X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
11 שנים לאחר "אסון ערד" שבו נהרגו שלושה צעירים, דחה בית המשפט העליון את בקשת מפיק הפסטיבל, רועי שוורץ, לערער על גזר דינו והורה כי יחל בחודש הבא בריצוי עונשו
▪  ▪  ▪

11 שנים לאחר ששלושה צעירים קיפחו את חייהם בעקבות המחדל שכונה בפי כל "אסון ערד", דחה (7.2.06) בית המשפט העליון את בקשתו של מפיק הפסטיבל, רועי שוורץ, לערער על הרשעתו והורה כי שוורץ יחל את ריצוי עונשו בעוד כחודש ימים.
כזכור, בשנת 1995, בעת קיום פסטיבל "ערד" המפורסם, נהרגו חן יצחק, איטן פלד ונעמה אלקריב ז"ל, זאת בעקבות צפיפות ועומס קהל שנוצרו בשערי הכניסה לאתר המופע, ועקב ליקויים בתכנון האתר ובאבטחתו.
בעקבות המחדל הוגש נגד שוורץ, אשר שימש כמפיק האירוע, כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות בטענה, כי "לא נהג כפי שמפיק סביר ומיומן היה נוהג בנסיבות העניין".
בית משפט השלום באשדוד הרשיע את שוורץ, שאליו התייחס כאל "הגרעין הקשה" של מארגני הפסטיבל, ודחה את טענתו כי האחריות לסדר הציבורי באתר היתה של המשטרה ולא שלו. על אף ההרשעה החליט בית המשפט להקל בעונשו של שוורץ בטענה, כי "לא הייתה הגדרה ברורה לרמת הפיקוח שנדרשה ממנו כ"מפיק האירוע" על הפצת הכרטיסים ומכירתם, ומן הטעם שלא חלה עליו חובה להקים מערך פיקוח מקביל לזה שהקים מפיץ הכרטיסים המורשה".
לאור זאת גזר עליו בית המשפט עונש של 9 חודשי מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי וקנס בסך 20,000 ש"ח.
ערעורו של שוורץ לבית המשפט המחוזי נדחה (ברוב דעות). בהחלטת המחוזי ציין השופט הנדל, כי שוורץ "אינו יכול להשתחרר מאחריות בשל מחדלי המשטרה. אחריותו של כל אחד מהם עומדת על רגליה היא".
יש לציין, כי לאורך כל השנים שוורץ לא הפסיק את פעילותו העניפה בתחום הפקת אירועים המוניים לקהל בני הנוער, ואף נודע בתור מפיק הפסטיבל "בומבמלה" שנערך מדי שנה בחוף ניצנים.
היום, כאמור, דחה השופט אדמונד לוי את בקשת בא כוחו של שוורץ, עו"ד יעקב וינרוט, לאשר הגשת ערעור נוסף על הכרעת הדין וגזר הדין בקובעו, כי מטרת הערעור היא להשיג על ממצאים שבעובדה, שנקבעו על-ידי בית משפט השלום ואושרו על-ידי המחוזי וכי אין זה מדרכו של בית משפט לערעורים להתערב.
עו"ד וינרוט ציין, כי ישנם מקרים דומים שבהם נקבע שאדם או גוף שהתייעצו במומחה, מילאו את חובת הזהירות שהייתה מוטלת עליהם. השופט לוי אומנם קיבל את עמדת וינרוט אך קבע, כי "השאלה אם אותו אדם אכן יצא ידי חובתו, תלויה בנסיבות המיוחדות של האירוע עליו הוא נקרא לתת את הדין", וכי במקרה זה הממצאים הוכיחו כי היתה "הצטברות של פגמים לוגיסטיים ובטיחותיים חמורים שהובילו לאסון".
בית המשפט דוחה את בקשת רשות הערעור ומורה כי שוורץ יחל בריצוי עונשו החל מה- 5.3.06.

רע"פ 8310/05
תאריך:  07/02/2006   |   עודכן:  07/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
השר הגיע לארץ במסגרת יריד התיירות הבינ"ל    סוכם לבחון מודלים לקידום יוזמות תיירותיות משותפות לישראל וטורקיה
גלית יצחק
יום ההתרמה השנתי של איל"ן מתקיים היום    ב-2005, עקב המצב הכלכלי הקשה, נרשם גידול של 25% בבקשות של נכים לוועדת העזרה של עמותת איל"ן
שי פאוזנר
יו"ר הליכוד מבטיח חיסול העוני ב-3 שנים    ניצל ההזדמנות להחמיא לסילבן שלום    מבטיח: מס הכנסה שלילי, הפרטות, מע"מ של 14% וקיצבת זיקנה של 2,400 ש"ח
נוה יוסף
השופטת דורית רייך-שפירא דחתה את בקשתו של אפל לקבלת חומר חקירה נוסף מבלי לקיים דיון בעל פה    המחוזי ביטל את החלטתה וקבע כי הדיון בבקשה יידון בפני שופט אחר
יפעת גדות
מן המחקר עולה כי זמן רב יותר של צפיה בטלוויזיה התבטא בפחות זמן פעילות עם אחים, אחיות והורים, גם בשעה שהצפיה בטלוויזיה היא עם בני המשפחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il