X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מסר אלוף פיקוד העורף בדיון סוער בוועדת ביקורת המדינה על מיגון יישובי עוטף עזה הוועדה קוראת לשר מופז להתפטר מבקר המדינה, לינדנשטראוס: "כל השתהות בביצוע המלצות הדוח שלי תביא לפגיעה ברכושם וחייהם של התושבים"
▪  ▪  ▪

הוועדה לביקורת המדינה קוראת (ג') לשר הביטחון, שאול מופז, לקחת אחריות אישית על היעדר המיגון ביישובי עוטף עזה ולהתפטר מתפקידו. הוועדה קיימה היום דיון בנושא מיגון היישובים בגזרת עוטף עזה, בעקבות דוח מבקר המדינה בנושא זה.
מפקד פיקוד העורף, אלוף יצחק גרשון אמר לחברי הוועדה, כי "יש פתרונות מיגון לכל דבר, אבל הכל זה פונקציה של היקף התקציב שעומד לרשותנו".
האלון גרשון הסביר, "בתקציב הנוכחי, אי אפשר למגן את כל גני הילדים ביישובים אלה. האיום הראשון שלו נדרשנו הוא חדירה, שתוצאותיה עלולות להיות הרבה יותר גרועות מירי קסאם, האיום השני הוא ירי שטוח מסלול אל יישובים צמודי גדר, איום ממשי ומיידי, האיום השלישי הוא ירי תלול מסלול ולכן לא חשבנו שצריך למגן כל בית ביישובים אלה. מדובר באלפי בתים. גם אם התוכנית הנוכחית תושלם ויושקעו כל 210 המיליון במיגון, הביקורת תימשך. יש אלפי בתים ללא חדרי ביטחון, רק למגן את הגגות של נתיב העשרה יעלה 180 מיליון שקל. אם המדינה חושבת שצריך לעשות את זה, שתספק תקציבים, אני חושב שזה לא נכון".
סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הראל בלינדה: "כרגע הסיכום עם משרד הביטחון הוא על תקציב של 115 מיליון שקל. מהרגע שיש סיכום, האחריות על יישום התוכנית הוא על המשרד המבצע. המשאבים שלנו מוגבלים. אם המדינה תחליט אחרת, נעשה ככל שיוטל עלינו".
יו"ר הוועדה, ח"כ מלי פולישוק, מסרה בדיון, כי "הגיע הזמן ששרי הממשלה יבינו שמישהו צריך לקחת אחריות על מחדלים שנעשו במשרדיהם, ושהם נושאים באחריות האישית לכך". לדבריה, "לא יכול להיות שמתוך 36 גני ילדים ביישובים אלה, רק שניים מוגנו עד היום ועוד 11 בלבד נמצאים בתהליכים".
מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס קורא היום לראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט, לממשלה ולמערכת הביטחון, ליישם באופן מיידי את המלצות דוח מבקר המדינה. לדבריו, "בדוח התרענו באופן חד-משמעי על סיכון יומיומי הקיים ב-46 יישובים בגזרת עוטף עזה, וכל השתהות בטיפול בנושא, משמעותה פגיעה ברכושם וחייהם של אזרחים. חובה על מדינה להגן במידת האפשר את אזרחיהם, ויפה שעה אחת קודם".
ח"כ זבולון אורלב אמר בדיון, "חשוב לזכור, כי לא מדובר כאן בחשד לשחיתות או בנושאי כספים, אלא בחיי אדם. בכל מדינה נורמלית שר הביטחון היה מתפטר עוד באותו היום של הגשת הדוח. אי אפשר להמשיך ולהפקיר את חיי התושבים".
ח"כ רן כהן אמר, "אם שר הביטחון יכול לספק מענה שיעשה זאת, אם הוא אינו יכול, הוא חייב לשאת באחריות, כראש המערכת. הוא אינו יושב בממשלה כדי לאכול בורקסים. אם הוא לא קיבל את הכספים המגיעים לו הוא צריך לעמוד מעל כל במה בארץ ושיגיד שלא נותנים לו תקציבים. לא יכול להיות שהביורוקרטיה מנצחת את הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל".
ח"כ גלעד ארדן מסר, "שר הביטחון היה חייב להגיד, כי בסכומים הללו לא ניתן למגן את היישובים. שיהיה ברור - אם מהיום ישפך דם, זה יהיה על אחריותו של מופז". ח"כ יורי שטרן אמר בדיון, "ראש הממשלה ושר הביטחון שיקרו לתושבים כאשר סיפרו, כי תוכנית ההינתקות תביא לביטחון באזור".
מנכ"ל משרד הביטחון, יעקב תורן, שייצג את השר מופז מסר, "יישובי עוטף עזה הם לא החזית היחידה שאנחנו פועלים בה. רק בימים האחרונים היה פיגוע בפתח תקוה ופעילות בגבול הצפון, כלומר אנחנו נלחמים בגזרות רבות והאמצעים צריכים להתחלק בצורה אופטימלית. למלחמה בקסאמים יש מענה משולב: מודיעיני, התקפי והגנתי, עם פשרה בגלל אמצעים מוגבלים. המענה העיקרי הוא סיכול והרתעה, המיגון הוא אמצעי משלים בלבד. יש איומים שאין להם תשובות במענה הגנתי. במסגרת אילוצי תקציב, הוכנה תוכנית הגנה מינימלית ל-46 יישובים, נבנו גדרות, תאורה וגדרות מבטון מהגנה מפני ירי שטוח".

תאריך:  07/02/2006   |   עודכן:  07/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
שבעת החשודים נעצרו אמש בחיפה    תקפו היום שוטרים לפני הדיון בבימ"ש
שלומי דיאז
רופא בבית החולים רמב"ם הבחין במעשה והציל את האישה    המשטרה בודקת חשד שהאיש לוקה בנפשו
נוה יוסף
ועדת הכלכלה החליטה להחיל את המגבלות הקיימות היום על חברות מסחריות בפרסום מוצרים לקטינים, גם על דרכי השיווק האחרות שבהן משתמשות החברות
שלומי דיאז
כתב אישום הוגש על-ידי המחלקה לחקירת שוטרים    השניים שירתו במשטרת בית שמש    כפו על האישה יחסי מין תוך ניצול העובדה שסבלה ממצוקה נפשית
נוה יוסף
11 שנים לאחר "אסון ערד" שבו נהרגו שלושה צעירים, דחה בית המשפט העליון את בקשת מפיק הפסטיבל, רועי שוורץ, לערער על גזר דינו והורה כי יחל בחודש הבא בריצוי עונשו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il