X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ידעו שסיגריות "לייט" גורמות לעישון אינטנסיבי יותר גורמים רשמיים בחברת הטבק BAT ניסו לפתח סיגריות "גמישות" שכאשר ייבדקו על-ידי המכונה תרשם רמה אחת של עיטרן, אך למעשה תהיה בהן רמה גבוהה יותר
▪  ▪  ▪
   נוה יוסף
להפסיק את שיווק הסיגריות "super slims"

   גלית יצחק
הפתעה: יבואני הסיגריות B.A.T מעודדים גמילה מעישון

   גלית יצחק
אין יותר סיגריות 'לייט'

   רנית נחום-הלוי
הוחלט: ייאסר שימוש במונח סיגריות "לייט"; בחפיסות יודפס: העישון הורג

'מרלבורו' מודה: סיגריות דלות ניקוטין מסוכנות כמו סיגריות רגילות
יפעת גדות
במודעת פרסומת אחת, הודתה החברה כי אין כל ראיות לכך שהמעבר לסיגריות עם רמות נמוכות יותר של ניקוטין יביא איתו יתרונות בריאותיים משמעותיים
לרשימה המלאה

יצרני הטבק אימצו "אסטרטגיה מכוונת לשטות בצרכנים" ולשכנעם כי מוצרים עם רמת עיטרן נמוכה יותר (low tar) בריאים יותר מסיגריות רגילות. כך נטען בדוח שהתפרסם בעיתון הרפואי "Lancet" (ד', 8.2.06).
מסמכים פנימיים שנשמרו על-ידי חברת BAT - British Tobacco Ltd., וחברת ITL - Imperial Tobacco Ltd. נחקרו על-ידי פרופ' קנדי, שגילה כי חברות הטבק היו מודעות לכך שהמעשנים נטו לקחת שאיפות שהיו פי שניים חזקות יותר, כשהמכונות כוונו לקבוע את רמת הזפת והניקוטין בסיגריות.
אנשים המעשנים סיגריות עם רמת עיטרן נמוכה יותר, מה שנקרא 'light', נוטים גם לעשן בצורה יותר אינטנסיבית עד להשגת רמה מסויימת "מספקת" של ניקוטין. למרות זאת, על-פי הדוח, BAT וחברות טבק אחרות המשיכו לשווק סיגריות דלות בעיטרן כדרך בריאה יותר לעשן.
החברות שמרו על האסטרטגיה בסוד
BAT הכחישה, שמרה על המחקר בסוד וטענה, כי יידעה את קובעי התקנים לגבי הבעיות עם המכונה בעבר. למרות זאת, פרופ' דייויד אמונד באונטריו, שביצע את המחקר, אמר כי בסה"כ מסמכים אלו מתארים אסטרטגיה מכוונת, בה BAT ו-ITL תכננו מוצרים שישטו בצרכנים שלהם ובקובעי התקנים, כך שיחשבו כי מוצרים אלו בטוחים יותר או פחות מזיקים בשעה שאינם.
הסקירה הנוכחית משאירה ספקות מעטות לגבי העובדה שהסטנדרטים של ה-ISO צריכים להשתנות לטובת סטנדרטים חדשים שיתאימו לצורך של הצרכנים וקובעי התקנים, יותר מאשר לתעשיית הטבק, כתב.
עיתון "Lancet", דיווח כיצד גורמים רשמיים ב-BAT ניסו לפתח סיגריות "גמישות" שכאשר ייבדקו על-ידי המכונה תרשם רמה אחת של עיטרן, אך למעשה תהיה בה רמה גבוהה יותר כשיעשנו אותן.
למרות זאת, כמה מהמדענים של BAT עצמה העלו את החששות לגבי האסטרטגיה. בדוח נכתב כי "מדען מחקר בכיר... בחן את הדרך בה שווקו הסיגריות "הגמישות", ושאל את עצמו האם זו דרך מוסרית ללכת בה? אנשים הקונים מוצר המכיל 8 מ"ג מצפים לקבל 8 מ"ג. אם תפורסם הצהרה כי המוצר "גמיש" יהיה זה הדבר ההוגן לעשות. חברת BAT החליטה לשמור על המחקר בסיגריות ה"גמישות" בסוד".
חברת BAT טענה מצידה, כי היא יודעת זה זמן רב, מגופי בריאות ומתעשיית הטבק, כי שיטת המדידה של המכונה שנקבעה על-ידי ה-ISO, בה נבדקו רמות העיטרן והטבק, לא היתה אמצעי מדוייק לקבוע את רמת החומרים כשמדובר בעישון במציאות. עוד אמרה כי הנושא בשום אופן אינו סוד ואף היה נושא שעלה בוועידה ציבורית בנושא הרגלי עישון שהתקיימה ביוזמת BAT בשנות העשרים.
דוברת הקבוצה נגד העישון 'ASH' אמרה כי זה, לרוע המזל, די אופייני למה שמצפים מתעשיית הטבק. לדבריה מדידות המיליגרמים של העיטרן בחפיסות הסיגריות הן חסרות משמעות ואפשר לבטל אותן.

תאריך:  08/02/2006   |   עודכן:  08/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מומחים: רופאים רבים אינם יודעים כיצד להודיע לילד או למשפחות על המחלה
יהונתן דחוח-הלוי
המלך הירדני עבדאללה, שנועד אמש עם שרת החוץ ציפי לבני, קורא לישראל שלא לשפוט מראש את החמאס ומצהיר, כי ירדן תכיר בממשלה הפלשתינית החדשה ותמשיך לסייע לה    האחים המוסלמים בירדן רואים בניצחון החמאס מודל להשתלטות על הממלכה ההאשמית
עומר שיקלר
לאחר ארבע פעולות חיסול ישראליות יוצא מזכ"ל האו"ם נגד הפעולות    מציין כי הוא מודאג משיגור הקסאמים לעבר ישראל    "יש לכבד את החוק הבינ"ל"
שלומי דיאז
מזה תקופה ארוכה נאבקות בשכונה שתי חמולות יריבות    הערב נורו יריות לעבר בית ובית אחר הוצת    18 אנשים, משתי המשפחות, נעצרו
שי פאוזנר
אלה הדרישות הממוצעות מכל קבלן שבונה דירה בישראל 2006    כך מגלה בדיקה של התאחדות הקבלנים לפיו, ענף הבניה מפרנס 300 אלף משפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il