X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלה הדרישות הממוצעות מכל קבלן שבונה דירה בישראל 2006 כך מגלה בדיקה של התאחדות הקבלנים לפיו, ענף הבניה מפרנס 300 אלף משפחות
▪  ▪  ▪

בדיקה שביצעה התאחדות הקבלנים, לבחינת התהליך שעובר על הקבלן, למן הרגע שהחליט להקים פרויקט ועד לרגע בו הבניין כבר מוכן, מעלה נתונים מעניינים לגבי מורכבותה של בניית דירה בישראל. הבדיקה מגלה, כי כל דירה הנבנית כיום בישראל מורכבת מכ- 3,000 פריטים שונים בממוצע, החל מהמסמר והבורג , דרך מתגי החשמל, הנורות, הכלים הסניטריים, הדלתות והחלונות וכלה בקורות בנייה.
בבניית כל דירה בישראל מעורבים, על-פי ההערכה, למעלה מ- 600 בעלי מקצוע, החל מעובדי הייצור במפעלי המלט, המטבחים והדלתות, דרך האלומינצ'יקים, הזגגים, הנגרים, החשמלאים, האינסטלטורים, פועלי בניין וכמובן הקבלן עצמו. כאשר, האחרון אף נאלץ לכתת רגליו בין לא פחות מ- 41 רשויות וגופים שונים לקבלת אישורים ולתשלום היטלים ומיסים שונים עד לסיום בניית הדירה.
בכך די לציין את ועדות התכנון, הרשות המקומית, רשויות המס, מכבי אש, חברת חשמל ועוד, ועוד...
לדברי נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, מתוצאות הבדיקה ניתן להבין עד כמה מורכבת היא עבודת הבנייה בישראל ועד כמה היא משפיעה על שוק העבודה בפרט ועל המשק הישראלי בכלל: "בישראל נבנים בממוצע כ- 30,000 דירות בשנה, נתון הממחיש כמה אנשי מקצוע וחומרי בניין מצריך הענף ומהי תרומתו הן לשוק העבודה המקומי והן למשק הישראלי. ענף הבנייה בישראל מפרנס כיום כ-300 אלף משפחות בישראל וכל השקעה בו יוצרת התאוששות מיידית בשוק העבודה וזוהי גם הסיבה לדרישה שלנו מהמדינה להפנות יותר משאבים לענף הבנייה למגורים ולהחזיר אותו למקומו הטבעי, כקטר המוביל של המשק הישראלי".
כהן מוסיף, כי ענף הבנייה הוא הענף היחידי שיכול להתגאות בעבודה עברית נטו, כמעט ללא ייבוא חיצוני: "75% מענף הבנייה מבוסס על ייצור מקומי וזאת לעומת ענפים 'ישראלים' אחרים, אשר מייבאים את רוב חומרי הגלם ואת המוצרים מחו"ל. רוב אנשי המקצוע המתעסקים בבניית הדירה הם ישראלים, רוב החומרים מהם נבנית הדירה מיוצרים בישראל וגם הבתים עצמם נבנים בישראל, מה שהופך את הענף לפאר התעשיה המקומית וממחיש את התרומה שלו למשק".

תאריך:  07/02/2006   |   עודכן:  07/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
המשטרה שיחררה אותו עם זימון לבית משפט    בן גביר טוען כי מדובר בעלילה
שלומי דיאז
אדם נרצח בחצר ביתו בשכונת התקווה    הרקע לא ברור    צעיר נורה בטייבה
עידן יוסף
פנייה מיוחדת של הנהלת יד-לאחים למ"א רמת הנגב כללה שמות של ארבעה מיסיונרים שונים שלאחרונה התיישבו בנגב מתוך מטרה להיטמע בקהילות היישובים ולקיים בהן פעילות מיסיונרית    במקביל העביר יו"ר הארגון בקשה לקיים פגישה דחופה עם מועצת מנהל מקרקעי ישראל לנוכח מידע מוצק על קבוצות מיסיונריות, שאף אינן זכאיות לאזרחות על-פי חוק השבות, המבקשות לרכוש קרקעות מנהל    המועצה האזורית: פועלים במסגרת החוק להרחקת המשפחות
נוה יוסף
אבו חמזה אל-מצרי איבד עין ואת שתי ידיו בזמן הלחימה באפגניסטן    כששב לבריטניה הפך למטיף הדת הקיצוני אשר הגדיר את פיגועי ה - 11 בספטמבר כ"יום הגדול ביותר בהיסטוריה"
עידן יוסף
רבני פיקוח נפש מתכוננים לכנס את רבני ישראל לדיון באלימות אירועי עמונה    "לא קשה לדמיין את אותם שונאי ישראל צופים במחזה בעונג ואומרים לעצמם: אח... כך צריך להכות ביהודונים...", אומרים הרבנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il