ממחקר מיוחד שערכה קבוצת BDI על ענף מוצרי המזון לתינוקות בישראל עולה, כי בעקבות פרשת רמדיה בשנת 2003, השתנו באופן משמעותי נתחי השוק של השחקנים בענף. המותג "רמדיה" שאחז בעבר בכשליש מסך המכירות בקטגוריית תחליפי החלב, אוחז כיום בנתח של כ- 6% בלבד מהקטגוריה והמותג "מטרנה" מוביל כיום את הקטגוריה עם כ- 55% מהמכירות (במונחים כמותיים).
המותג "סימילאק" ניצב במקום השני, עם כ- 39% מהמכירות.
עוד עולה מהמחקר, כי ענף המזון לתינוקות, שנחשב לענף יציב בדרך-כלל, רשם גידול קל בלבד בהכנסותיו בשנת 2005. כלכלני BDI מציינים, כי הכנסות הענף גדלות בהתאם לגידול בשיעור הילודה בארץ ומעריכים, כי היקף המכירות של מזון לתינוקות בישראל (תחליפי חלב, דייסות ומחיות) הסתכם בשנת 2005 בכ- 500 מיליון ש"ח (במחיר מכירה לצרכן כולל מע"מ). גידול בשיעור קל של כ- 2% בלבד, בהשוואה לכ- 490 מיליוני שקלים בשנת 2004.
ב-BDI מוסיפים, כי הביקוש בענף המזון לתינוקות הוא קשיח יחסית, הן משום שהמוצרים מיועדים לקהל יעד מוגדר, הן משום שתינוקות אינם יכולים לצרוך מזון מעבר למכסה קבועה המומלצת להם, והן בשל כך שענף זה לא מושפע מעונתיות.
ענף מוצרי המזון לתינוקות עבר ברבעון האחרון של שנת 2003 זעזוע קשה שהשפיע ועודנו משפיע על הפעילות העסקית של השחקנים בענף. בעקבות הפרשה, השתנו באופן משמעותי נתחי השוק של השחקנים בענף. המותג "רמדיה" שאחז בשליש מסך המכירות בקטגוריית תחליפי החלב, אוחז כיום להערכת BDI בכ-5% עד 7% בלבד מהקטגוריה במונחים כמותיים. מתחריה של "רמדיה" ניצלו את המומנטום והחלו בפעילות שיווקית נמרצת על-מנת לכבוש את נתחי השוק שאבדו ל"רמדיה". ואכן, כיום המותג "מטרנה" מוביל את הקטגוריה עם כ-54% עד 56% מהמכירות ואחריו המותג "סימילאק" עם כ-38% עד 40% מהמכירות.
השלכה נוספת של פרשת "רמדיה" היא חשדנות רבה מצד האמהות כלפי מוצרי המזון לתינוקות. יתרה מזאת, חלק מהאמהות חשו כי תחליפי החלב אינם מספקים פתרון ראוי לתזונת התינוק, ולפיכך האריכו את משך ההנקה. עם זאת, הדבר לא גרם לפגיעה משמעותית בהיקף המכירות בענף משום שבמרבית המקרים השימוש בתחליפי חלב הינו מחויב המציאות.
אחראים למרבית המכירות בענף ב- BDI מעריכים, כי תחליפי החלב מהווים כ- 78% מהיקף המכירות הכולל של מוצרי מזון לתינוקות. לאחר קטגוריה זו ניצבת קטגורית הדייסות, שאוחזת בכ- 12% מהיקף המכירות של מוצרי מזון לתינוקות בישראל. יתרת המכירות, כ- 10% (במונחים כספיים), מקורן במכירות של מחיות.
גם בקטגורית הדייסות מובילה מטרנה, עם נתח נכבד של כ- 48% מהמכירות במונחים כמותיים. אחריה ניצבת רמדיה, עם כ- 23% ובמקום השלישי סימילאק, עם כ- 9% מהיקף המכירות הכולל של דייסות בישראל. שחקנים נוספים שאוחזים בנתח שוק משמעותי הם בטר אנד דיפפרנט בע"מ וגורי יבוא והפצה.
בקטגורית המחיות תמונת המצב שונה. מבחינת התפלגות המכירות של מחיות בישראל עולה, כי חברת גורי יבוא והפצה בע"מ, אשר משווקת את המותג "גרבר" הינה החברה הדומיננטית בקטגוריה זו. ב- BDI מעריכים כי החברה אחראית לכ- 80% מהיקף המכירות של מחיות בישראל.
כלכלני BDI בדקו ומצאו עוד, כי למרות שענף מוצרי המזון לתינוקות אינו מתאפיין בתדירות גבוהה של השקת מוצרים חדשים, השנתיים האחרונות התאפיינו בהשקה תכופה של מוצרים חדשים. זאת, משום שהחברות בענף ניצלו את משבר "רמדיה" כדי להרחיב את נתחי השוק שלהן על חשבון "רמדיה". מרבית המוצרים שהושקו הם גרסאות משופרות של מוצרים ותיקים או מוצרים ותיקים באריזות חדשות. בין המוצרים שהושקו: "פרומדיקו" סדרה של דייסות לתינוקות, "מטרנה דייסה", "מטרנה גם וגם"- תחליף חלב עם דייסה, "פרינוק" ו"המה"- של חברת רנדי, דייסת וניל שהשיקה "מטרנה" ועוד.