, לא טרחו להתעדכן בהליכים שהתנהלו בשויץ ובגזר הדין, וזאת למרות הקלות שבה ניתן לברר פרטים אלה, בפנייה בכתב או טלפונית לגורמי התביעה בשוויץ. גם לאחר הגשת כתב האישום בשוויץ ומתן פסק הדין, לא הובאו הדברים לידיעתו של השופט מודריק, שהמשיך לנהל ישיבות הוכחות ארוכות ומפורטות, מבלי שידע כי כבר ניתן פסק דין באותו עניין והנאשם אף ריצה את העונש" כותב עו"ד חזקיה במכתבו למזוז.
לטענת חזקיה, כתב האישום וגזר הדין השוויצרי מגלים בבירור כי מדובר על אותה סדרת עסקות ומעשים עליהם מואשם אסא בישראל. לפיכך, דיני העונשין בישראל וחוקי ההסגרה והחוק הבינלאומי מגינים על אסא מפני "סיכון כפול" ומפני העמדתו לדין פלילי כפול בגין אותם מעשים ועומדת לו הגנה מכוח סעיף 5 לחוק סדר הדין הפלילי - "כבר הורשעתי", כמו גם הגנה מכוח עקרונות הגנה מן הצדק ועקרונות הצדק הטבעי.
עו"ד חזקיה מסר: "מדובר באדם לא צעיר שנפגע חמורות ובמידה העולה על הנדרש בשל חלקו בפרשה, ואני מקווה שכעת היא תבוא לסיומה גם בישראל. מדהים להיווכח, כי למרות שרשויות התביעה בישראל הגישו בשנת 1999 נגד אסא כתב אישום בעבירות שצומחות לכאורה מאותם מעשים, ומנהלות משפט עם אלפי עמודי פרוטוקול ומאות ישיבות, הן לא טרחו להתעדכן בהליכים הממושכים שהתקיימו בשויץ ושהסתיימו בהרשעה עוד בשנת 2003.
זהו מחדל חמור שניתן היה למנוע במאמץ קל. יש לציין כי מקרה כזה של "סיכון כפול" נטען בדרך כלל בישראל ע"י נאשמים שטוענים שנשפטו כבר במדינות ערב, או בעבירות דין משמעתי או עבירות מס, אך נדיר להיתקל במשפט מסוג זה באותה מערכת עובדתית ממש, במשפט שהתנהל בשוויץ, מדינת חוק מסודרת לכל הדעות".

תאריך:  07/02/2006   |   עודכן:  07/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
החברה היא מפתחת וספקית מובילה של פתרונות לשיפור הכיסוי של רשתות סלולריות    סלויין צופה, כי בהמשך למגמת אימוץ טכנולוגיות דור 3 ברחבי העולם, צפויה צמיחה בביקוש לפתרונות כיסוי בכל מקום
גלית יצחק
המרכז הקליני באוניברסיטת חיפה מציע שיטה חדשה לטיפול בבעיות דיבור אצל חולי פרקינסון: דיבור בשאגה    שיטת הטיפול, שבה קלינאי תקשורת עובד עם מטופל אחד, כוללת 16 טיפולים במהלך 4 שבועות ובנוסף תרגול של המטופל בביתו
יפעת גדות
אף אחד אינו צעיר או מבוגר מדי כדי שיהיה חסין מפני אלכוהוליזם
שלומי דיאז
עצרה את שיירת המכוניות שלו באיזור משגב    היועץ המשפטי קבע: ניתן למנוע את הביקור מחשש לשלום הציבור    גורם משטרתי: מרזל ייעצר אם יכנס לסכנין
מירב לוי
ח"כ פורז פרש משינוי ועומד בראש המפלגה החילונית-הציונית    "בלעדנו לא יהיה ייצוג למעמד הביניים החליוני"    מדגיש: לשינוי במתכונת הנוכחית אין שום סיכוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il