רכבת ישראל חתמה חוזה עם חברת מליבו ישראל בע"מ לביצוע שלוש הפרדות מפלסיות בין מסילת תל אביב-באר שבע לכבישים החוצים אותה, בקטע קריית גת-באר שבע, כחלק מפרויקט רחב היקף, במסגרתו יוקמו שבעה הפרדות מפלסיות בעלות כוללת של כ-110 מיליון שקלים.
ביצוע שלוש ההפרדות המפלסיות בקטע הנוכחי יכלול ביצוע עבודות תשתית לכבישים ולגישור ועלותן נאמדת בכ- 56 מיליון שקלים. הפרויקט צפוי להסתיים לקראת סוף 2007.
לפני כחודש החלה רכבת ישראל בביצוען של הפרדות מפלסיות בקטע שבין נען לקריית גת באמצעות חברת י. שומרוני.
עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל רכבת ישראל, מסר כי "רכבת ישראל רואה בסגירת כל מפגש שניתן, בין מסילה לכביש, יעד מרכזי. הקמת ההפרדות המפלסיות בין מסילות לכבישים בכל רחבי הארץ נועדה בראש ובראשונה להגדיל את בטיחות הנסיעה ואת בטיחות הנוסעים. החל מיולי 2005 סגרנו את כל המפגשים שלא היו מוגנים על-ידי מחסום, בקווי הנוסעים, ואף קיבלנו החלטה שלא יהיה מפגש שאינו מוגן על-ידי מחסום. לגבי כל הקווים החדשים החלטנו שסלילתם תתבצע ללא מפגשי כביש-מסילה, החלטה שיושמה משכבר בקו לנתב"ג ובקו לראשון לציון".
בחודש נובמבר 2005 הקימה רכבת ישראל, בשיתוף עם משרד התחבורה, מינהלת הפרדות מפלסיות, שתפעל להשגת הפרדה מפלסית מלאה בין רכבת/דרך בכל המסילות הקיימות והמתוכננות במדינת ישראל. לפי החלטת המינהלת בשלב הראשון תבוצע הפרדת מפלסים ב- 31 מפגשים מועדפים, בהשקעה של כמיליארד שקלים.
במקביל, תבוצע הפרדה של 36 מפלסים בפרויקטי חומש רכבת ישראל, ובפרויקטי החומש של מע"צ; בשלב האחרון תושלם הפרדת המפלסים הנותרים.